مراسم عزادری و احیاء شب اول قدر در زرند برگزار شد (+تصاویر)

مردم مؤمن و خداجوی شهرستان زرند در نخستین شب از لیالی پر فضیلت قدر با حضور در مساجد و اماکن مذهبی مراسم احیا و شب زنده‌داری را با شکوه ویژه‌ای برگزار کردند.

همزمان با سراسر کشور مراسم عزادری و احیاء نخستین شب قدر در زرند برگزار شد.


به گزارش صدای زرند، مردم مؤمن و خداجوی شهرستان زرند در نخستین شب از لیالی پر فضیلت قدر با حضور در مساجد و اماکن مذهبی مراسم احیا و شب زنده‌داری را با شکوه ویژه‌ای برگزار کردند.

 

در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان و در نخستین شب از لیالی با عظمت قدر مردم مؤمن و خداجوی شهرستان زرند و مناطق ریحان شهر، خانوک و یزدان شهر با حضور گسترده خود در مساجد و تکایا و حسینیه‌ها به استقبال تلاوت آیات قرآن کریم رفتند و در فضایی معنوی آیات نورانی کلام وحی را تلاوت کردند.

 

سپس مومنان خداجوی با برگزاری آیین‌های باشکوه و معنوی با قرائت دعای پر فیض جوشن کبیر و همچنین مراسم قرآن بر سر گرفتن و توسل به ۱۴ معصوم(ع) برای واسطه کردن نزد پروردگار به منظور آمرزش گناهان، عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، طول عمر رهبر معظم انقلاب، تعجیل در ظهور حضرت ولی عصر(عج)، شفای بیماران و نابودی دشمنان اسلام و قرآن دست به دعا برداشتند.

 

اقامه نماز قضا، برپایی آیین‌های عزاداری و سینه‌زنی در شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی(ع) نیز با شکوه خاصی تا پاسی از سحر در مساجد شهرستان برگزار برگزار شد و این نشان از عشق و ارادت عاشقان و علاقه‌مندان این شهرستان به اهل بیت(ع) است.

 

توزیع نذورات، پخش خرما و زولبیا و بامیه و حلیم پذیرایی از شب زنده‌داران شب قدر و عزاداران مولای متقیان امیرالمؤمنان علی(ع) از دیگر آیین‌هایی بود که به صورت خودجوش توسط مردم انجام شد.

 

نظیر این مراسم در مساجد، جامع، قائم، موسی ابن جعفر(ع)، امامزاده‌های عبدالله مطهرآباد، حمزه زرندوئیه، بهاءالدین خالق‌آباد، سلطان سیدابراهیم داهوئیه، ختم سربنان و گلزار شهدا این شهرستان برگزار شد.

 

تصاویر زیر مراسم احیاء شب اول قدر در گلزار شهدای شهر زرند می باشند.

 

 

 

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (1)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (4)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (7)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (8)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (9)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (10)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (11)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (12)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (13)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (14)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (15)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (16)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (17)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (18)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (20)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (22)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (23)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (26)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (28)

Ghadr1-Golzar-shohada-zarand_ (29)

انتهای پیام/