اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای استان کرمان/ انتقال حساب‌های مالی بنگاه‌های بزرگ به درون استان/هشدار به مدیران

استاندار کرمان گفت: در سفر رئیس جمهور به استان کرمان ۲ هزار میلیارد تومان از ظرفیت صندوق توسعه ملی در راستای طرح‌های سرمایه‌گذاری‌ها در اختیار استان کرمان قرار گرفت.

استاندار کرمان گفت: اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی برای استان از برکات سفر رییس جمهور به استان کرمان بود تا بتوانیم طرح‌های استانی را به مرحله اجرا بگذاریم.

 

neshast-khabari-ostandar_01

 

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، “علیرضا رزم حسینی” استاندار کرمان عصر امروز سوم خردادماه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با گرامیداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر اظهار کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر طی چهار هفته مبارزه صورت گرفت، یکی از بزرگ ترین عملیات های نظامی کشور بود و برگ زرینی در حوزه دفاعی کشور رقم خورد.

 

وی افزود: فتح خرمشهر پیروزی بسیار درخشانی بود و امیدواریم با تاسی به شهدا که یکی از آرمان های آنها حفظ وحدت در جامعه اسلامی است، عمل کرده و پیشرفت و آبادانی و پایبندی به آرمان ها را داشته باشیم.

 

رزم حسینی در ادامه با اشاره به سفر رییس جمهور به استان کرمان و تشکر از حضور و استقبال خوب مردم استان تصریح کرد:  در این دولت بیشترین تمرکز را در بخش غیردولتی در اقتصاد و سرمایه گذاری داشتیم و استان کرمان از این حیث استان پیشرویی در کشور است به طوری که در این سفر از سوی رییس جمهور و هیات همراه اعلام شد که کرمان یکی از بهترین استان های کشور در به میدان آوردن بخش خصوصی است.

 

وی با اشاره به اینکه ۱۴ هزار میلیارد پروژه در این سفر کلنگ زنی و انعقاد قرار داد شد، بیان کرد: بزرگ ترین دستاورد سفر رییس جمهور به استان کرمان، انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی بود که می تواند تحول اساسی در نظام اداری کشور به وجود آورده و تسهیل امر سرمایه گذاری را در استان ها داشته باشیم.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی، درون زایی و مردمی کردن اقتصاد است تصریح کرد: در استان کرمان عملیات اجرایی اقتصاد مقاومتی را از مهرماه سال ۹۳ در شهرستان قلعه گنج آغاز کردیم که خوشبختانه اقدامی موفق بود و نشان داد بخش غیردولتی می تواند کار توسعه را پیش ببرد.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان افزود: مسئله دیگر بحث تامین آب به ویژه شمال استان بود که در این سفر خوشبختانه قطعی شد و هم اکنون کار از سمت کرمان در حال اجراست و در صورتی که مهم، محقق شود، می تواند آب پایداری را به استان بیاورد و مشکل آب شرب استان را حل کند.

 

رزم حسینی با بیان اینکه خوشبختانه طرح بزرگ گردشگری خبر نیز در سفر ریاست جمهوری به کرمان مصوب شد تصریح کرد: به نظر بنده سفر دکتر روحانی به کرمان پربار و ثمرات و برکات فراوانی برای مردم استان داشته که اختصاص تنها ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق توسعه ملی برای استان یکی از این برکات بود.

 

استاندار کرمان در ادامه اظهار کرد: در حوزه ایثارگران نیز رقم قابل ملاحظه ای در سفر رییس جمهور مصوب شد و انشاءالله درمانگاه توانبخشی جانبازان نیز تکمیل خواهد شد ضمن آنکه احداث آزادراه «کرمان – بندرعباس»، پروژه ریلی «کرمان – سیرجان» ، طرح بزرگ گلخانه ای در جنوب استان و … از جمله پروژه های اقتصادی بزرگ سفر رییس جمهور به استان بود.

 

وی با بیان اینکه مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان ثمرات بسیاری داشت و رییس جمهور سیاست اعتدالی استان را تایید کرده‌اند، تصریح کرد: مثلث توسعه اقتصادی استان کرمان به دنبال آن است که از ظرفیت هایی که در استان خلق می شود نهایت استفاده را کرده ضمن آنکه همه ارکان نظام را در امر توسعه متمرکز کند.

 

رزم حسینی تصریح کرد: استان کرمان به این امر معتقد است که از همه گروه های سیاسی در توسعه استان استفاده کند.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در ادامه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران بیان کرد: یکی از دلایلی که استان‌ها برای پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند، کاهش بروکراسی اداری است که آن را در استان کرمان دنبال می کنیم.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه مزمن بودن بروکراسی اداری به گونه ای است که هرچه وقت بگذاریم باز مشکلات وجود دارد اما تلاشمان را خواهیم تا این موضوع حل شود، افزود: تمرکز زدایی از سیاست های دولت یازدهم است و امیدواریم در اقتصاد مقاومتی این سیاست را گام به گام پیش ببریم ضمن آنکه در این راستا نیز انتقال حساب های مالی بنگاه های بزرگ به درون استان کرمان را دنبال می کنیم که متاسفانه تاکنون انجام نداده اند.

 

neshast-khabari-ostandar_02

 

رزم حسینی در پاسخ به سئوالی درباره تقسیم استان کرمان تصریح کرد: فعلا دولت در خصوص تقسیمات کشوری در هیچ استانی تصمیم نگرفته است.

 

وی در ادامه درباره خشک شدن باغات پسته و کاهش صادرات این محصول نیز بیان کرد: خشکسالی استان کرمان چند دهه ادامه دارد و مربوط به دولت کنونی و دولت های دیگر نیست.

