رسانه‎ها مسؤولان غیرپاسخگو را معرفی کنند

استاندار کرمان گفت: رسانه‎ها مسؤولانی را که پاسخگو نیستند معرفی کنند.

استاندار کرمان گفت: رسانه‎ها مسؤولانی را که پاسخگو نیستند معرفی کنند.

 

razmhoseini-ostandar

 

به گزارش صدای زرند، “علیرضا رزم‎حسینی” در آیین تجلیل از اهالی رسانه و مطبوعات جنوب کرمان با گرامیداشت روز خبرنگار عزت جمهوری اسلامی را در تمکن مادی و معنوی مردمان آن دانست و اظهار داشت: دیانت همراه با غنا و عزت فرهنگی و تمکن مالی مردم موجب سربلندی کشور می‎شود.

 

وی با اشاره به فعالیت‎های خانه مطبوعات جنوب کرمان بیان داشت: تمام تلاش خود را انجام می‎دهیم تا مطالبات این قشر را در منطقه پیگیری کنیم و در راستای رفع مشکلات آنان گام برداریم.

 

 

امانتداری و روشنگری رسالت مهم خبرنگاران است

 

رزم‎حسینی امانتداری، صحت اطلاعات، روشنگری را از جمله رسالت‎های مهم خبرنگاران ذکر و تصریح کرد: خبرنگار و قلم آن‎ها حرمت دارد و این حرمت هنگامی توسط مسؤولان و مردم حفظ می‎شود که خود آنان در ابتدا حافظ آن باشند.

 

وی با اشاره به عصر انفجار اطلاعات و آگاهی مردم افزود: با توجه به قرار گرفتن در عصر ارتباطات نمی‎توان، مردم را در جهل و ناآگاهی قرار داد، زیرا گستردگی فضاهای مجازی و شبکه‎های اجتماعی امروزه مانع این امر شده است.

 

 

رسانه‎ها مسؤولان دروغگو را رسوا می‎کنند

 

رزم‎حسینی، آفت اسلام و انقلاب را دروغ ذکر و عنوان کرد: اگر مسؤولی فرهنگ دروغ را در سطح جامعه ترویج و اطلاعات نادرست در اختیار مردم قرار دهد، خبرنگاران با رسالتی که دارند به راحتی می‎توانند، او را رسوا و حقیقت را برای مردم بیان کنند.

 

استاندار کرمان با توجه به تعداد زیاد رسانه‎ها در منطقه جنوب کرمان ادامه داد: باید با استفاده از کارشناسان و هماهنگی روابط عمومی استانداری کرمان دوره‎های آموزشی برای خبرنگاران در این منطقه برگزار شود تا بتوان، کیفیت نشریات و خبرگزاری‎ها را افزایش داد که مردم استفاده بهتری از آن‎ها کنند.

 

 

شعار «ولایت و توسعه» برای همگرایی تمام سلایق سیاسی

 

وی با اشاره به اینکه من یک مدیر دولتی با چنین تفکری نیستم، گفت: با توجه به اینکه استان کرمان دارای ظرفیت‎های بالقوه و از طرفی عقب‎افتادگی‎های فراوانی بود در صدد بر آمدم تا در راستای مدیریت این استان گام بر دارم.

 

رزم‎حسینی شعار خود را «ولایت و توسعه» ذکر و اضافه کرد: این شعار به منظور همگرایی تمام سلایق سیاسی در چارچوب نظام جمهوری اسلامی و در راستای توسعه و پیشرفت آن انتخاب شده است.

 

وی کرمان را استانی سیاست‎زده خواند و اظهار داشت: بخشی از فعالان سیاسی مؤثر در حکومت اهل این استان هستند به همین منظور برای استفاده از چنین ظرفیت‎هایی در این مسند ماندگار شدم.

 

 

کارنامه موفق اصالت و هویت یک جناح است

 

استاندار کرمان با تأکید بر پرهیز از اختلاف‎افکنی و جناح‎بازی‎های سیاسی ادامه داد: جریان‎های سیاسی هنگامی هویت و اصالت پیدا می‎کنند که کارنامه موفقی از خود بر جای بگذارند.

 

 

برگزاری نشست استاندار با نخبگان جنوب کرمان

 

وی از برگزاری نشست با نخبگان جنوب کرمان در بخش‎های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … طی یک تا دو ماه آینده در شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: با برگزاری این جلسه در پی این هستیم که با استفاده از نظرها و پیشنهادهای نخبگان در راستای پیشرفت و توسعه این منطقه حرکت کنیم.

 

رزم‎حسینی با گرامیداشت هفته دولت اضافه کرد: خدمات دولت خدمات نظام است و آن‎ها را نباید جناحی کرد، بنابراین مسؤولان باید آن‎ها را به اطلاع مردم برسانند تا اعتماد آنان را جلب کرده و موجب وحدت و خوش‎بینی شوند.

 

وی با تأکید بر اینکه در صورتی مسؤولی نسبت به رسانه‎ها پاسخگو نباشد، آن‎ها حق دارند که نام او را اعلام کنند، اظهار داشت: مطالبه‎گری باید به حق، قانونی و مبتنی بر احترام و ادب باشد.

 

 

موفقیت شورای پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی کرمان

 

رزم‎حسینی با بیان اینکه باید مسؤولان بدانند که زیر ذره‎بین مردم و خبرنگاران قرار دارند، خاطرنشان کرد: فساد اداری هنگامی آغاز می‎شود که این چشمان بیدار به خواب فرو می‎روند بر همین اساس شورای پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی را در استان کرمان تشکیل دادیم که در هیچ جای کشور وجود ندارد و کارنامه بسیار خوبی داشته است.

 

استاندار کرمان با اشاره به انجام فعالیت‎های فراوان فرهنگی در جنوب کرمان ادامه داد: بودجه‎های فرهنگی ما در ۲۸ ارگان توزیع می‎شود، اما عدم انسجام فعالیت‎های فرهنگی موجب کاهش اثرگذاری آن‎ها می‎شود.

 

وی با اشاره هفته فرهنگی اقتصادی استان کرمان در تهران بیان داشت: هیچ استانی دارای چنین ظرفیتی نبود و تاکنون نتوانسته است، چنین تجمعی را ایجاد و برنامه گسترده‎ای را اجرا کند.

 

انتهای پیام/