رئیس دادگستری زرند: ۱۵درصد طلاق‌ها تحت تأثیر شبکه‌های مجازی است/ امام جمعه زرند: مسئولان در راستای تحقق منویات رهبری تلاش کنند

رئیس دادگستری زرند با اشاره به تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای در فروپاشی خانواده‌ها، گفت: ۱۵ درصد طلاق‌های کشور تحت تأثیر ماهواره و شبکه‌های مجازی است.

رئیس دادگستری زرند با اشاره به تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای در فروپاشی خانواده‌ها، گفت: ۱۵ درصد طلاق‌های کشور تحت تأثیر ماهواره و شبکه‌های مجازی است.

 

Shora-Edari-Zarand-94_ (5)

عکس آرشیوی

 

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، حجت‌الاسلام “محمود محمدی” در جلسه شورای اداری شهرستان به تشریح مسائل و معضلات فرهنگی جامعه امروز پرداخت و اظهار داشت: بنیادی‌ترین سلول هر جامعه‌، خانواده است، خانواده به عنوان یکی از نهادهای بنیادی و سازنده اجتماعات بشری است که نقش بسیار به سزایی در رشد و تربیت افراد جامعه و تقویت ارزش‌های والای انسانی دارد.

 

وی به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و گفت: در جنگ سخت و در دوران دفاع مقدس مواضع دشمن مشخص بود و فرزندان ولایتمدار ایران اسلامی تحت فرامین حضرت امام خمینی(ره) در مقابل دشمنان تا به دندان مسلح پیروز شدند و افتخارات عظیمی را آفریدند.

 

رئیس دادگستری زرند عنوان کرد: دشمنان به دنبال شکست و ناکامی در دوران دفاع مقدس‌ به دنبال توطئه جدیدی رفتند و از طریق جنگ نرم فرهنگی به میدان آمدند و از طریق شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای به دنبال نابودی ارزش‌های انقلاب اسلامی و انحراف خانواده‌ها و بویژه جوانان هستند.

 

محمدی افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای در بحث فروپاشی کانون گرم خانواده‌های ایرانی تاثیر داشتند و ۱۵ درصد طلاق‌های کشور تحت تاثیر ماهواره و شبکه‌های مجازی است، دشمنان در جنگ نرم برای تضعیف خانواده‌های ایرانی بودجه صرف کردند.

 

این مقام قضایی یادآور شد: بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای با پخش سریال‌های به ظاهر اسلامی که چندان صحنه‌های زننده‌ای هم ندارند، اما در فروپاشی خانواده‌ها بسیار موثر بوده‌اند.

 

محمدی با طرح این مسئله که ما در مقابل فروپاشی خانواده‌ها چه کار کرده‌ایم، تصریح کرد: موازی کاری‌های زیادی انجام می‌دهیم، باید بدانیم که شعار فرهنگی زیادی دادیم، اما مسؤولان آن طور که شایسته است به مسائل فرهنگی اهمیت ندادند.

 

وی تشریح کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیون جوان در شرف ازدواج داریم، اما متأسفانه ۶۰ درصد آنها تن به ازدواج نمی‌دهند.

 

 

پویایی جامعه نیازمند مشارکت بانوان در فعالیت‌های اجتماعی است

 

“فاطمه‌السادات حسینی” مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز در این جلسه اظهار داشت: پویایی جامعه نیازمند مشارکت بانوان در فعالیت‌های اجتماعی است و با توجه به حمایت استاندار کرمان از مشارکت‌های مردمی با طرح مثلث توسعه اقتصادی زمینه اشتغالزایی برای زنان فراهم شده است.

 

وی اضافه کرد: بیش از نیمی از جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، لذا باید از سرمایه‌های اجتماعی به خوبی استفاده شود تا آگاهی و معرفت جامعه افزایش یابد، چرا که جامعه سالم در گرو وجود خانواده سالم است که می‌تواند نقشی مهم و ارزنده در پرورش انسان‌های موفق داشته باشد.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان، توجه والدین به فرزندان را یادآور شد و ادامه داد: فرزندان ما آگاهی‌های لازم را ندارند، چراکه خانواده‌ها به تربیت فرزندان خود توجه کافی را ندارند.

 

حسینی متذکر شد: فقر فرهنگی و اقتصادی ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی است و آن طوری که برای درمان هزینه می‌شود، برای پیشگیری هزینه نمی‌شود، باید متولیان فرهنگی تلاش بیش از پیش را داشته باشند.

 

 

مسئولان در راستای تحقق منویات رهبری تلاش کنند

 

حجت‌الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند در این جلسه، افزود: همگامی، همدلی و وحدت مسئولان و مردم در شهرستان زرند موجب توسعه در این منطقه می شود.

 

وی مشارکت و همراهی مردم را با مسئولان موجب رشد و شکوفایی دانست و تصریح کرد: مسئولان بدانند فرصتی که اکنون برای توسعه و آبادانی فراهم شده به برکت خون شهداست.

 

“حبیب‌الله خنجری” فرماندار زرند با اشاره به نگاه توسعه محور به شهرستان زرند اظهار داشت: اساس کار بر مبنای توجه به توسعه، عمران و آبادانی منطقه با هدف ایجاد روحیه شادابی و نشاط و امید در مردم است.

 

وی توضیح داد: مسؤولان باید کار، تلاش و پیگیری را سرلوحه وظایف خود قرار دهند تا در سال جاری که به نام اقتصاد و فرهنگ اقدام و عمل نامگذاری شده به خواسته مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده شود.

 

انتهای پیام/