با روی سیاه چگونه به خانه برگردیم؟ / دکتر امیری لطفا پیگیری کنید!

در پی بروز مشکلات پی در پی در صنعت فولاد زرند به ویژه عدم پرداخت حقوق مداوم کارگران فعال در این صنعت پیامی از سوی یکی از کارگران معادن منطقه ی زرند و کوهبنان به دستمان رسیده است که متن آن در ادامه آورده شده است.

karkar-madan

صدای زرند: در پی بروز مشکلات پی در پی در صنعت فولاد زرند به ویژه عدم پرداخت حقوق مداوم کارگران فعال در این صنعت پیامی از سوی یکی از کارگران معادن منطقه ی زرند و کوهبنان به دستمان رسیده است که متن آن در ادامه آورده شده است.

 

مشکلات کلی که سالها با آن دست و پنجه نرم می کنیم ولی متاسفانه به دلایلی از جمله نداشتن اتحاد بین مسئولین و کارگران معادن هیچ وقت قابل حل نبوده و نیست.

 

مشکلات کارگری در این صنعت متعدد می باشد که پاره از آنها در ادامه ذکر می شود.

 

۱- مهمترین مشکل عدم در نظر گرقتن ضریب شغلی برای کارگران می باشد. با وجود کار سخت و زیان آور هنوز این مطلب دارای ابهامات می باشد.

 

۲- طرح طبقه بندی مشاغل که دستور اجرای این طرح توسط آقای ربیعی سال (۱۳۹۳) اعلام شده است ولی احرای این طرح برای کارگران معادن زغالسنگ همچنان بلاتکلیف مانده است.

 

۳- مشکلات پیرامون بیمه تکمیلی و بیماری زایی

 

۴- عدم پرداخت صحیح اضافه کار ماهیانه

 

۵- عدم در نظر گرفتن حق بدی آب و هوا، مسکن و ناهار

 

۶- عدم امنیت شغلی کافی و بالا بردن دستمزد حقوق و درصد اضافات نسبت به سایر ارگان ها

 

۷- عدم امضای قرارداد دائم و مستمر

 

۸- عدم تدام در پرداخت حقوق و مطالبات به صورت ماهانه

 

۹- عدم استراحت کاری ماه مبارک و تعطیل کاری

 

۱۰- عدم تخصیص اقلام مصرفی مانند چکمه، لباسکار و غیره و عدم اهدای کارت هدیه

 

۱۱- بالا نرفتن نرخ خرید زغالسنگ طی دهه گذشته بر اساس تورم باعث ایجاد خسارت های غیرقابل جبرانی به معادن زغالسنگ شده است.

 

۱۲- منع واردات زغالسنگ طبق دستورات موکد رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، واردات این ماده بومی باعث تعطیلی بسیاری از معادن زغالسنگ ایران گردیده است.

 

با توجه به مشکلات پیش آمده در این صنعت و عدم پرداخت مناسب حقوق ماهانه چگونه می توان این شرایط سخت را تحمل کرد و با این روی سیاه می توان به خانه رفت و با خانواده خوب زندگی کرد. بدون شک با این شرایط دغدغه های پیرامون خانواده های کارگران فعال در صنعت زغالسنگ و معادن بسیار زیاد و شدید می باشد که  از نماینده محترم مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر امیری تقاضای رسیدگی و رفع این مشکلات را داریم.

 

انتهای پیام/