سرمای بی‌سابقه هوا در گرمترین شهر یزد

وضعیت آب و هوایی در شهرستان بافق بسیار عجیب و شگفت انگیز است به نحوی که بافق که در تابستان‌ها دمای هوایش به ۵۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد و تابستان امسال در روزهایی اولین شهر گرم ایران شناخته شد، در یکی دو روز گذشته سردترین روزهای خود را سپری کرده است.

یکی دیگر از عجایب آب و هوایی بافق این است که این شهر به فاصله تنها ۸۵ کیلومتر،‌ همواره گرمترین و سردترین نقاط استان را دارد.

بافق که به عنوان یکی از گرمترین شهرهای کشور و استان یزد معروف است، این روزها سرمای بی‌سابقه هوا را تجربه می‌کند به صورتی که فواره‌های شهر نیز قندیل بسته‌اند.

صدای زرند: به گزارش مهر، وضعیت آب و هوایی در شهرستان بافق بسیار عجیب و شگفت انگیز است به نحوی که بافق که در تابستان‌ها دمای هوایش به ۵۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد و تابستان امسال در روزهایی اولین شهر گرم ایران شناخته شد، در یکی دو روز گذشته سردترین روزهای خود را سپری کرده است.

این سرما به حدی است که حتی فواره‌های حوض‌های میادین این شهر قندیل بسته اند.

آب نمایی در مرکز شهر بافق (میدان امامزاده عبدالله)

SedayeZarand.IR

SedayeZarand.IR

یکی دیگر از عجایب آب و هوایی بافق این است که این شهر به فاصله تنها ۸۵ کیلومتر،‌ همواره گرمترین و سردترین نقاط استان را دارد.

شهر بافق به‌عنوان مرکز شهرستان با دمای بالا همواره گرمترین شهر استان یزد و حتی کشور بوده و سبزدشت در فاصله ۸۵ کیلومتری این شهرستان به عنوان یکی از بخش های بافق، سردترین نقطه این استان است.

در شرایطی که گرمترین شهر استان یزد دیشب یخ زده، به نظر می رسد، سبزدشت به عنوان سردترین شهر استان یزد، روزها و شبهای بسیار سختی را سپری کرده باشد.

درجه سردی هوا در چند روز اخیر در بافق در سردترین ساعات شب به ۹ درجه زیر صفر رسیده و در گرمترین ساعت هم ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده است.

انتهای پیام/