نماز جمعه از برکات جمهوری اسلامی است / آموزش های فنی و حرفه ای در بحث اقتصاد اهمیت دارد/ مردم کشمیر مدافعان ولایت هستند

نماز جمعه این هفته زرند به امامت حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه و با حضور مردم ولایت مردم زرند در مسجد جامع زرند برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی امام جمعه زرند گفت: آموزش های فنی و حرفه ای در بحث اقتصاد اهمیت دارد.

Ebrahimi1

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان، ضمن دسته بندی مردم زمان امیرالمومنین علی (ع)، در باب ویژگی های یاران واقعی و خاص امام علی (ع) به عمار یاسر اشاره کرد و گفت: عمار بازوی امیر المومنین (ع) بود و از کسانی بود که امام علی (ع) در فراقش آه کشید و فریاد این العمار سر داد.

 

ایشان در معرفی عمار به گوشه ای از زندگی پدر و مادر بزرگوار عمار پرداخت و افزود: خانواده عمار از یمن به عربستان  آمدند و در مکه ساکن شدند و جزء پیشگامان پذیرفتن اسلام بودند و یاسر پدر عمار و سمیه مادر ایشان به واسطه اسلام آوردن شکنجه و  شهید شدند و در راه اسلام خون دادند و حتی پیامبر  وعده بهشت به آل یاسر دادند و روایت شده که مادر ایشان از زنانی است که هنگام ظهور رجعت خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خطبه دوم ضمن توصیه به تقوی الهی در اعلام مناسبت های هفته جاری به هفته  نماز جمعه اشاره کرد و افزود: در پنجم مرداد سال ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه دولت حق در تهران برگزار شد و ابوذر زمان آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران این نماز را اقامه کردند.

 

امام جمعه زرند نماز جمعه را دژی  مستحکم در مقابل دشمن توصیف کرد و گفت: خداوند نماز جمعه رل به واسطه انقلاب اسلامی به مردم ایران عنایت فرموده است و در حالدحاضر هم یکی از دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی همین اقامه نماز جمعه است که مسایل روز جهان اسلام در آن تشریح می شود که باید هر چه با شکوه تر برگزار شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه به اولین نماز جمعه پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) در عظمت نماز جمعه گفته است اگر کسی نماز جمعه را بدون دلیل و از روی کوچک شمردن ترک کند برکت در زندگی اش از بین می رود و نماز و زکات و حج و روزه ای که انجام می دهد فایده ای برایش ندارد.

 

امام جمعه زرند از نماز گزاران جمعه که در گرما و سرما در نماز جمعه حاضر می شوند تشکر کرد و گفت: دومین مناسبت هفته وقوع جنگ خندق و کشته شدن عمرو ابن عبدود است که به عنوان روز ورزش پهلوانی و زورخانه ای هم نام گذاری شده است.

 

وی در بیان مناسبت دیگر هفته به روز ملی مهارت و فنی و حرفه ای اشاره کردند و گفت: فنی و حرفه ای در  بحث اقتصاد و ایجاد اشتغال برای جوانان سازمانی با اهمیت است و با توجه به صنعتی شدن شهرستان خواستار توجه بیشتر به مسائل فنی و حرفه ای شد.

 

امام جمعه زرند در انتهای خطبه خود به وضع مسلمانان مظلوم کشمیر اشاره کردند و آنان را مدافعان ولایت دانست که باید هر چه سریع تر  کشتار آنها به دست دولت هند متوقف شود.

 

انتهای پیام/