آینده ی روشن برای فولاد و زغالسنگ / پیگیر رفع مشکلات هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جلسه پیرامون مشکلات معدن کاران اظهار داشت: ان شاءالله پیگیر خواهیم بود تا بتوانیم مشکلات را در این زمینه به حداقل برسانیم و با توجه به اینکه در یکی دو ماه گذشته قیمت فولاد هم رو به افزایش است این موضوع نویدبخش آن است که ما بتوانیم بیشتر دراین زمینه کمک کنیم تا مشکلات فولاد و به طبع آن مشکلات صنعت زغالسنگ مرتفع شود.

NematZade_dfd85dSZ5555به گزارش صدای زرند، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی و معدنی شهرستان زرند با اشاره به کاهش قیمت جهانی فولاد در سال های اخیر افزود: رکود جهانی در سال های اخیر نیز باعث شد کشور چین که در سال گذشته به عنوان واردکننده ی فولاد در جهان بود اکنون تبدیل شده به صادرکننده ی فولاد و این موضوع خود باعث کاهش قیمت فولاد و زغالسنگ در جهان شده است.

 

وی افزود: کاهش قیمت فولاد و زغالسنگ موجب بروز مشکلات در معادن زغالسنگ شد و از طرفی شرکت ذوب آهن هم به دلیل مشکلات نقدینگی به خاطر افت قیمت ها نمی تواند مطالبات واحدهای تولیدی زغال را پرداخت نماید و آن هم موجب کاهش نقدینگی در واحدهای تولید زغالسنگ شده است.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای حل مشکلات پیرامون صنعت زغالسنگ، اواخر سال گذشته یک پیشنهاد ارائه کردیم تا شرکت ذوب آهن اصفهان با دریافت یک تسهیلات به ارزش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از بانک و پرداخت آن به کل واحدهای تولیدی زغالسنگ، بخشی از مشکلات این صنعت حل شود اما به دلیل پر بودن سقف پرداخت تسهیلات به شرکت ذوب آهن این موضوع امکان پذیر نبود و قرار شده سازمان تامین اجتماعی بازپرداخت این تسهیلات را ضمانت کند و بانک مرکزی هم به سه بانک برای پرداخت تسهیلات ابلاغ کرده است که در صورت عملیاتی شدن واحدها می توانند مطالباتشان را از شرکت ذوب آهن دریافت نمایند و ان شاءالله فعالیت های خود را رونق دهند.

 

وی با اشاره به جلسه پیرامون مشکلات معدن کاران اظهار داشت: ان شاءالله پیگیر خواهیم بود تا بتوانیم مشکلات را در این زمینه به حداقل برسانیم و با توجه به اینکه در یکی دو ماه گذشته قیمت فولاد هم رو به افزایش است این موضوع نویدبخش آن است که ما بتوانیم بیشتر دراین زمینه کمک کنیم تا مشکلات فولاد و به طبع آن مشکلات صنعت زغالسنگ مرتفع شود.

 

وی با بیان اینکه اکثر تاسیسات بهره برداری در معادن زغالسنگ قدیمی می باشند اظهار داشت: باید به فکر نوسازی در این زمینه باشیم و با وارد کردن تاسیسات و روش های مدرن تر بتوانیم در رقابت تولید زغال حضور فعال تری داشته باشیم.

 

نعمت زاده افزود: در زمینه نوسازی تاسیسات در صنعت زغالسنگ امیدواریم با تسهیلاتی که در چند روز گذشته در دولت و بانک مرکزی تصویب شد بتوانیم مبلغی به عنوان وام در اختیار واحدها قرار دهیم تا در این زمینه صرف نمایند.

 

انتهای پیام/