ما همه مدیون حوزه علمیه هستیم

امام جمعه زرند در جلسه هم اندیشی پیرامون مشکلات فرهنگی شهرستان زرند و حوزه علمیه و مسائل تبلیغی روحانیون گفت: برای اینکه روحانی خوب و مولا تحویل جامعه بدهیم باید بر درس‌های پایه های اول که متون حوزه و شاکلیه طلبه هست توجه خاصی بشود. باید طلبه را در ادبیات عرب و منطق محکم و قوی بار آوریم این ادبیات اساس کار و کلید یک طلبه است که در آینده طلبه سرنوشت ساز هست و باید بدانیم که همه ما مدیون حوزه علمیه هستیم.

امام جمعه شهرستان زرند، در جلسه هم اندیشی پیرامون مشکلات فرهنگی شهرستان زرند و حوزه علمیه و مسائل تبلیغی روحانیون با اشاره به آیات و روایات اظهار داشت: ما همه مدیون حوزه علمیه هستیم.

 

Emamjome_Tabligh_SZ465sd002

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی در این جلسه اظهار داشت: برای اینکه مسجد و تبلیغ و حوزه علمیه روند رو به رشد داشته باشد، نیاز به برنامه ریزی دارد و همه ما مسئول هستیم و کم کاری هرکدام از مسئولان چه امام جمعه، مسئول حوزه، دادگستری، سازمان تبلیغات باعث بدبینی مردم نسبت به انقلاب و نظام می شود.

 

وی گفت: در مورد سرمایه گذاری مالی به خصوص در مورد حوزه علمیه، باتوجه به اینکه دولت نیاز به کمک دارد در این زمینه خود روحانیون باید به مردم وصل شوند و بحث وقف برای امام زمان را زنده کنند. باتوجه به اینکه شهرستان زرند محصول پسته دارد اگر هر کدام از مردم یک یا چند درخت را وقف امام زمان کنند هزاران درخت می شود و امور مالی حوزه علمیه رفع می شود.

 

وی اضافه کرد: برای اینکه روحانی خوب و مولا تحویل جامعه بدهیم باید بر درس‌های پایه های اول که متون حوزه و شاکلیه طلبه هست توجه خاصی بشود. باید طلبه را در ادبیات عرب و منطق محکم و قوی بار آوریم این ادبیات اساس کار و کلید یک طلبه است که در آینده طلبه سرنوشت ساز هست و باید بدانیم که همه ما مدیون حوزه علمیه هستیم.

 

وی گفت: در بحث نماز جماعت، زرند پیشتاز جمعیت نمازگذاران استان است. یک نماز جماعت در مسجد محلی زرند بیشتر از نماز جمعه بعضی از استان‌ها جمعیت حضور دارند، حضور مردم در نماز جماعت در شهرهای زرند، کوهبنان و راور واقعاً چشم‌گیر است. زمانی مقام معظم رهبری فرمودند: «بیشتر حضور مردم در نماز جمعه را شمال استان کرمان دارد که شهرستان زرند نیز این مدال افتخار را داراست».

 

وی گفت: بحث کمک به روحانی مسجد باید سامان داده بشود و اگر یک روحانی انتخاب می شود برای امام جماعت باید حکم داده شود و معرفی روحانی داخل مسجد به همراه هیئتی صورت گیرد و در بحث هیئت امنا، باید این کار شناسنامه‌دار بشوند و هیئت امنا از طریق روحانی مشخص بشود تا این حکم موروثی هیئت امنا برداشته بشود.

 

وی بیان کرد: روحانیون باید علاوه بر دهه اول محرم دیگر ماه‌های سال در مساجد برنامه داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: از زمان فعلی باید استفاده کرد چون در زمان طاغوت ده دقیقه نمی توانستیم صحبت کنیم، ولی در حال حاضر مدارس، تلویزیون، رادیو و… در اختیار ماست،‌ در بحث سیاسی یک روحانی باید نسبت به نظام حساس باشد. تنها نماز و روزه نیست و باید روحانی نگاهش به امام ولی باشد. مثلا در فتنه ۸۸ قصد براندازی نظام را داشتند. یک روحانی جدا از بحث راست و چپ باید مسائل را برای مردم بیان کند و به فرمایش مقام معظم رهبری نسبت به فتنه موضع خود را مشخص کند که فتنه خط قرمز نظام هست.

 

ابراهیمی در پایان اظهار داشت: آرزو موفقیت در امر تبلیغ را برای همگان از درگاه خداوند خواستارم.

 

 

انتهای پیام/