مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ کوهبنان بررسی شد

مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ کوهبنان با حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ کوهبنان با حضور نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

 

Amiri-kouhbanan

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز از بیمارستان در حال احداث کوهبنان بازدید کرد و به منظور رسیدگی به مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ در تالار اجتماعات فرمانداری کوهبنان حاضر شد.

 

دکتر “حسین امیری” نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه بیان کرد: بحث اقتصادی در سال اخیر تمام عرصه‌های ما را تحت‌الشعاع قرار داده است، چراکه اثرگذاری اقتصاد بر یک قسمت، دیگر بخش‌ها را نیز بی‌تاثیر نمی‌گذارد.

 

وی در مبحث اشتغالزایی تاکید کرد: مسؤولان باید دقت کنند به اندازه نیاز تاسیسات نیروی کار بگیرند، حل مشکلات معادن باید با همدلی و همبستگی مسؤولان مربوطه صورت بگیرد.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان خواستار درک کردن کارگران توسط مسؤولان و همچین ارگان بانک‌ها شد و خاطرنشان کرد: زغال‌سنگ یک زنجیره متصل به هم است و زغال‌سنگ منطقه کوهبنان پشتوانه فولاد اصفهان است.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس ابراز داشت: همه مسؤولان در راستای بررسی مشکلات کارگران معادن زغال‌سنگ نهایت تلاش خود را به کار می‌برد.

 

امیری از اقدامات برق‌رسانی و گازرسانی به روستاهای قابل سکونت کوهبنان خبر داد.

 

“محمدرضا مهدلو” فرماندار کوهبنان در این جلسه اظهار داشت: بحث مواد مخدر در جامعه ما بسیار حائز اهمیت است نه تنها در کشور و جامعه ما بلکه مبارزه با مواد مخدر در سطح جهانی است.

 

وی افزود: امروز مصرف قرص‌های روان گردان یکی از دردسرهای جامعه بشری شده است.

 

مهدلو خاطرنشان کرد: از طرفی اعتیاد به مواد مخدر سبب به وقوع پیوستن جرائم دیگر نیز می‌شود، هیچ فردی نمی‌تواند ادعای مصون ماندن از دام مواد مخدر را بکند.

 

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: آگاه‌سازی افراد نسبت به مواد مخدر در وهله اول است و اجتماعی کردن این بحث برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر لازم است.

 

وی ابراز داشت: ورزش می‌توانند یکی از مواردی باشد که از اعتیاد  جلوگیری می‌کند و خواستار حمایت ارگان‌ها و نهادهای دولتی از ورزش  هستیم.

 

این مسؤول بیان داشت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل امیدواریم بتوانیم قدمی را برای اشتغالزایی در شهرستان کوهبنان بر داریم.

 

وی ادامه داد: در بحث اشتغالزایی در شهرستان کوهبنان شاهد موارد چشمگیری از جمله اشتغال‌زایی از طریق قالیبافی، پرورش بلدرچین، تراش سنگ‌های زینتی و … بوده‌ایم.

 

مهدلو یادآور شد: ما خواستار استخدام نیروهای بومی برای فولاد زرند شده‌ایم و تمام تلاشمان را در این جهت نیز می‌کنیم.

 

فرماندار زرند در مباحث کارگری تصریح کرد: اقتصاد کوهبنان به طور عمده به زغال‌سنگ وابسته است، مشکلات عدیده فولاد اصفهان مشکلاتی را برای ما نیز به وجود آورده است.

 

انتهای پیام/