جزئیات قیمت سبد کالایی مشخص شد (+جدول)

براساس ابلاغیه دولت که صبح امروز در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی منتشر شد برای دو سبد کالایی که در دهه فجر و شب عید در اختیار ۱۵ میلیون نفر قرار خواهد گرفت، اعتباری به سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

SedayeZarand.IRجزئیات قیمت سبد کالایی براساس قیمت‌های درج‌شده در سایت سازمان حمایت مشخص شد.

صدای زرند: به به گزارش خبرگزاری فارس، براساس ابلاغیه دولت که صبح امروز در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی منتشر شد برای دو سبد کالایی که در دهه فجر و شب عید در اختیار ۱۵ میلیون نفر قرار خواهد گرفت، اعتباری به سقف ۱۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش با یک محاسبه ساده می‌توان به این نتیجه رسید که دولت ارزش سبد کالایی برای هر یک نفر را ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

براساس قیمت‌های درج شده در سایت سازمان حمایت ۱٫۸ کیلو گرم روغن به قیمت ۱۰۶۰۰ تومان ، ۱۰ کیلوگرم برنج پرمحصول ایرانی به قیمت ۳۰۰۰۰ تومان، ۴ کیلوگرم گوشت مرغ به قیمت ۲۶ هزار تومان، ۸۰۰ گرم پنیر یو‌ اف به قیمت ۶۴۰۰ تومان و یک شانه تخم‌مرغ ۱٫۸ کیلویی به قیمت ۸۵۰۰ تومان درج شده است که مجموعه این قیمت‌ها ۸۱۵۰۰ تومان می‌شود.

ردیف

کالا

وزن (کیلوگرم)

قیمت (تومان)

۱

روغن

۱.۸

۱۰۶۰۰

۲

برنج

۱۰

۳۰۰۰۰

۳

مرغ

۴

۲۶۰۰۰

۴

پنیر

۰.۸

۶۴۰۰

۵

تخم­مرغ

۱.۸

۸۵۰۰

جمع کل:

۸۱۵۰۰

بنا بر این گزارش به نظر می‌رسد دولت کالاهای تهیه شده را به قیمت مصرف کننده عرضه نخواهد کرد و با حذف واسطه‌ها و با قیمت تولید و با ۱۵ تا ۲۰ درصد ارزان‌تر تهیه کرده و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

انتهای پیام/