بررسی سانحه اتوبوس سربازان/ هیچ یک از متوفیان کرمانی نبودند

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان بااشاره به سانحه اتوبوس سربازان گفت: پرونده ای برای بررسی علل حادثه تشکیل شده وبه محض تکمیل توسط مقامات قضایی و مسئولان ارتش اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان با اشاره به سانحه اتوبوس سربازان گفت: پرونده ای برای بررسی علل حادثه تشکیل شده وبه محض تکمیل توسط مقامات قضایی و مسئولان ارتش اطلاع رسانی می شود.

 

Sarbaz-Taslit

 

به گزارش صدای زرند، “خلیل همایی” در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص سانحه اتوبوس حامل سربازان پادگان صفر پنج کرمان و جان باختن ۲۰ نفر طی دو حادثه که در یک شب اتفاق افتاد؛ اظهار کرد: این افراد بعد از اتمام دوره آموزشی راهی خوزستان شده بودند.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از سرنشینان اتوبوس گفته شده کرمانی نبوده اند، تصریح کرد: این سربازان عمدتا از اهالی استان خوزستان بودند و عازم مرخصی پایان دوره شده بودند.

 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان ادامه داد: اتوبوس های حامل آنها در حوالی نیریز و سروستان در استان فارس؛ دچار حادثه شده و متاسفانه تعدادی از آنها جان خود را از دست دادند.

 

همایی ضمن ابراز همدردی با بازماندگان و عرض تسلیت به مردم و ارتش ادامه داد: علت دقیق حادثه، عوامل موثر در وقوع این حادثه و نحوه عملکرد راننده در مسیر؛ از طریق سیستم قضایی در حال بررسی است.

 

وی با اشاره به اینکه این حادثه در حوزه کرمان رخ نداده است، افزود: این افراد تنها دوره آموزشی خود را در پادگان صفر پنج کرمان گذرانده بودند که بعد از ترخیص از پادگان این حادثه رخ داده است.

 

 

احتمال اینکه تمامی متوفیان سرباز نبوده باشند وجود دارد

 

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان با اشاره به اینکه ارتش چندین پایگاه در سراسر کشور دارد، ادامه داد: پادگان صفر پنج یکی از مراکز آموزشی ارتش است که مشمولان خدمت از سراسر کشور در این پادگان تحت آموزش قرار گرفته و بعد از اتمام این دوره به مناطقی که باید خدمت کنند اعزام می شوند.

 

وی گفت: این افراد بعد از اتمام دوره آموزشی از طریق اتوبوس های تعاونی چهار برای دیدار با خانواده هایشان عازم خوزستان بودند تا بعد از آن رهسپار محل خدمتشان شوند.

 

همایی با اشاره به درگذشت راننده اتوبوس در شب گذشته، گفت: برای بررسی دقیق این حادثه باید گزارش پلیس راه استان فارس مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: در تعامل با استانداری فارس پیگیر موضوع هستیم و در همین جا از اقدامات به موقع و موثر نیروهای امدادی، هلال احمر، اورژانس و پلیس راه استان فارس که در کوتاه ترین زمان ممکن در محل حضور یافته و مجروحان و مصدومان را به مراکز درمانی انتقال دادند قدردانی می کنیم.

 

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمان گفت: همه ابعاد این حادثه از قبیل وضعیت بازماندگان، مصدومان و مجروحان در دست بررسی است.

 

وی یادآور شد: به محض وقوع حادثه در استان فارس نیروهای امدادی، هلال احمر و اورژانس بسیج شدند و امدادرسانی به مصدومان صورت گرفت.

 

همایی یادآور شد: موضوع از اولین ساعات وقوع رصد شده و ضمن نجات مصدومین در اولین دقایق بروز حادثه پرونده ای نیز برای بررسی علل آن تشکیل شده است و به محض تکمیل؛ توسط مقامات نظامی و قضایی اطلاع رسانی خواهد شد.

 

وی یادآور شد: شناسایی متوفیان و بررسی هویت آنها در حال انجام است و احتمال این که راننده در طی مسیر افراد شخصی را غیرقانونی سوار کرده باشد نیز وجود دارد.

 

انتهای پیام/