شکسته شدن انحصار در خرید زغال از کرمان/ شرکت زغالسنگ کرمان به وظیفه خود عمل نکرد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس خریداران زغال از ذوب آهن تبدیل به خریداران متعدد شده و یکی از آنها شرکت میدکو است که اعلام کرده هر چقدر کرمان تولید زغال داشته باشد، را خریداری خواهد کرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس خریداران زغال از ذوب آهن تبدیل به خریداران متعدد شده و یکی از آنها شرکت میدکو است که اعلام کرده هر چقدر کرمان تولید زغال داشته باشد، را خریداری خواهد کرد.

 

pour-ebrahimi

 

به گزارش صدای زرند، دکتر”محمدرضا پورابراهیمی” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درباره اعتصاب کارکنان معدن همکار و هشونی در مقابل شرکت زغالسنگ کرمان اظهار کرد: یکی از دلایل این مسئله، عدم بازپرداخت مطالبات کارکنان از سوی شرکت است و شاید طی یک ماه گذشته چند نشست در این زمینه داشتیم و کمک کردیم شرکت بتواند مطالباتش و وام دریافت و پرداخت تعهدات را داشته باشد اما شرکت آنچه که باید وظیفه خود را انجام بدهد، عمل نکرده و ادعا کرده به دلیل عدم همکاری دیگران نمی تواند تعهداتش را انجام بدهد.

 

پورابراهیمی تصریح کرد: این شرکت باید مجموعه دارایی های غیرمولدش را که هزینه ایجاد می کند، تعیین تکلیف کند و نخستین مجموعه ای که باید تعیین تکلیف شود، معادن غیرفعال است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اخیرا با پیگیری هایی که انجام دادیم، مشخص شده شرکت به جای اینکه معادن غیرفعال را عملیاتی کند، قصد واگذاری معادنی که کار می کنند را دارد و بخشی از  اعتراض کارکنان معادن نیز به همین مسئله هست و می گوییم شرکت باید اولویت واگذاری را با معادن غیرفعال بگذارد.

 

وی افزود: در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس خریداران زغال از ذوب آهن تبدیل به خریداران متعدد شده و یکی از آنها شرکت میدکو است که اعلام کرده هر چقدر کرمان تولید زغال داشته باشد، می خرد.

 

پورابراهیمی تصریح کرد: در حال حاضر شرکت میدکو مواد اولیه موردنیاز خود را از طبس وارد می کند و اگر ظرفیت تولید شرکت زغالسنگ به سه تا ۵ برابر افزایش یابد، ظرفیت مصرف وجود دارد و دلیلی ندارد محصولات به ذوب آهن فروخته شود که شش ماه یا یک سال یک بار پول ندهد و دچار مشکل شود.

 

وی بیان کرد: انحصار در خرید را شکستیم و این در حالی است که از سویی معادن زغالسنگ استان غیرفعال بوده و از سوی دیگر شرکت میدکو از طبس زغال می آورد و این از عجایب است.

 

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلای گفت: در آخرین جلسه در کمیسیون که با حضور معاون وزرای صنعت و معدن و رفاه و مسوولان دیگر، فرمانداران راور، زرند و کوهبنان و نمایندگان برگزار شد، یکی از مصوبات پرداخت مطالبات ذوب آهن به زغالسنگ بود و مقرر شد براساس برنامه زمان بندی تسویه را انجام بدهد و ظاهرا در چهار قسط قرار شده مطالبات پرداخت شود و بخشی هم طی دو روز گذشته پرداخت شده است.

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همچنین تعهد شد ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به صندوق بازنشستگی فولاد و شرکت زغالسنگ پرداخت شود تا نسبت به سرمایه در گردش و افزایش تولیدات اقدام کرده و مطالبات کارکنان نیز پرداخت شود زیرا مردم به شدت نگران هستند و پیگیری کردیم.

 

انتهای پیام/