کاهش بیکاری با راه‌اندازی واحدهای جدید اقتصاد مقاومتی/ موانع راهروهای پیچ‌ در پیچ تهران، بیکاری را کاهش نمی‌دهد

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی واحدهای جدید اقتصاد مقاومتی کاهش بیکاری خواهیم داشت.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه اندازی واحدهای جدید اقتصاد مقاومتی کاهش بیکاری خواهیم داشت.

 

HosseinAmiri

 

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، بیکاری یکی از مشکلاتی است که سال ها گریبان گیر جوانان شده و تبدیل به یک معضل بزرگ برای کشور و به ویژه استان کرمان شده است.

 

در این راه دولت های بسیاری برای رسیدن به این خواسته جوانان تلاش کرده اند اما نرخ بیکاری در این سال ها به گونه‌ای بوده که گاهی باعث تاسف بوده است.اما مسوولان دولتی و حکومتی همواره برای رفع این معضل چشم اندازها و برنامه هایی را در دستور کار داشته اند که شاید یکی از بهترین این برنامه ها اقتصاد مقاومتی است.

 

کلیدواژه ای که چندین سال مقام معظم رهبری نیز به صورت مداوم بر آن تاکید داشتند و نام سال جاری را به این عنوان مزین می نمایند.اما در استان کرمان نیز با حضور استانداری که خود در دوران دفاع مقدس همچون دیگر همرزمانش که به معنای حقیقی کار جهادی می‌کردند و اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور گذاشتند این راه را درپیش گرفته است. در این استان نمایندگان مجلس نیز همگام با استاندار، ائمه جمعه و سایر مسوولان در یک وحدت مثال زدنی در کشور در جهت کاهش آمار بیکاری و کارآفرینی در قالب اقتصاد مقاومتی گام بر می دارند.

 

این امر به گونه ای مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که پیوسته در نطق میان دستور خودشان به بیکاری جوانان تاکید داشته و اصرار بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند. یکی از این نمایندگان که در نطق میان دستور اخیر خود در مجلس شورای اسلامی بر بیکاری جوانان تاکید داشت نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی است.

 

دکتر امیری در این نطق با صراحت بیکاری را یکی معضلات جامعه بر شمرد و گفت: با وجود ظرفیت های غنی صنعتی و معدنی در استان و کشور، بیکاری جوانان و تنگناهای زندگی برای مردم مشکل ساز شده است.

 

دکتر “حسین امیری خامکانی” رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در گفت و گو با ایسنا افزود: همانگونه که در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی اشاره کردم  «بیکاری جوانان و تنگناهای زندگی برای مردم مشکل ساز شده است» که متاسفانه از سوی یکی از رسانه ها این صحبت من اشتباه منتقل شده بود، بیکاری گریبان گیر مردم کل کشور شده است.

 

وی ادامه داد: در استان هم ما با دو چالش بیکاری و مسائل کارگری و معادن مواجه ایم که امیدواریم با اجرای طرحهایی که در قالب اقتصاد مقاومتی در دست اقدام است فشار بیکاری کاهش یابد و در خصوص مسائل معادن نیز هماهنگی بیشتری بین دو وزارتخانه صنعت و معدن و تعاون کار و رفاه اجتماعی نیاز است.

 

امیری با بیان اینکه انتظار داریم رفع مشکل بیکاری جوانان از اولویت های جدی دولت و مسوولان باشد تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی واحدهایی که در قالب اقتصاد مقاومتی عملیاتی می شوند بتوانیم کاهش بیکاری داشته باشیم و در واقع برای رفع مشکل بیکاری به این واحدها دلبسته ایم.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی نیاز به راهکارهای نو و جهادی داریم که مهمترین آنها تسهیل فضای کسب و کار و کاهش مجوزهای پر هزینه و زمانبر است.

 

وی خاطر نشان کرد: وزارتخانه ها باید این مسائل را به مسوولان استان واگذار نمایند و در واقع اختیارات بیشتر باید به استان و استاندار داده شود تا راه سرمایه گذاری را کوتاه کنند.

 

امیری گفت: با این مقررات دست و پا گیر بدست کارمندان دستگاه‌ها و اینکه در راهروهای پیچ در پیچ تهران بخواهند برای ریز و درشت استان ها تعیین و تکلیف کنند سرمایه ها فراری می شود و بیکاری نیز قطعا کاهش پیدا نمی کند.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: برای جذب سرمایه گذاری ها و کارآفرینی بیشتر راهی جز رها کردن روشهای سنتی گذشته نداریم چرا که باید با استفاده از آموزه های چند سال گذشته خودمان و تجربیات دنیا و سرمایه های انسانی توانمندی که داریم تحولی در اقتصاد کشور ایجاد نماییم.

 

انتهای پیام/