ابراهیم‌نژاد: صرفه‌جویی تنها راه مقابله با بحران آب است / صادق‌زاده: ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در زرند

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه در شهرهای جنوبی مردم حدود ۱۲ ساعت از شبانه‌روز را به دلیل کمبود منابع آب از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم هستند، گفت: صرفه‌جویی تنها راه مقابله با بحران آب است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان با اشاره به اینکه در شهرهای جنوبی مردم حدود ۱۲ ساعت از شبانه‌روز را به دلیل کمبود منابع آب از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم هستند، گفت: صرفه‌جویی تنها راه مقابله با بحران آب است.

 

shora-ab

 

به گزارش صدای زرند، “مجتبی ابراهیم‌نژاد” در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان زرند با اشاره به اهمیت آب شرب و هزینه بالای تأمین آن، هدف از حضور در این جلسه را همکاری شهرداری‌ها برای جداسازی آب شرب از آب فضای سبز بیان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در شهرهای جنوبی مردم حدود ۱۲ ساعت از شبانه‌روز را به دلیل کمبود منابع آب از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم هستند، افزود: صرفه‌جویی تنها راه مقابله با بحران آب است.

 

ابراهیم‌نژاد گفت: انتظار ما از نماینده مردم زرند و فرماندار شهرستان این است که برای تأمین آب شهری و بازسازی شبکه‌های آب که قدمت بالای ۴۰ سال دارند، پیگیری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

 

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان کرمان همکاری دادگستری، دادستان و نیروی انتظامی را برای جمع‌آوری انشعابات آب غیرمجاز لازم و ضروری دانست.

ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در زرند

 

“علی صادق‌زاده” در این جلسه با هدف هماهنگی و تعامل دستگاه‌های ذیربط و مصرف‌کنندگان و مدیریت شرایط ‌بهبود بحران آب اظهار داشت: با توجه به وضعیت شهرستان زرند و عدم بارندگی‌های مناسب لازم است همشهریان ‌در مصرف و استفاده بهینه از آب و صرفه‌جویی در فصل تابستان همکاری کنند.

 

وی یادآور شد: دولت در تلاش است با انتقال آب به شهرهای شمالی استان کرمان که جزو مناطق بحرانی از نظر آب هستند، نسبت به رفع این مشکل اقدام کند و شهرستان زرند نیز در بحث انتقال آب قرار دارد.

 

صادق‌زاده عنوان کرد: اما با توجه به اینکه این امر زمان‌بر است و هزینه بالایی دارد، همشهریان باید در مصرف آب مدیریت داشته و در کارهای غیرضروری از مصرف آب شرب خودداری کنند.

 

وی بیان داشت: با توجه به احداث سد قدرونی زرند و عدم بارندگی لازم و مناسب، تا‌کنون ذخیره مورد نیاز تأمین نشده است‌ و امیدواریم با بارش نزولات آسمانی این امر محقق شود.

 

معاون فرماندار زرند در مورد اجرای فاضلاب شهر زرند خواستار اقدام و پیگیری لازم در اسرع وقت شد.

 

“سید‌ مهدی قویدل” دادستان شهرستان زرند هم با اشاره به حقوقی که در قانون اساسی برای دولت و شهروندان بیان شده به چاه‌های حفر شده در مناطق مختلف پس از انقلاب اشاره کرد و خواستار جلوگیری از افراط و تفریط در این زمینه شد.

 

انتهای پیام/