اعتراض کارگران پابدانای جنوبی؛ معاون صنایع استان را به محل اعتصاب کشاند

اعتصابی که از روز پنجشنبه توسط کارگران معدن پابدانای جنوبی در دو راهی مسجد ابوالفضل محور زرند کوهبنان آغاز شده بود با حضور معاون معدنی صنایع و با پرداخت یک ماه حقوق پایان پذیرفت.

اعتصابی که از روز پنجشنبه توسط کارگران معدن پابدانای جنوبی در دو راهی مسجد ابوالفضل (ع) محور زرند – کوهبنان آغاز شده بود با حضور معاون معدنی صنایع و با پرداخت یک ماه حقوق پایان پذیرفت.

 

karkaran-madan-masdod-rahe_03

 

 به گزارش صدای زرند، کارگران معدن ذغالسنگ پابدانای جنوبی از روز پنجشنبه هفته گذشته سه راهی مسجد ابوالفضل (ع) را که در محور زرند – کوهبنان واقع شده است را بسته و عبور و مرور را مختل کرده بودند.

 

بزرگترین اعتراض ۸۰۰ نفری کارگران معدن پابدانای جنوبی به این علت بود که معوقات حقوقی آنان از سال گذشته تا کنون پرداخت نشده است، این افراد معتصب اعلام کرده بودند که از سال گذشته تا کنون پیمانکار این معدن به ما بدهکار است زیرا کارگرانی که در قسمت استخراج کار می کنند از اسفند ماه سال گذشته نزدیک به ۴ ماه حقوق معوق دارند و کارگران بیرونی که در سطح معدن به فعالیت اشتغال دارند از آذر ماه سال گذشته حقوقی دریافت نکرده اند.

 

این کارگران بارها دست به اعتراض زده بودند که هرگز این اعتراضات اثری نداشته است.

 

اعتراضات کارگری معادن خصوصی در استان کرمان درحال تبدیل شدن به امری کاملا طبیعی است که نشان از یک آرامش قبل از طوفان را تداعی می کند.

 

در سال گذشته هم ۲ بار کارگران معدن چشمه پودنه که تعداد ۱۷۰ نفر بودند معترض شده و اقدام به بستن همین سه راهی مسجد ابوالفضل (ع) کرده بودند که در این اقدام حتی به کارگران معادن تحت پوشش شرکت ذغال سنگ هم اجازه تردد، برای رسیدن به محل کار را  نداده بودند  و این شرکت را متحمل ضرر ساخته بود.

 

روز گذشته حسینی نژاد معاون معدنی وزارت صنایع در داخل استان در جمع این معترضان حضور یافت، وضمن هم دردی با آنان گرچه صحبت های اقناع کننده ای را برایشان ارائه داد، اما کارگران قانع نشدند.

 

یکی از کارگران اعلام کرده است که ساعت ۲ عصر روز گذشته بعد از رفتن مهندس حسینی نژاد، معادل یک ماه حقوق به حساب ما  واریز شده است که کارگران با کمی دلگرمی به کار خود ادامه دهند تا مشکلات این عرصه مرتفع شود.

 

شایان ذکر است که قبلا معاون معدنی صنایع استان این هشدار را داده بود که اگر برنامه ریزی دقیق و جامعی در خصوص حل مشکلات صنعت ذغال سنگ صورت نگیرد بحران این ماده معدنی دامین گیر همه خواهد شد و باعث تعطیلی کامل این صنعت می شود.

 

انتهای پیام /

 

 

مطالب مرتبط:

کارگران معادن ذغال سنگ زرند و کوهبنان یکبار دیگر اعتصاب کردند (+تصاویر)