آموزش کلید موفقیت است / زرند رتبه نخست استان در زمینه سواد آموزی

علی غلامی رئیس اداره سواد آموزی شهرستان زرند، در جلسه شورای اداری، گفت: شهرستان زرند در زمینه سواد آموزی را در استان رتبه نخست اعلام کرد.

علی غلامی  در جلسه شورای اداری ضمن تشریح عملکرد یک ساله نهضت سوادآموزی شهرستان زرند بیان داشت: آموزش و یاد گیری علم و دانش زمان و مکان نمی شناسد و آموزش کلید موفقیت است.

SedayeZarand.IR

صدای زرند: به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان زرند، علی غلامی رئیس اداره سواد آموزی، در جلسه شورای اداری، گفت: اسلام دین تعلیم و تربیت، آموزش و سواد است.

وی با استفاده از آیات و روایات جایگاه علم ودانش را در دین مبین اسلام تشریح کرد و افزود: برای هر عبادتی وقت مخصوصی است که باید در زمان خودش انجام شود ولی برای یاد گیری علم و دانش زمان و مکان خاصی وجود ندارد و هر کس در هر سنی که باشد می تواند علم ودانش فراگیرد.

غلامی با بیان اینکه بر اساس آمار مرکز آمار ایران به کسی که توانایی خواندن و نوشتن، حساب کردن و رو خوانی قران را داشته باشد به وی باسواد می گویند؛ ولی وزارت آموزش و پرورش به فردی که سال اول دبستان را خوانده باشد با سواد می گوید خاطر نشان کرد: یک فرد بی سواد هم آسیب پذیر و هم آسیب رسان است.

وی در ادامه به سخنانی از حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در زمینه سواد آموزی اشاره کرد و گفت در حال حاضر در شهرستان زرند هر شخص بی سواد یک معلم دارد و در زمینه سواد آموزی به او تعلیم می دهد.

رئیس اداره سواد آموزی رتبه شهرستان زرند در زمینه سواد آموزی را در استان رتبه نخست اعلام کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب کشور ایران رتبه ۱۲۲ را دارا بود که در حال حاضر این رتبه به ۴۵ رسیده و در منطقه نیز رتبه ۱۵ را دارا می باشد.

در حال حاضر ۱۴۷ سواد آموز در شهرستان مشغول به تحصیل هستند و ۹۱نفر در دوره انتقال یعنی در پایه های پنجم و ششم مشغول سواد آموزی هستند و ۸۶ نفر کسانی هستند که در پایه سوم تا ششم تحصیل می کنند و این افراد فقط کتاب دریافت می کنند و برای تثبیت سواد از آن استفاده می کنند.

انتهای پیام/