۵۰ درصد شهرداران کرمان ابقا شده‌اند

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان، در همایش شهرداران استان کرمان با محوریت طرح‌های اقتصادی، منابع انسانی و خدمات شهری اظهار داشت: از مجموع ۷۱ شهر استان کرمان، شهرداران ۵۶ شهر مشخص و منصوب شده که ۳۰ نفر از آنها در سمت خود ابقا شده‌اند.

SedayeZarand.IR حسین شایق، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: ۵۰ درصد از شهرداران استان کرمان در سمت خود ابقا شده‌اند.

صدای زرند: به گزارش، حسین شایق پیش از ظهر امروز در همایش شهرداران استان کرمان با محوریت طرح‌های اقتصادی، منابع انسانی و خدمات شهری اظهار داشت: از مجموع ۷۱ شهر استان کرمان، شهرداران ۵۶ شهر مشخص و منصوب شده که ۳۰ نفر از آنها در سمت خود ابقا شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از شهرداران استان کرمان در سمت خود ابقا شده‌اند، بیان داشت: انتصاب ۶ شهردار منتظر جواب حراست و ۹ نفر نیز منتظر معرفی از سوی شوراها هستند.

شایق افزود: محور کاری که برای مدیریت شهری و شوراها در نظر گرفته شده است، مدیریت منابع است که شامل ماشین‌آلات، نیروی انسانی، مدیریت تاسیسات و منابع مالی شهرداری‌ها‌ و پیگیری منابع درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و برون رفت از مشکلات مالی است.

وی تصریح کرد: از مشکلات پیش روی شهرداری‌ها عدم پرداخت وام‌های بانکی و عدم پذیرش وثیقه شهرداری است که باید به صورت شخصی و کارمندی مراجعه کنند و این موضوع مشکل‌ساز است.

شایق عنوان کرد: در بحث ماشین‌آلات هزینه‌های فراوانی برای نگهداری پرداخت می‌شود و در بعضی شهرها به دلیل نبود منابع مالی و سوءمدیریت‌، نوسازی ماشین‌آلات‌ سخت است.

شایق با بیان اینکه طرح جامع مدیریت شهری کشور در دستور کار است، ابراز داشت: طرح جامع مدیریت شهری کشور قرار است به زودی تحویل مجلس شود به همین دلیل وزارت کشور خواستار دریافت نقطه نظرات شهرداری‌های کشور برای ‌تدوین نهایی این طرح است.

مدیرکل امور‌ شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: از دیگر مشکلات شهرداری‌ها نبود قیر برای اجرای طرح‌های آسفالت شهری است به گونه‌ای که برخی شهرداری‌ها حتی یکی دو ماه منتظر خرید قیر هستند.

وی از برگزاری کارگروه‌های شهرستانی شهرداران خبر داد و ابراز داشت: در این کارگروه‌ها قرار است مشکلات شهرداران هر شهرستانی مورد بحث و بررسی قرار گیرد که از جمله این مشکلات تداخلات حریم‌های شهری است که باید در کارگرو‌ه‌های شهرستانی تعیین تکلیف شود.

شایق خاطر نشان کرد: بحث بحران برای شهرداری‌های شهرهای زلزله زده مانند بم‌، بروات و ریحان‌شهر نیز مطرح شده به گونه‌ای که در شهر بم همه مجموعه‌های دولتی و غیر‌دولتی‌ تا سال ۸۶ نسبت به حل مشکلات و باز‌سازی اقدام کردند، اما نوبت به شهرداری‌ها که رسید، بودجه‌ها فروکش کرد.

وی بیان داشت: بیشتر طرح‌ها و برنامه‌های ما نیازمند قانون و مصوبه است که این کار باید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی صورت گیرد.

شایق افزود: شهرداری‌ها اگر با قدرت وارد عمل شوند، اختیارات زیادی دارند، شهرداران باید با ضوابط بودجه‌نویسی آشنا باشند و از یک مشاور امین در این کار استفاده کنند.

وی ابراز داشت: به واسطه اجرای کارهای عمرانی و اقتصادی می‌توانیم زمینه‌سازی برای فعالیت‌های فرهنگی فراهم کنیم.

انتهای پیام/