بی نظمی اداری و مالی دلیل اختلاس در شهرداری زرند بوده است / اتفاقات حاصله بی اعتمادی شهروندان را در پی داشته است

مهندس محمدی شهرداری زرند در گفتگو با صدای زرند ضمن بیان مشکلات و بدهی های مالی در شهرداری زرند از برخی مسائل پیرامون پرونده های اتهامی اختلاس در شهرداری زرند سخن گفت.

مهندس محمدی شهرداری زرند در گفتگو با صدای زرند ضمن بیان مشکلات و بدهی های مالی در شهرداری زرند از برخی مسائل پیرامون پرونده های اتهامی اختلاس در شهرداری زرند سخن گفت.

Mohammadi-Shahrdar-Zarand (5)

 

به گزارش صدای زرند، مهندس “احمد محمدی” با بیان اینکه شهرداری زرند در حال حاضر حدود ۲۵ میلیارد تومان بدهی سررسید شده دارد، افزود: در ابتدای ورود من به شهرداری این مقدار بدهی در شهرداری زرند وجود داشت که می توان گفت با توجه به بودجه سالانه شهرداری چیزی حدود دو سال از بودجه جاری شهرداری عقب افتادگی وجود داشت و این خود نشان دهنده ی وخامت اوضاع مالی این نهاد می باشد.

 

شهردار زرند گفت: اگر بخواهیم مشکلات شهرداری را دسته بندی کنیم این مشکلات در سه بخش و شامل “بدهی ۲۵ میلیاردی تومانی” که تنها مربوط به بدهی های سررسید شده شهرداری می باشد، “تراکم و تورم نیروی انسانی” که خود ضمن افزایش پرداختی ها و ایجاد فشارهای مالی، موجب ایجاد مشکلات عدیده ی اداری در سیستم شهرداری می شود و نیز “واگذاری اکثریت کارهای شهرداری به پیمانکار” دسته بندی می شوند، که ما با مدیریتی که تاکنون داشته ایم بخشی از این مشکلات را حل کرده ایم و با مدیریت هزینه ها و نیز مدیریت بهره وری نیروهای انسانی توانسته ایم بخشی از مشکلات را حل کنیم ولی همچنان برخی مشکلات وجود دارد.

 

وی در مورد پرونده های اتهامی اختلاس در شهرداری زرند گفت: هنوز نمی توان در این زمینه اظهارنظر دقیق و حقوقی کرد اما آنچه مشخص است این موضوع یک واقعیت غیرقابل انکار است که با توجه به رسانه ای شدن آن دیگر نمی توان آن را پنهان کرد.

 

محمدی افزود: این موضوع را من با توجه به گستردگی فعالیت های شهرداری ناشی از یکسری بی نظمی ها و بی انضباطی های مالی و اداری که در شهرداری وجود داشته است می دانم که خودِ این بی نظمی ها هم دلایل متعددی دارد که باید در جای خود آسیب شناسی شود.

 

شهردار زرند در پاسخ به پرونده ی اتهامی اختلاس عضو شورای شهر زرند گفت: علاوه بر آن پرونده که در دادگاه زرند در حال پیگیری است، چند سری پرونده دیگر نیز در بحث کارکنان شهرداری در دادگستری زرند و کرمان مفتوحه است که تعدادی از کارکنان شهرداری درباره یکسری از اتهامات وارده در حال پاسخگویی و بازپرسی هستند.

 

مهندس محمدی در مورد رقم اختلاس انجام شده در شهرداری زرند گفت: با توجه به اینکه هنوز پرونده ها مختومه نشده است نمی توان از یک عدد مشخص سخن گفت اما در اثر این بی نظمی، شهرداری زرند ضربات مهلکی خورده است که شاید بتوان کمترین آن را بی اعتمادی شهروندان نسبت به شهرداری دانست که این موضوع خود کاهش سرمایه گذاری در شهر را به همراه داشته که مقدار آن مطمیناً چندین برابر رقم اختلاس احتمالی خواهد بود.

 

انتهای پیام/