آلایندگی مجتمع کک‌سازی زرند به صورت آنلاین مانیتور می‌شود

خواجه‌پور گفت: با راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ در هر لحظه میزان مونواکسیدکربن، دی اکسید گوگرد، سولفید هیدروژن و ناکس‌های خروجی از دودکش اندازه گیری شده تا میزان کاهش یا افزایش گازهای خروجی بر اساس استانداردهای محیط‌زیست بررسی شود.

مدیر واحد سلامت ،ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: در حال‌ حاضر سیستم اعلام آنلاین مجتمع کک‌سازی زرند در مرحله راه‌اندازی است و تا ۲۰ روز آینده به صورت آنلاین به سیستم سازمان محیط‌زیست کرمان متصل خواهد شد.

 

Archied_AirPollution_AlodegiHava_se552به گزارش صدای زرند، به نقل از پایگاه خبری معدن نیوز، پرهام خواجه پور افزود: با راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ در هر لحظه میزان مونواکسیدکربن، دی اکسید گوگرد، سولفید هیدروژن و ناکس‌های خروجی از دودکش اندازه گیری شده تا میزان کاهش یا افزایش گازهای خروجی بر اساس استانداردهای محیط‌زیست بررسی شود.

 

مدیر HSE شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: جهت کاهش پدیده گرد و غبار حاصل از عبور ماشین‌آلات سنگین در جاده‌های معدن با استفاده از محلول کلرید کلسیم شورابه‌های پتاس خور و بیابانک توانسته‌ایم جاده‌های خاکی معادن پیربکران، جلال آباد، چاه گز، نخلک، موته و سنگان را با پاشیدن این محلول به صورت ۲ تا ۳ بار در سال نسبت به عبور ماشین‌آلات سنگین مقاوم و از پخش گرد و غبار جلوگیری کنیم.

 

خواجه پور در ادامه گفت: با استفاده از محلول کلرید کلسیم ضمن صرفه جویی در مصرف آب، از نظر اقتصادی نیز موفق بوده‌ایم.

 

انتهای پیام/