زرند می تواند به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری استان باشد/ کرمان ایران کوچک است/ کرمان از مقاصد اصلی کردشگری کشور است

وفایی در آیین افتتاح فاز اول مجموعه پردیس شهرستان زرند گفت: زرند می تواند به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری استان باشد

وفایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: زرند می تواند به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری استان کرمان باشد.

 

Talar-ghasr-950505_ (8)


به گزارش صدای زرند، “محمود وفایی” مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در آیین افتتاح فاز اول مجموعه پردیس شهرستان زرند گفت: در این سال که بر اساس فرمان مقام معظم رهبری به عنوان سال “اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل” نامگذاری شده است صنعت گردشگری باید به رشد ۵ درصد برسد که این خود نشان از اهمیت این بخش در اقتصاد کشور دارد و باید برای اینکه بتوانیم از اقتصاد نفتی خارج شویم چاره ای نداریم که به این صنعت پولساز توجه ویژه ای داشته باشیم.

 

وفایی گفت: چشم اندازی که دولت تدبیر و امید بعد از برجام پیش روی ما گذاشته است نشان می دهد که یک آینده ی روشنی در این زمینه پیش روی ماست و ما شاهد افزایش حضور گردشگران در کشور و استان هستیم.

 

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی استان کرمان گفت: استان کرمان از مقاصد اصلی گردشگری کشور بوده است و با وجود ۷۰۰۰ اثر شناخته شده، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و ۵ اثر ثبت جهانی یکی از نقاط و مقاصد اصلی گردشگری کشور می باشد و بر قله ثبت میراث جهانی ایستاده است و ظرفیت های زیادی هم در این زمینه دارد.

 

ایشان اظهار داشت: ما از لحاظ صنایع دستی و مراکز گردشگری جزء ۱۰ استان اول کشور هستیم و با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی حاکم بر استان، به نوعی ایران کوچک هستیم و توانایی های زیادی در این زمینه داریم.

 

وفایی افزود: شهرستان زرند هم به دلیل اینکه مجموعه ای از خوبی ها را در خود دارد از لحاظ صنایع دستی و میراث فرهنگی دارای توان و استعدادهای زیادی می باشد و از لحاظ جاذبه های تاریخی و گردشگری هم استعدادهای زیادی دارد و با توجه به پتانسیل های موجود در این شهرستان، زرند می تواند به عنوان یکی از مراکز اصلی گردشگری استان باشد که همت تمامی مسئولین را در این مسیر می طلبد.

 

مهندس وفایی گفت: در هر برنامه ای که مردم وارد شوند موفقیت حتمی است و اقتصاد مقاومتی هم همین موضوع را نشان می دهد که برای داشتن آینده ای بهتر باید مردم را در این مسیر داشته باشیم و ما در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور و توجیح مردم برای حضور در شرایط اقتصادی می باشیم و اگر مردم توجیح شوند بدون شک از جان و مال برای توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور با مسئولین خواهند بود.

 

وی اظهار داشت: جناب آقای روشن پور به عنوان سرمایه گذار مجموعه پردیس زرند یکی از همین مردم است که توجیح شده است و مجاهدت کرده است و این پروژه بزرگ که می توان آن را مهمترین پروژه گردشگری – اقامتی استان دانست را راه اندازی کند که به نظر من باید برای تقدیر از این اینگونه افراد خم شد و دستشان را بوسید که سرمایه خود را در شهرستان خودشان سرمایه گذاری می کنند.

 

انتهای پیام/