بسیج باید در محرومیت‌زدایی به دولت کمک کند

همزمان با فرا رسیدن هفته دولت و روز قشر بسیج کارمندان سرهنگ عبدالمجید زمانی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه زرند در یک نشست خبری با خبرنگار ما به گفتگو پرداخت و به سئولات مطرح شده پاسخ داد.

به گزارش صدای زرند، همزمان با فرا رسیدن هفته دولت و روز قشر بسیج کارمندان سرهنگ عبدالمجید زمانی فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ناحیه زرند در یک نشست خبری با  خبرنگار ما به گفتگو پرداخت و به سئولات مطرح شده پاسخ داد.

 

SarhangZamani_SZ545sd

 

خبرنگار: وظیفه اصلی بسیح کارمندان در مقطع کنونی چیست؟

 

سرهنگ زمانی: ابتداَ هفته دولت را خدمت همه دولتمردان جمهوری اسلامی ایران در هر سه قوه (قضائیه، مقننه و مجریه) تبریک می‌گویم و گرامی میداریم یاد و خاطره دولتمردان شهید رحائی و باهنر که منشاً خیر و برکت در نظام جمهوری اسلامی بودند. در رابطه با وظیفه اصلی بسیجیان کارمند در مقطع فعلی در چندین مورد می‌توان به آن اشاره کرد، یکی بصیرت‌دهی در راستای گفتمان ولایی باید واقعاً بسیج کارمندان برنامه داشته باشد. در جهت بصیرت‌دهی آحاد کارمندان در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای و همچنین ایجاد روحیه کار و تلاش جهادی و انقلابی در آحاد کارمندان، باید کارمندان با روحیه انقلابی و حهادی کار بکنند. ببینید اگر ما در دفاع مقدس موفق بودیم دلیلش این بود ما با روحیه انقلابی و از خود گذشتگی جوانان کار کردیم، ایجاد روحیه استکبار ستیزی و روحیه قناعت در آحاد کارکنان، خصوصاً بسیح کارمندی باید نهادینه شود. چرا که ایجاد این روحیه اثرات بسیار مثبتی در مجموعه ادارات دارد، ضریب سلامتی ادارات و کار در ادارات بیشتر خواهد شد اگر همه قانع باشند و قناعت کنند دیگر بحث حقوق‌های نجومی در دستگاه ها وجود نخواهد داشت.

 

خبرنگار: جهت  تشکیل دولت اسلامی با چه الگوهائی و بر اساس چه راهبردی باید عمل کنیم؟

 

سرهنگ زمانی: من فکر می‌کنم از بدو انقلاب تا به امروز اگر سابقه ۳۷ ساله انقلاب را مرور کنیم ما باید بهترین الگوی خودمان را در دولت شهید رجائی و باهنر دنبال کنیم. این دو شهید منشاً خیلی از برکات بودند. عدالت محوری از اهداف این دو شهید بزرگوار بود. آن‌ها حامی محرومان و مستضعفین بودند و سیاست‌هایی که این دو عزیز در گذشته بکار گرفته بودند هنوز هم وجود دارد و به مردم برکات می‌رساند و آحاد مردم در قشرهای مختلف دعاگوی آن‌ها هستند. ساده زیستی آن دو بزرگوار واقعاً الگوست برای دولت اسلامی، اینها از نکات مثبت و درخشان این دولت بزرگ بود.

 

خبرنگار: هدف حضرت امام (ره) از تشکیل ارتش بیست میلیونی چه بوده است؟

 

سرهنگ زمانی: در آیه شریفه وعدو لهم من استطعتم من قوه… خداوند باریتعالی می‌فرماید در جهت مقابله با دشمنان خودتان و دشمنان خدا با تمام توان آماده بشویم و از همه امکانات استفاده کنید تا بتوانید از این طریق هم دشمنان خودمان و هم دشمنان خدا را بترسانیم. حضرت امام (ره) هدف از تشکیل ارتش بیست میلیونی را پیاده کردن محتوای این آیه بود. حضرت امام (ره) پیش‌بینی بسیار عجیبی داشتند نسبت به آینده انقلاب. دقیقاً می‌دانستند که استکبار جهانی دست بردار از این انقلاب نیست. فتنه‌های آینده را ایشان پیش‌بینی می‌کردند. لذا بر همین اساس دستور تشکیل ارتش بیست میلیونی را صادر فرمودند و فرمودند ملتی که بیست میلیون جوان دارد باید ۲۰ میلیون تفنگدار داشته باشد، امروز اگر ما از گردونه‌های سخت عبور کرده‌ایم بخاطر حضور جوانان در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف انقلاب بود و در هر عرصه‌ای که بسیج وارد شده دشمن شکست خورده و این از اهداف سیاست‌های استراتژیک حضرت امام (ره) بوده است.

 

خبرنگار: با توجه به نزدیک شدن به هفته دولت و روز قشر بسیج کارمندان، خصوصیات یک کارمند تراز انقلاب اسلامی چیست؟

 

سرهنگ زمانی: یک کارمند تراز انقلاب برای پیشرفت انقلاب پایبند به وقت اداری نیست با تمام وجود کار می‌کند. شهداء در راه انقلاب از جان خود گذشتند، کارمند تراز انقلاب باید از وقت خودش بگذرد به ساعات اداری اکتفا نکند، یک کارمند تراز انقلاب الگوی دینداری در نماز هست به نماز اول وقت توجه می‌کند. در همه ابعاد دین در انجام واجبات و ترک محرمات توجه وبژه دارد. برایش حق الناس بسیار مهم است حق الناسی که حتی شهداء نیز در روز قیامت در مقابل آن پاسخگو خواهند بود. یک کارمند تراز انقلاب تابع محض ولایت فقیه هست خودش را در جهت  اجرای فرامین ولی فقیه، اطاعت از این مقام بزرگ را برای خودش واجب می داند.

