مراسم تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام در خانوک برگزار می‌شود

رئیس شورای‌ شهر خانوک گفت: همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در خانوک برگزار می‌شود.

رئیس شورای‌ شهر خانوک گفت: همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در خانوک برگزار می‌شود.

 

setareh

 

به گزارش صدای زرند، “سید‌ احمد مهدوی” رئیس شورای‌ شهر خانوک اظهار داشت: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام عصر روز جمعه ۸ مرداد وارد شهر خانوک می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای استقبال باشکوه از این شهدا در جلسات مختلف اندیشده شده است، گفت: این شهدا ۴۰ ساله و ۱۷ ساله هستند که یکی از آنها در عملیات بیت‌المقدس و دیگری در عملیات ام‌الرصاص به شهادت رسیده‌اند.

 

رئیس شورای‌ شهر خانوک با بیان اینکه مراسم وداع با شهیدان در شهر خانوک با حضور خانواده‌های معظم شهیدان، مسئولان استانی و محلی و هیئت‌های مذهبی برگزار می‌شود، افزود: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در روز جمعه همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) و با عزاداری هیئت‌های مذهبی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مراسم خاکسپاری و تدفین دو شهید گمنام در روز شنبه سالروز شهادت امام ششم شیعیان در خانوک از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود، گفت: شهدا در مکانی جنب مسجد شهدای خانوک تدفین می‌شوند و این محل زیارتگاه عاشقان و ارادتمندان خواهد بود.

 

مهدوی اظهار داشت: چندین نقطه برای تدفین شهدا پیشنهاد دادیم که با حضور مسئولانی از تهران و کرمان این نقطه مورد موافقت قرار گرفت و البته پیگیری حضور و دفن شهید گمنام در شهر کرمان از حدود ۱۵ سال پیش انجام شد که اولین مرتبه شهید والامقام حسین اسدی آن را پیگیری می‌کرد.

 

به گزارش صدای زرند، شهر خانوک با وجود ۵۶ شهید دوران دفاع مقدس مدفون در گلزار شهدا، در شهرستان زرند واقع شده و فاصله آن تا شهرستان ۲۰ کیلومتر و تا  مرکز استان کرمان ۵۵ کیلومتر است.

 

انتهای پیام/