وعده ای که تنها نصف آن عملی می شود!؟ / ۷۰۰ نفر کجا و ۳۵۸ نفر کجا؟!

صدای زرند: هرچند از اینکه حضور کارخانه ای با این عظمت را در شهرستان زرند داریم، باید به خود ببالیم و از تمامی افرادی که مسیر حضور این کارخانه را به شهرستان زرند هموار کردند تقدیر کنیم، اما همیشه برخی رفتارها تاثیرات بدی در جامعه می گذارد.

بالاخره وعده جذب نیرو در کارخانه فولاد زرند ایرانیان بعد از ماه ها تمدید شدن و وعده ماندن، در حال اجرا و عملی شدن است.

 

Folad-Zarand_2

 

صدای زرند: هرچند از اینکه حضور کارخانه ای با این عظمت را در شهرستان زرند داریم، باید به خود ببالیم و از تمامی افرادی که مسیر حضور این کارخانه را به شهرستان زرند هموار کردند تقدیر کنیم، اما همیشه برخی رفتارها تاثیرات بدی در جامعه می گذارد.

 

اکنون از اولین باری که زمان آزمون استخدامی فولاد زرند ایرانیان توسط مسئولین شهرستان زرند اعلام شده است حدود ۶ ماه می گذرد و هربار به بهانه ای تاریخ این آزمون تمدید شد و گاهاً حتی مورد سوءاستفاده های سیاسی نیز قرار می گرفت.

 

یکی از مسئولین شهرستانی اولین بار بود که اعلام خبر برگزاری آزمون استخدامی فولاد زرند ایرانیان را به جوانان جویای کار و بیکار زرندی نوید داده بود و گفته بود: آزمون استخدامی فولاد زرند ایرانیان در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ برگزار خواهد شد و بیش از ۱۴۰۰ نفر دارای مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم، کارشناسی و کارشناسی ارشد در این مجموعه عظیم صنعتی طی دو مرحله ۷۰۰ نفری جذب و مشغول به کار خواهند شد.

 

این وعده بنا به دلایلی، که مهمترین آن عقب بودن روند اجرایی پروژه نسبت به برنامه پیش بینی شده کارخانه بود، عقب افتاد و از دیروز و بعد از گذشته ۵ ماه از زمان اولیه اعلام شده برای برگزاری آزمون روند ثبت نام آن آغاز شده است و قرار است احتمالاً حدود یک ماه دیگر این آزمون برگزار شود.

 

عملی شدن جذب نیرو در کارخانه فولاد زرند ایرانیان را به فال نیک می گیریم و امیدوارم با جذب نیروهای لازم در این کارخانه بخش کوچکی از مشکلات بیکاری شهرستان های زرند و کوهبنان حل و فصل شود؛ اما نکته ای که اینجا مهم جلوه می کند و باید به آن پرداخته شود، عملی شدن وعده جذب نیرو در این کارخانه به صورت نصف و نیمه می باشد.

 

هر چند در زمان برگزاری آزمون جذب نیرو در کارخانه فولاد زرند ایرانیان بدقولی هایی به وجود آمد و مردم و جوانان این بدقولی ها را با کمی صبر بخشیدند اما طبق اعلام مسئولین شهرستانی در ماههای گذشته، قرار بوده است در سال جاری حدود ۱۴۰۰ نیرو طی دو مرحله و در هر مرحله حدود ۷۰۰ نفر، جذب کارخانه فولاد زرند ایرانیان شوند. اما با شمارش اعلام نیاز این کارخانه در فراخوان جذب نیرو که از دیروز روی خروجی بسیاری از سایت ها قرار گرفته شده است، مشخص است که قرار است تنها ۲۹ نیرو با مدرک کارشناسی ارشد، ۴۱ نیرو با مدرک کارشناسی، ۸۸ نیرو با مدرک کاردانی و ۲۰۰ نیرو با مدرک دیپلم جذب این کارخانه ی عریض و طویل شوند که در مجموع ۳۵۸ نفر را شامل می شود.

 

حال سوالی که اینجا مطرح است اینست که “آن همه بزرگ کردن یک کارخانه برای مردم و وعده های پی در پی به آنان تنها برای جذب ۳۵۸ نیرو؟” طبق صحبت های قبلی قرار بوده است حدود ۷۰۰ نفر در آزمون استخدامی در مرحله اول جذب این کارخانه شوند که با یک حساب سرانگشتی می توان گفت تقریباً نیمی از وعده ی شما در مرحله اول این آزمون همچنان در مرحله وعده باقی مانده است و به نظر می رسد باید از راهی دیگر و در زمانی دیگر آن را عملی کنید و یا در صورت عملی نکردن آن، از تمامی مردم و جوانانی که به پای وعده ی شما نشسته بودند عذرخواهی نمایید. شاید هم پشت پرده چیزی دیگر است که ما از آن بی خبریم ولی اگر قرار است ۷۰۰ نیرو در این مرحله جذب شوند بهتر است یک بار دیگر تعداد افراد اعلام شده در جداول ارائه شده در فراخوان رسمی جذب نیرو را با هم جمع کنید تا متوجه شوید “۷۰۰ نفر کجا و ۳۵۸ نفر کجا؟”

 

ما منتظر عملی شدن مرحله دوم آزمون استخدامی می مانیم. آنجا نیز شمارش افرادی که قرار است از طریق آزمون جذب کارخانه فولاد زرند ایرانیان شوند را انجام خواهیم داد؛ امیدوارم حداقل در مجموع دو آزمون حدود ۱۴۰۰ نیرو، آن هم از طریق آزمون جذب کارخانه فولاد زرند ایرانیان شوند.

 

انتهای یادداشت/

 

مطالب مرتبط:

آگهی جذب نیروی انسانی شرکت فولاد زرند ایرانیان / آدرس سایت استخدام فولاد زرند ایرانیان