 

استاندار کرمان گفت: یکی از کارهایی که در ابتدای تصدی در استان کرمان انجام دادیم، برگزاری جلساتی با شرکت تعاونی پسته رفسنجان بود که در همین راستا نیز مبلغ ۵۰ میلیارد تومان مصوب تسهیلات برای این شرکت در نظر گرفته شد که تا این لحظه اقدامی به دریافت آن نکرده اند.

 

وی درباره وضعیت خشکسالی در استان کرمان و اقدامات دولت تدبیر و امید نیز گفت: یکی از اقداماتی که این دولت در راستای کاهش تثر خشکسالی بر استان کرمان انجام داد، که طرح بسیار جامع «همیاران آب» با کار کارشناسی بود که باید به این طرح فرصت کافی داد زیرا ما نمی توانیم یک ساله مشکل خشکسالی چند دهه را رفع کنیم و باید کار به تدریج و هماهنگ پیش برود.

 

رزم حسینی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۴ میلیارد تومان اعتبار به منظور آبیاری تحت فشار در استان کرمان هزینه شده و امسال ۲۹۰ میلیارد تومان در این زمینه مصوب شده است، بیان کرد: اجرای آبیاری تحت فشاری که در جنوب استان از سال ۹۳ تاکنون انجام شده، بیش از ده برابر میزانی است که از اول انقلاب تا ابتدای سال ۹۳ صورت گرفته است.

 

استاندار کرمان درباره پایلوت شدن استان کرمان در اقتصاد مقاومتی گفت: رسانه های استان باید کمک کرده، اطلاع رسانی دقیق انجام گرفته و در صورتی که نهاد اقتصادی پایدار شکل بگیرد، بسیاری از مشکلات در استان حل خواهد شد.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در ادامه درباره اتمام طرح های نیمه تمام استان اظهار کرد: یکی از برنامه های ما این است که متمرکز شویم و بخشی از پروژه هایی که بخش خصوصی می تواند مشارکت کند، را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 

رزم حسینی با اشاره به اینکه کار خوبی در بافت فرسوده کرمان در حال انجام است، تصریح کرد: بخشی از کار در حال اجراست و در پروژه های جدید منتظر سرمایه گذاران جدید هستیم ضمن آنکه در بخش دیگر نیز باید از ظرفیت توسعه در استان استفاده کرده و این امر را افزایش دهیم و در همین راستا نیز باید طاقت مدیران افزایش یابد تا بتوانند پروژه های بیشتری را تحمل کنند اما در مجموع باید اذعان کرد که رتبه عمرانی استان از متوسط کشوری در برخی امور بالاتر است

 

وی درباره توجه به جنوب استان کرمان بیان کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به جنوب استان کرمان صورت گرفته و هفته گذشته اولین کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در قلعه گنج افتتاح شد و کارهای زیادی صورت گرفته است و بخشی از مشکلات به تدریج باید حل شود.

 

استاندار کرمان درباره برخی مشکلات از جمله در حوزه ورزش گفت: رسانه ها باید همگرا بوده و برای حل مشکلات همصدا باشند و برای استان کار کنند.

 

رزم‌حسینی در ادامه با اشاره به اینکه برای قضاوت درباره دستاوردهای سفر رییس جمهور به کرمان زود است، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی نیاز به روحیه جهادی و کار شبانه روزی داریم و در صورتی که مدیری نتواند کار جهادی کند، قطعا تغییر در دستور کار قرار خواهد گرفت ضمن آنکه ممکن است برخی از مدیران از نظر جسمی بیماری داشته و خودشان بخواهند که افراد تازه نفس در راس کار قرار گیرند.

 

استاندار کرمان به راه اندازی کلینیک صنعتی و معدنی در استان کرمان اشاره و بیان کرد:۱۵۰۰ واحد راکد  نیمه فعال در استان کرمان وجوددارد که برای رفع مشکلات آنها برنامه ریزی شده و تعیین تکلیف صورت می گیرد.

 

وی در ادامه به مشکلات اقتصادی کشور و استان کرمان در سال های گذشته اشاره کرد و با بیان اینکه دولت یازدهم تورم را کاهش داد و علی رغم سختی هایی که داشت، دست در جیب مردم و بانک مرکزی نکرده و با سیاست های انبساطی، موجب کاهش شدت تورم شد، بیان کرد: کشور ۱۲ سال زیر بار تحریم بوده و باید طی مکانیزمی تحریم ها برداشته شود و برای بازگشت به حالت اول، مدتی طول خواهد کشید.

 

استاندار کرمان اظهار کرد: باید در راستای رونق اقتصادی، تقویت تولید و فعال کردن بنگاه های نیمه فعال و تعطیل را دنبال کنیم و خوشبختانه اقتصاد مقاومتی استانی، می تواند سبکی از نوع مدیریتی باشد که برای رفع چالش در بخش های مختلف باید چه کاری انجام دهیم؟

 

وی افزود: ما دولتی ها دنبال این هستیم که زمینه حضور بخش غیردولتی و اقتصاد مردمی را فراهم کنیم و با نگاهی که در دولت ایجاد شده، می توانیم این کار را در استان کرمان انجام دهیم و و معتقدیم استان کرمان در جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز در آینده نزدیک در کشور سرآمد خواهد شد.

 

رزم حسینی درباره فعالیت رسانه‌های استان و ایجاد دولت شیشه‌ای در استان کرمان تصریح کرد: اطلاع رسانی شفاف موجب افزایش اعتماد مردم به نظام خواهد شد و هرچه رسانه های ما شفافیت درست، به موقع و سریع در اطلاع رسانی داشته باشند، مردم به نظام اعتماد خواهند کرد و ما نیز در استانداری کرمان دنبال این سیاست هستیم.

 

انتهای پیام/