مطالبات معوق کارگران با پیگیری فرمانداری کوهبنان پرداخت شده است/ خواستار سلب صلاحیت پیمانکار فعلی معدن چشمه پودنه شده‌ایم

فرماندار کوهبنان گفت: ما در خواست کرده‌ایم که سازمان صنعت، معدن و تجارت ماده ۲۰ را که شرکت پیمانکار را سلب صلاحیت می‌کند، اعمال کنند و در مزایده برای معدن چشمه پودنه تصمیم جدید گرفته شود.

مهدلو فرماندار کوهبنان گفت: ما در خواست کرده‌ایم که سازمان صنعت، معدن و تجارت ماده ۲۰ را که شرکت پیمانکار را سلب صلاحیت می‌کند، اعمال کنند و در مزایده برای معدن چشمه پودنه تصمیم جدید گرفته شود.

محمدرضا مهدلو فرماندار کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند، “محمدرضا مهدلو” فرماندار کوهبنان در گفت‌وگو با گفتارنو در خصوص آخرین وضعیت معدن چشمه پودنه کوهبنان تصریح کرد: تعدادی از کاگران مطالباتی از سهام‌دار معدن داشتند که ما توانستیم با شیوه‌های مختلف آخرین اقساط را طی دو چک یکی به رقم ۲۰۰ میلیون و دیگری به رقم ۵۰۰ میلیون از جمله احضار سهام‌دار توسط دادگستری، بگیریم و قرار شد که بدهی را بپردازند.

 

وی با بیان این که شرکتی که در معدن چشمه پودنه مشغول بوده به نوعی ورشکست شده است و هیچ‌چیزی ندارد، افزود: این مبلغ ذکر شده را هم از شرکت‌های بالادستی خودشان گرفته‌اند و پرداخته‌اند و متاسفانه توان لازم را برای راه‌اندازی شرکت در شرایط فعلی ندارند.

 

فرماندار کوهبنان درخواست شرکتی که در معدن چشمه پودنه مشغول بوده را از فرمانداری کوهبنان، تسهیلات عنوان و اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که از محل تسهیلاتی که برای کارگاه‌های نیمه فعال مصوب شده، برای‌شان وام بگیریم که درخواست چهار یا پنج میلیارد وام داده‌اند چرا که این معدن، معدنی غیر ایمن است و احتیاج به تعمیرات اساسی دارد.

 

وی در ادامه از برگزاری جلساتی با سهام‌داران معدن خبر داد و خاطرنشان کرد: سه یا چهار بار جلساتی را با سهام‌داران داشته‌ایم و سهام‌داران می‌گویند بالای پنج یا شش سال است که سودی نگرفته‌ایم و الان هم مبالغی را که پرداخت می‌کنیم از جیب می‌دهیم و وقتی که شرکت ضرردهی داشته باشد، کسی قادر به راه‌اندازی‌اش نیستند.

 

مهدلو در پاسخ به این سوال که نهایتا تکلیف معدن چه می‌شود، اظهار داشت: ما در خواست کرده‌ایم که سازمان صنعت، معدن و تجارت ماده ۲۰ را که شرکت پیمانکار را سلب صلاحیت می‌کند، اعمال کنند و در مزایده برای این معدن تصمیم جدید گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه مدیران فعلی شرکتی که پیمانکار معدن هستند نیز به دنبال فروش معدن هستند، گفت: مدیران شرکت معدن چشمه پودنه با میدکو وارد مذاکره شدند و به توافی نرسیدند و اخیرا نیز با یکی از شرکت‌های بزرگ خصوصی در زمینه معدن کاری هم مذاکره کرده‌اند که در نحوه بازپرداخت نتوانستند به توافق برسند.

 

فرماندار کوهبنان با تاکید بر تلاش فرمانداری برای پرداخت مطالبات کارگران افزود: نزدیک پنج ماه حقوقی به کارگران پرداخت نشده بود و بالاخره این مطالبات معوق پرداخت شده ولی در بحث راه‌اندازی معدن ما موافق راه‌اندازی هستیم که حداقل کارگرانی که آن جا کار می‌کردند مجدد به سرکارشان بازگردند.

 

وی همچنین گفت: یکی از دلایل ورشکستگی معدن چشمه پودنه این بود که روز اول ۲۸۰ کاگر جذب کردند و در حقیقت ۱۵۰ کارگر کافی بود.

 

انتهای پیام/