فرماندار زرند: اساسی‌ترین راه مبارزه با مواد مخدر آموزش است/ دادستان زرند: ۶۴درصد زندانیان زرند مربوط به مواد مخدر است

فرماندار زرند گفت: اساسی‌ترین کار در بحث مبارزه با مواد مخدر آموزش است که اگر به طور مستمر صورت گیرد می‌توانیم در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از آن موفق باشیم.

فرماندار زرند گفت: اساسی‌ترین کار در بحث مبارزه با مواد مخدر آموزش است که اگر به طور مستمر صورت گیرد می‌توانیم در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از آن موفق باشیم.

 

hamayesh-movad-mokhader

 

به گزارش صدای زرند، “حبیب‌ الله خنجری” فرماندار زرند در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در حمله آمریکا به افغانستان بنا بر این بود که می‌خواهند امنیت را برای این کشور به ارمغان بیاورند، اما هدف اصلی، ایجاد امنیت برای افزایش مواد مخدر در منطقه بود که این کار آسیب‌های زیادی به کشورهای همسایه به ویژه ایران تحمیل کد.

 

وی با بیان اینکه دغدغه مردم موضوع اعتیاد و عوارض ناشی از آن است، گفت: بر اساس دستورالعمل‌هایی که از سوی مقامات دولتی و سیاست‌های کلی نظام مواردی مطرح شده و اگر به صورت دقیق عمل شود، قطعاً با کاهش این آسیب مواجه می‌شویم.

 

خنجری افزود: اساسی‌ترین کار در بحث مبارزه با مواد مخدر آموزش است که اگر به طور مستمر صورت گیرد می‌توانیم در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از آن موفق باشیم.

 

وی عملکرد سال گذشته متولیان امر مبارزه با مواد مخدر در شهرستان زرند را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: برحسب وظیفه‌ای که داریم با همدلی و همکاری، برای کاهش پدیده شوم مواد مخدر که سبب فروپاشی بنیان خانواده‌ها می‌شود، گام برداریم.

 

 

۶۴درصد زندانیان زرند مربوط به مواد مخدر است

 

“سید مهدی قویدل” دادستان زرند با اشاره به اینکه مهمترین تهدید ما در حال حاضر بحث مواد مخدر است، عنوان کرد: مواد مخدر مهمترین ابزار دشمن در بحث جنگ نرم و علت معلول‌های دیگری است که در جامعه وجود دارد.

 

وی بیان داشت: در قانون برای همه افراد اختیاراتی به منظور پیشگیری و مقابله با مواد مخدر مشخص شده است، آمار زندانیان در بحث مواد مخدر تکان دهنده است و بیش از ۶۴ درصد زندانیان شهرستان زرند مربوط به مواد مخدر هستند.

 

قویدل ابراز داشت: بیشترین شهدای نیروی انتظامی در بحث مواد مخدر به درجه شهادت نائل شده‌اند که با کمی تأمل درمی‌یابیم با یک جنگ نرم به تمام عیار مواجه هستیم.

 

دادستان زرند یادآور شد: مسئولان شهرستان از نزدیک با خانواده‌های در معرض خطر مواد مخدر دیدار داشته باشند و از مراکز ترک اعتیاد بازدید‌های بیشتر صورت گیرد.

 

سرهنگ “نورعلی چوگانی” فرمانده انتظامی زرند نیز بیان داشت: اگر بخواهیم آسیب‌های شهرستان را اولویت‌بندی کنیم، اعتیاد اولویت اول است و در مأموریت‌ها به دفعات مشاهده می‌شود که شهروندان در مخفی کردن متهم فراری نقش دارند.

 

نورعلی چوگانی بیان داشت: اگر چه کار فرهنگی دیربازده است، اما در این زمینه باید کار فرهنگی انجام داد، چرا که رشد این آسیب بسیار کند است و اگر همینگونه ادامه یابد در سال‌های آتی آمار بسیار تکان دهنده‌تر خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته اعتیاد جرم محسوب می‌شد، گفت: نگرش اجتماع در ریشه کن کردن اعتیاد نقش بسزایی دارد و همکاری آحاد جامعه می‌تواند ما را در رسیدن به جامعه‌ای پاک و سالم کمک کند.

 

انتهای پیام/