تاریخ چراغ راه آینده ی انسان است / نمی دانیم در سالگرد برجام خوشحال باشیم یا اشک بریزیم / دوستانِ دشمنانِ ما دشمنانِ ما هستند

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اولین سالگرد برجام گفت: متاسفانه نمی دانیم در سالگرد برجام باید خوشحال باشیم یا اشک بریزیم و متاسفانه با اجرایی نشدن تعهدات از سوی طرف مقابل پیشرفت چندانی در این راه وجود نداشته است.

آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته زرند با حضور پرشور و معنوی نمازگزاران و به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان زرند در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

 

Ebrahimi1به گزارش صدای زرند حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه مطالعه تاریخ چراغ راه آینده انسان است اظهار داشت: ما می توانیم با مطالعه تاریخ از تجربه گذشتگان برای بهبود شرایط آینده خود استفاده کنیم و می توانیم تجربه آنان را به عنوان چراغ راه آینده ی خود قرار دهیم.

 

امام جمعه زرند با اشاره به آیات و روایات پیرامون اهمیت توجه تاریخ در زندگی انسان گفت: کسی که که از گذشته خود و اطراف خود خبر ندارد مانند کسی است که خود را در در صندوقچه ای زندان کرده است.

 

وی گفت: خداوند برای هدایت ما انسانها پیامبرانی فرستاده است و بعد از آخرین فرستاده خود حضرت محمد مصطفی (ص) بدون شک انسان را به حال خود رها نکرده است و رهبر و امامانی برای هدایت انسان قرار داده است و در زمان غیبت جانشین امام که فقیه جامع الشرایط است به عنوان وی مردم را هدایت خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در زرند گفت: بسیار مهم است که گذشته و رفتار مردم را بعد از رحلت پیامبر (ص) نسبت به جانشین وی بدانیم و از آن درس بگیریم تا بتوانیم این تجربه را چراغ راه خود نسبت به رفتار خود در مقابل جانشین امام عصر (عج) و ولایت فقیه قرار دهیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به روایات از سوی پیامبر و دیگر معصومین درباره جانشین پیامبر (ص) بعد از وفات وی، اظهار داشت: حامیان اهلبیت (ع) بعد از فوت پیامبر به دو گروه تقسیم می شدند. یک گروه حامیان پر و پا قرص و با اطلاع و ایمان کامل بودند و گروه دیگر حامیانی بودند که نظر اهلبیت (ع) را داشتند اما نظرات خود را نیز داشتند. هرچند افراد این گروه از میان رفته ان اما افکار آنان همچنان وجود دارد و ما باید بدانیم در کدام دسته از حامیان اهلبیت (ع) و ولایت قرار می گیریم.

 

امام جمعه زرند در خطبه دوم نماز جمعه ضمن دعوت خویش و نمازگزاران به تقوی الهی اظهار داشت: شنبه ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان است. ضمن گرامی داشت این روز باید عرض کنم که هدف این شورا که از حقوقدانان و فقها تشکیل شده است اسلامی و شیعی نگه داشتن نظام مقدس جمهوری اسلامی است که حضرت امام (ره) در ارتباط با شورای نگهبان فرموند “اعضای شورای نگهبان حافظ اسلام هستند” و در جایی دیگر فرمودند “تضیف و توهین به اعضای شورای نگهبان امری خطرناک است”.

 

امام جمعه زرند همچنین اظهار داشت: وجود فیش های نجومی برای عده ی کمی از مدیران موجب ناراحتی و دلخوری مردم شده است که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در حال پیگیری این شرایط هستند و در حال حل و فصل آن و عزل این مدیران و بازگشت بیت المال هستند.

 

وی با بیان بسته بودن چرخه مدیریت دولتی گفت: ما باید به جوانان متعهد اعتماد کنیم و مانند امام (ره) که به جوانان متعهد اعتماد کردند ما نیز باید به آنان اعتماد داشته باشیم تا از این طریق از بسیاری فسادها جلوگیری به عمل آوریم.

 

امام جمعه زرند با اشاره به سالروز هفته بهزیستی گفت: نهاد بهزیستی یک نهاد نوپا است و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حمایت از محرومین است که تفکر بسیار مناسبی در این مسیر است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اولین سالگرد برجام گفت: متاسفانه نمی دانیم در سالگرد برجام باید خوشحال باشیم یا اشک بریزیم و متاسفانه با اجرایی نشدن تعهدات از سوی طرف مقابل پیشرفت چندانی در این راه وجود نداشته است.

 

وی گفت: با وجود عمل به تعهدات از سوی دولتمردان ما اما بعد از گذشت ۱۲ ماه از اعلام تعهدات آمریکا نسبت به ایران ما هنوز هیچ منفعتی کسب نکرده ایم.

 

ابراهیمی اظهار داشت: ما هر کجا که ایستادیم و مقاومت کردیم و به نظر ولی فقیه توجه کردیم پیروز بودیم و هر کجا که به نظر وی توجه نکردیم و تسلیم زورگویی های دشمنان شدیم شکست خوردیم.

 

وی با اشاره به جلسه منافقین در فرانسه و حضور نمایندگان آمریکا، اسرائیل و عربستان در این جلسه گفت: چطور وقتی افرادی با دشمنان ما دوست هستند را می توانیم دوست خود بدانیم. دولتمردان ما باید نسبت به این جلسه و حضور نمایندگان کشورهای مربوطه در جلسه که با دشمنان ما ابراز دوستی و هم پیمانی می کنند اعتراض کنند.

 

امام جمعه زرند در پایان با اشاره به بحث قاچاق کالا در کشور گفت: ما باید با خرید کالای داخل از تولید داخل حمایت کنیم و بداینم که خرید و فروش کالای قاچاق طبق نظرات بسیاری از مراجع تقلید حرام است.

 

انتهای پیام/