۵ طرح کشاورزی در زرند به بهره‌برداری رسید

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، ۵ طرح انتقال آب به باغ‌های بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، ۵ طرح انتقال آب به باغ‌های بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.

5 طرح کشاورزی در زرند به بهره‌برداری رسید۵ طرح کشاورزی در زرند به بهره‌برداری رسید

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز و با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان، پنج طرح انتقال آب به باغ‌های بخش یزدان‌آباد شهرستان زرند به بهره‌برداری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این طرح‌ها به منظور جلوگیری از هدررفت آب و با اعتبار یک‌ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سیدعلی امیری افزود: این طرح‌ها شامل ۲ هزار متر کانال‌کشی، ۴ هزار متر لوله‌گذاری در ۲۰ هکتار از باغ‌های این بخش اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه از روند ساخت بزرگترین مجتمع دامپروری صنعتی گوسفند در بخش یزدان‌آباد زرند بازدید کرد.

سلمان سیف‌الدینی مدیر این پروژه نیز به خبرنگار ما گفت: ساخت این مجتمع با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در بخش یزدان‌آباد کلنگ‌زنی شد و هم‌اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: این مجتمع در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار و در دو فاز با ظرفیت پرورش ۲ هزار رأس گوسفند در هر دوره و استخرهای پرورش ماهی به صورت مکانیزه و صنعتی ساخته می‌شود که بزرگترین مجتمع در جنوب‌ شرق ایران است.

سیف‌الدینی در زمینه اشتغالزایی این طرح بیان داشت: با راه‌اندازی این طرح ۸۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/