پرداخت دیرهنگام حقوق به کارگران معادن کوهبنان

محمد بساره صبح امروز در کمیسیون کارگری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: در مورد مزایای کارگران معادن زغال سنگ در شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی اداره کار شامل نماینده کارگران، نماینده صنایع و معادن و سایر شرکای اجتماعی تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

SedayeZarand.IRمحمد بساره گفت: حقوق‌های معوق به ویژه در معادن بخش خصوصی از جمله مشکلات کارگری است که با پرداخت‌های دیرهنگام شرکت زغال سنگ پرداخت حقوق کارگران با تعویق صورت می‌گیرد.

صدای زرند: به نقل از خبرگزاری فارس، محمد بساره صبح امروز در کمیسیون کارگری شهرستان کوهبنان اظهار داشت: در مورد مزایای کارگران معادن زغال سنگ در شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی اداره کار شامل نماینده کارگران، نماینده صنایع و معادن و سایر شرکای اجتماعی تصمیماتی اتخاذ می‌شود.

وی درباره سبد غذایی کارگران گفت: بن کارگری ماهانه به قیمت ۵۰ هزار تومان به کارگران داده می‌شود و حق مسکن ۱۰ هزار تومانی و حق اولاد تا دو فرزند تا سه برابر حقوق پایه روز به کارگران پرداخت می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کوهبنان بیان داشت: با توجه به اینکه بیشترین معادن زغال سنگ استان کرمان در شهرستان کوهبنان قرار دارد، اما بازرس ویژه معدن در اداره کار کوهبنان مستقر نیست و با اداره کار و معادن شهرستان‌های زرند و راور بازرس مشترک هستند، اما با توجه به عدم حضور بازرس ویژه چند سال کاهش قابل توجه تلفات و حوادث ناشی از کار در حیطه معادن را شاهد بودیم.

بساره بیان داشت: نیروی کار در بخش دولتی بیش از ۳ هزار نفر و در بخش خصوصی حدود ۲ هزار نفر مشغول فعالیت هستند و در زمینه تشکلات کارگری نخستین شورای اسلامی کار در معدن هشونی راه‌اندازی شده و در حال حاضر تشکلات شورای کارگری در معادن اصلی در حال پیگیری هستند.

وی تصریح کرد: حقوق‌های معوق به ویژه در معادن بخش خصوصی از جمله مشکلات کارگری است که با پرداخت‌های دیرهنگام شرکت زغال سنگ حقوق کارگران با تعویق صورت می‌گیرد.

بساره بیان داشت: با توجه به اینکه معادن دولتی نظیر معدن اصلی، هشونی و همکار مجوز استخدام نیروی کارگری بخش داخلی را ندارند، معدن اصلی برای جلوگیری از بیکار شدن کارگران در سال‌های آخر باید اقدام به آماده‌سازی قسمتی از معدن خود کند و در نهایت بخشی از آن را به پیمانکار واگذار کرده و با توجه به مصوبات شورای اشتغال استان کرمان و شهرستان کوهبنان همچنین شورای تامین جذب نیروی کارگری باید بر اساس شرایط بومی باشد.

انتهای پیام/