 

خبرنگار: با توجه به مشکلات امروز دولت، بسیج کارمندان چه کمکی می‌تواند در خصوص حل این مشکلات داشته باشد؟

 

سرهنگ زمانی: بسیج کارمندان می‌تواند در راستای اردوهای جهادی که دارد کمک ویژه‌ای به دولت بکند. در جهت محرومیت‌زدائی و همچنین کمک به دولت در کار فرهنگی و نیز در جهت تقویت وجدان کاری و نظم کار اداری و انضباط مالی که بسیج کارمندان می‌تواند در این راستا موثر باشد. و ما امروزه شاهد این کمک‌ها در مناطق محروم به دولت از سوی بسیجیان هستیم.

 

خبرنگار: با توجه به نامگذاری سال ۹۵ بعنوان (اقتصاد مقاومتی – اقدام و عمل) توسط امام خامنه‌ای بسیج کارمندان در این خصوص چه برنامه‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

 

سرهنگ زمانی: برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم باید در دستور کار بسیج کارمندان باشد. همانطور که اکنون هست و از بدو انقلاب نیز بوده است. اما اکنون باید پررنگتر باشد و باید تقویت بشود و در مناطق محروم به مردم خدمت کنند. که این از تدابیر حکیمانه حضرت امام (ره) بوده و دولت شهید رجائی و باهنر نیز در همین راستا حرکت می‌کردند. حضور فیزیکی در عرصه اقتصاد مقاومتی لازم است و در جهت تقویت اقتصاد کشور فعال شوند و دیگران را نیز نسبت به اقتصاد مقاومتی و اهمیتی که در استقلال کشور دارد آگاه سازد.

 

خبرنگار: به نظر شما دولت شهیدان رجائی و باهنر چه خصوصیاتی داشته که باعث ماندگاری آن‌ها شده است؟

 

سرهنگ زمانی: اولین خصوصیتش این بود این دو بزرگوار مطیع محض اوامر حضرت امام (ره) بودند و ساده‌زیستی از ویژگی‌های خاص آنها بود. این باعث عزت و عزیز شدن آنها در قلوب مردم گردید و همواره حامی محرومان و مستضعفین بودن و حال همچنان مردم دعاگوی خیر آن‌ها هستند.

 

خبرنگار: مهم‌ترین ویژگی‌های یک کارمند بسیجی نمونه چیست؟

 

سرهنگ زمانی: یک کارمند بسیجی نمونه باید در بحث دینداری نمونه باشد، در بحث ولایت‌پذیری و ولایتمداری باید الگو باشد و دیگران از آنها الگو بگیرند. براساس گفتمان ولایت صحبت و حرکت کند و به آن عمل کند، یک بسیجی نمونه باید مقید به کار و تلاش جهادی باشد.

 

خبرنگار: در ایام گرامیداشت هفته دولت قرار داریم، این روزها یادآور چه خاطراتی می باشد؟

 

سرهنگ زمانی: واقعاً خاطرات بسیار تلخی بیاد می‌آوریم، زمانی که اتفاقات دهه ۶۰ انقلاب به ذهنمان می‌آید با توجه به سنی که ما داشتیم خاطره تلخ ششم تیرماه ترور حضرت امام خامنه ای در مسجد ابوذر تهران، خاطره انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی که خودش یک دولت بود، تعداد زیادی از وزراء و نخبگان کشور در آنجا شهید شدند که این اتفاق در هر کشور دیگری می‌افتاد قطعاً منجر به سقوط آن کشور بود و باید گفت درود بر حضرت امام خمینی (ره) که بسیار عالی این حادثه دلخراش را در آن لحظه بحرانی مدیریت نمودند، خاطره تلخ ۸ شهریور تا ابد در اذهان ملت ایران اسلامی باقی خواهد ماند و لذا ما با این اتفاقات از گردنه‌های سخت عبور کردیم و علی‌رغم این اتفاقات امروز عزت داریم.

 

خبرنگار: بعنوان آخرین سئوال  به نظر شما عامل موفقیت بسیج در برنامه‌های مختلف چه می‌باشد؟

 

سرهنگ زمانی: یکی از دلایل اصلی موفقیت بسیج حرکت براساس تدابیر مقام ولایت است، بسیج فقط براساس تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت می‌کند و همین باعث عامل توفیق بوده است، اخلاص در عمل باعث توفیق بسیج بوده، بسیج با اخلاص کار می‌کند، بسیج بی‌ادعا است و توقعی از کسی ندارد و این باعث شده که بسیح رشد کند و موفق شود و در هر عرصه‌ای که وارد شد با لطف الهی با توفیقات چشمگیری در تمامی عرصه‌ها موفق و سربلند بود و نیز کار تلاش جهادی باعث موفقیت بسیج بوده است.

 

خبرنگار: از اینکه وقت شریفتان را در اختیار ما قرار دادید کمال تشکر و سپاسگذاری را داریم.

 

سرهنگ زمانی: بنده هم از شما تشکر می‌کنم و امیدوارم همیشه در انجام رسالت عظیم فرهنگی و ارائه خدمت موفق و موید باشید.

 

انتهای پیام/