بهره برداری از نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار در پاییز

مدیر مجتمع سنگ آهن جلال آباد از بهره برداری «نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار» کشور در پاییز امسال خبر داد.

 اسلامی مدیر مجتمع سنگ آهن جلال آباد از بهره برداری «نخستین کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار» کشور در پاییز امسال خبر داد.

 

madan

 

به گزارش صدای زرند، “سید فرهاد اسلامی” مدیر مجتمع سنگ آهن جلال آباد زرند با اعلام این خبر، گفت: طرح احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار هماتیتی با ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن کنسانتره با سرمایه گذاری بخش خصوصی از زمستان ۹۲ آغاز شد که تا پایان اردیبهشت ماه امسال به پیشرفت ۶۸ درصدی رسیده است. در این طرح، فرآوری سنگ آهن کم عیار با فن آوری نوین، عیار ۳۰ درصدی ماده معدنی به سنگ آهن ۶۷ درصدی ارتقا می یابد.

 

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، این کارخانه قرار است در سه ماهه سوم سال جاری به بهره برداری برسد.

 

مدیر مجتمع سنگ آهن جلال آباد با اشاره به اینکه از جمله مزایای طرح احداث کارخانه فرآوری سنگ آهن کم عیار، ایجاد ارزش افزوده در مواد معدنی غیرقابل مصرف است، تصریح کرد: با بهره برداری از این کارخانه، حداقل ۱۰ میلیون تن سنگ آهن کم عیار، فرآوری شده و وارد چرخه تولید شمش فولاد می شود.

 

وی با اشاره به دستاوردهای این فناوری برای کشور ادامه داد: با احداث کارخانه های مشابه، می توان معادن کم عیار موجود در نقاط مختلف کشور را فرآوری کرد که تحولی عظیم در بخش معدن محسوب می شود.

 

لازم به ذکر است، مجتمع سنگ آهن جلال آباد (از مجتمع های زیر مجموعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو) واقع در شهرستان زرند، با ذخیره بیش از ۱۹۰ میلیون تن سنگ آهن، با بهره گیری از روش پلکانی روباز، ماده معدنی استخراج می کند.

 

انتهای پیام/