اولین گردهمایی مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در زرند برگزار شد

اولین گردهمایی مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در سالن احتماعات فرمانداری زرند برگزار گردید.

اولین گردهمایی مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با حضور دکتر امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، حبیب ا… خنجری فرماندار شهرستان زرند و مدیران ادرات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان در سالن احتماعات فرمانداری زرند برگزار گردید.

 

EdaratErshadeOstan_SZ65sبه گزارش صدای زرند،‌ دکترحسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی اظهار داشت: با توجه به تفاوت‌های موجود در مناطق مختلف کشور باید برای شهرهای مختلف برنامه ریزی کنید و نمی توانید با یک برنامه در تمامی شهرها کار فرهنگی انجام دهید.

 

وی با بیان اینکه هنر از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می کند افزود: نقش فرهنگ و هنر در تحقق اقتصاد مقاومتی انکارناپذیراست که با کمک هنر می توان اقتصاد را مقاوم نمود و در این بین توسعه متوازن و همه جانبه استان است که توسعه شهرستان ها را تضمین می کند و امید به آینده که موتور محرکه جامعه است باعث ایجاد انگیزه و کار و تولید و رونق اقتصاد می گردد.

 

حبیب ا… خنجری فرماندار زرند بیان داشت: رهبر کبیر انقلاب احیاگر قرن بودند که آزادی را برای این سرزمین به ارمغان آورده و در بین مردم متدین و هنر، آشتی برقرار کرد. در دوران ایشان بود که به عنوان یک فقیه و مرجع عالیقدر حلیّت هنر موسیقی با سرودهای انقلابی و میهنی فراهم شد و هم چنین زمینه ساز نقش آفرینی زنان در عرصه هنر گردید.

 

وی افزود: با انسجام و همدلی که در شهرستان زرند و در بین مردم و مسئولین وجود دارد بسیاری از مشکلات مرتفع گردیده، از جمله اینکه در گذشته اقتصاد شهرستان زرند صرفاً بر مبنای کشاورزی و دامداری بوده است اما در سال‌های اخیر و به همت آقای دکتر امیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی چهره این شهرستان تغییر کرده و اقتصاد شهرستان ضمن توسعه کشاورزی و دامداری در زمینه صنعت نیزرشد چشمگیری داشته است و در این میان نقش اهالی فرهنگ و هنر و متولیان فرهنگ در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که محور عملیاتی و برنامه ریزی سال ۹۵ می باشد بسیار مهم است. بدین معنی که از ظرفیت ها و توانمندیهای داخلی و تفکر داخلی استفاده شود تا به تولیدات داخلی متکی باشیم.

 

فرماندار اظهار داشت: تنها شهرستانی که دبیرخانه دائمی مثلث توسعه در آن ایجاد شد و به همت آقای احمد رشیدی این امر صورت گرفت، شهرستان زرند بود.

 

خنجری گفت: شما بزرگواران که متولیان امر فرهنگ و هنر می باشید با تقویت اقتصاد و فرهنگ و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و همراهی و همکاری با مسئولین می توانید نقش خود را به خوبی ایفا نمایید که یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی جلوگیری از هدررفت آب می باشد و امیدواریم بتوانیم با همدلی و همت مردم و مسئولین فرهنگ مصرف صحیح آب را در جامعه ترویج نماییم.

 

وی با بیان اینکه با زبان هنر بهتر می توان به ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی پرداختد خاطرنشان ساخت: در حوزه فرهنگ وهنر بخش خصوصی باید فعال شود و توان و ظرفیت خود را به حدی برساند که کلیه امور مربوط به فرهنگ و هنر را به آسودگی بتوان واگذار کرد.

 

در این جلسه علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند نیز به بیان سخن در خصوص اهمیت جایگاه فرهنگ و هنر در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پرداختند.

 

در ادامه حضور مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان زرند، ایشان از نگارستان آذرستان زرند بازدیدی به عمل آوردند و در حاشیه‌ی این بازدید نمایشگاه آثار تجسمی هنرمندان این نگارستان نیز افتتاح گردد.

 

در حاشیه این بازدید مولایی از اساتید نگارستان آذرستان به صدای زرند گفت: با وجود نگارخانه‌های متعددی که در شهرستان‌های همسایه نظیر رفسنجان، سیرجان و راور وجود دارد، محل نگارستان آذرستان به عنوان تنها نگارخانه شهرستان زرند چندان مناسب شهرستان نیست و اکنو بیش از ۸ سال است که برای گرفتن یک محل جهت راه‌اندازی نگارخانه در یک محیط مناسب بودیم و با وجود وعده‌های فراوانی که مسئولین امر داده‌اند نتوانسته‌ایم یک محل را برای این منظور در اختیار بگیریم.

 

وی افزود: استعدادهای زیادی در زمینه هنری در شهرستان زرند وجود دارد و با وجود همین امکانات کم هنرجویان و هنرمندان زرندی در زمینه تجسمی در بسیاری موارد به عنوان افراد برتر استان شناخته می‌شوند اما این موضوع می‌طلبد تا مسئولین برای حمایت از این هنر و حفظ جایگاه شهرستان به طور جدی قدم پیش بگذارند.

 

مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حاشیه حضورشان در شهرستان زرند بازدیدی داشتند از پلاتوی نمایش شهرستان زرند که توسط شهرداری در حال احداث می‌باشد.

 

سجاد منصوری، مسئول انجمن نمایش شهرستان زرند و مدیر اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری زرند در این بازدید گفت: این پلاتو نمایش با توجه به مصوبه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شهرداری در حال اجرا می‌باشد و در این پلاتو سعی شده است از امکانات موجود در شهرداری برای راه‌اندازی آن استفاده شود.

 

وی ضمن توضیح در مورد محل این پلاتو نمایش اظهار داشت: تمام فعالیت‌های اجرایی و هزینه‌های اجرایی این پلاتو در حال حاضر توسط شهرداری در حال انجام می‌باشد که در صورت پرداخت مبلغ مصوب توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این مکان در اختیار این اداره قرار داده خواهد شد و در غیر این صورت شهرداری از محل این پلاتو و با اجاره دادن آن به بخش‌های مختلف از هزینه‌های مربوطه را تامین خواهد کرد.

 

انتهای پیام/