تصاویری از طبیعت زیبای روستای درِآب زرند (+درباره روستا)

روستای درِآب (باب آب) روستای کوچکی در دامنه منطقه ی قله مزار از توابع دهستان حتکن در شهرستان زرند می باشد.

صدای زرند” از تمامی کاربران محترم تقاضا دارد تا در صورت تمایل برای معرفی روستاهای شهرستان زرند عکس هایی از روستاهای اطراف خود تهیه کرده  و برای ما ارسال کنند تا با نام خودتان در سایت قرار داده شود.

در زیر تصاویری از روستای زیبای درِآب را مشاهده می نمایید که توسط خانم فاطمه گلستانی برای ما ارسال شده است.

 

روستای درِآب (باب آب) روستای کوچکی در دامنه منطقه ی قله مزار از توابع دهستان حتکن در شهرستان زرند می باشد. این روستای دارای طبیعت بکر و دست نخورده است که پیش از زلزله سال ۸۳ چندین خانوار به صورت دائ ساکن این روستا بودند. متاسفانه بعد زلزله برخلاف دیگر روستاهلی منطقه و به دلیل عدم ساخت و ساز جدید در این روستا دیگر کسی به صورت دائم ساکن این روستا نمی باشد.

 

اغلب اهالی روستا در بهار و تابستان و در بسیاری مواقع در فصل پاییز در رفت و آمد به این روستا می باشند.

 

راه قدیمی این روستا کوهستانی بوده که اخیرا در حال احداث جاده ای جدید از سمت روستای حتکن به سمت این روستا می باشند. از سمت روستاهای گزوئیه و آپنگوئیه نیز جاده ای خاکی به سمت این روستا وجود دارد.

 

پیش از این دامپروری در این روستا رونق داشته است که در حال حاضر این پیشه در این روستا تقرییا از رونق افتاده است اما باغداری و برداشت میوه های فصلی هنوز در روستای درِآب رونق دارد اما متاسفانه به دلیل کمبود آب امکان کشت و کار زمین های زراعی در حال حاضر وجود ندارد. آب این روستا نیز از قنات تامین می شود.

 

محصولات درختی نظیر آلوچه، گیلاس،  زردآلو، هلو، انواع آلو، بادام، گردو، سیب، گلابی، آلبالو،توت سفید، شاه توت، انجیر از جمله محصولات این روستا می باشد.

 

شرایط آب و هوایی منطقه مناسب رشد داروهای گیاهی نظیر ختمی، گلپر، خاکشیر، آلاله، آویشن، بادرنج، قیطران، مخلسه، شاه تره و کاسنی می باشد.

 

این روستا همچنین از سال ۱۳۷۳ و با همت نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی دارای صاحب امتیاز برق روستایی می باشد.

 

 

Derab-Zarand_01

Derab-Zarand_02

Derab-Zarand_03

Derab-Zarand_04

Derab-Zarand_05

Derab-Zarand_10

Derab-Zarand_09

Derab-Zarand_06

Derab-Zarand_07

Derab-Zarand_08

 

انتهای پیام/