ظرفیت تولید معادن زغال کوهبنان افزایش می‌یابد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه افزایش تولید، ساماندهی معادن در شهرستان کوهبنان اقداماتی انجام شد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با رایزنی‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه افزایش تولید، ساماندهی معادن در شهرستان کوهبنان اقداماتی انجام شد.

ظرفیت تولید معادن زغال کوهبنان افزایش می‌یابد

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس،حسین امیری امروز در گفت‌وگو اظهار داشت: بیشترین معادن زغال‌سنگ استان کرمان در شهرستان‌های شمالی کرمان قرار دارد به گونه‌ای که کوهبنان و زرند از جمله مناطقی هستند که اکثر مردم آنان در اعماق زمین یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا را انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: با توجه به وجود معادن هشونی، چشمه پودنه، پابدانای جنوبی، معدن اصلی و … در شهرستان کوهبنان پیگیری لازم برای ساخت کارخانه زغال‌شویی جنب این معادن انجام شد که این امر محقق و این کارخانه با حضور بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

امیری بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۷۰ نفر نیرو به صورت مستقیم در کارخانه زغال‌شویی بخش طغرالجرد فعالیت دارند و با فراهم شدن خوراک اولیه این رقم به دو و سه برابر قابل افزایش است در حالی که تعداد زیادی به صورت نیروی غیر مستقیم به کار مشغول شده‌اند.

وی عنوان کرد: با رایزنی‌های به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه افزایش تولید، ساماندهی معادن و همچنین ایجاد جبهه کار جدید برای ادامه فعالیت معادن اقداماتی انجام و مقرر شد، طرح‌هایی توسط مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ استان کرمان تدوین و طراحی تا با ارائه به وزارتخانه و کمک‌های آنان تولید افزایش یابد.

امیری گفت: این امر زمینه را برای فعالیت بیشتر کارخانه زغال‌شویی پابدانا فراهم و از طرفی موجب می‌شود، خوراک کارخانه کک‌سازی در شهرستان زرند تهیه شود.

نماینده زرند و کوهبنان درمجلس عنوان کرد: بهترین ظرفیت در شهرستان‌های شمالی استان کرمان معادن زغال‌سنگ، خاک نسوز، گچ، آهن، سرب و روی هستند، لذا اشتغال این شهرستان‌ها باید با فعال‌سازی معادن صورت پذیرد و در این راستا معدن روباز خمرود باید مورد توجه ویژه قرار گیرد تا ضمن افزایش ظرفیت زغال‌سنگ تولیدی زمینه کار و فعالیت بیشتر در منطقه میسر شود.

وی تاکید کرد: با احداث و ترمیم جاده کوهبنان به مرکز استان کرمان و شهرستان زرند و زیرساخت‌های منطقه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم در صنعت و معدن و هم در گردشگری فعال و زمینه برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم می‌شود.

امیری گفت: با رایزنی‌های فراوان با بخش دولتی و خصوصی به دنبال احداث نیروگاه برق، زغال‌شویی جدید، دوده صنعتی در جوار کارخانه‌های کک‌سازی، استقرار کارخانه تولید خوراک دام در شهرستان زرند هستیم.

انتهای پیام/