روزی که هنرمندان لبخند زدند! / چه کسی مجاهدت خاموش هنرمندان را دید؟

احمد رشیدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند: به تعبیر مرتضی کردی هنرمند شاعر، در جشن هنرمندان زرند، برای اولین بار نه در شعار که در عمل هنرمندان در صدر نشستند. امیدوارم این کار سرآغاز توجه جدی به هنرمندان بشود. تا هستم و توان دارم این تجلیل‌ها ادامه خواهد داشت. هنوز هنرمندان زیادی هستند که باید دیده شوند…

وقتی مسئولی (مورد سئوال قرار می‌گیری) باید همه چیزها را ببینی، همه کاستی ها، چالش ها، ضعف ها. همه انتظارات، نیازها و…

 

JashneHonarmandan_SZ566s

 

صدای زرند؛ احمد رشیدی (رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند): وقتی که در برابر قشر فرهیخته هنرمند مسئول می‌شوی کارت دشوارتر است. هنرمند تحلیلگر است، ایده آل گراست (خودش بهترین است و بهترین‌ها را می‌خواهد)، پرسشگر و منتقد است… پس باید سطح نگاه و کارت را بالا ببری تا توفیق رضایتش را پیدا کنی.

 

در طی این سال‌ها چه کسی یا کسانی مجاهدت خاموش هنرمندان را دید؟ زحمات و مشقت‌های خانم «زهرا حسن زاده» را در زنده نگهداشتن هنر تجسمی در شهرمان را چه کسی دید؟ احساس پاک و بی ریای خانم «حسنیه السادات تهامی» را در اشعارش که تقدیم مردم زرند کرد را چه کسی دید؟

 

یک عمر پژوهش و نگارش دکتر «رضا کردی» را چه کسانی دیدند؟ سال‌های سال صبوری و متانت «محمد حسین کرمانی‌نژاد» در تربیت هنرآموزان و زنده نگهداشتن هنر خوشنویسی را چه؟ یک عمر ساده زیستی و تلاش شبانه روزی «مهدی سهرابی زرندی» برای نگارش کتب تاریخی زرند را کسی درک کرد؟ کسی به لحظات شاد و خاطره‌های خوشی که از ۳۰ سال قبل توسط «علی رحمانی»، «مجتبی میرزایی» و «فرشاد عباسی» به مردم تقدیم شد، فکر می‌کند؟ بهای این خدمات چقدر است؟ کسی از رنج و مشقت «مصطفی عزیزالهی» در کسب افتخارات هنری و تربیت هنرآموزان خوشنویسی آگاه است. او عاشق این هنر است. آیا میدانیم «مسعود عربندوی» چند شات زده و چه لحظات ماندگاری را خلق کرده است؟ آیا کسی از یک عمر کار عاشقانه و مجاهدانه «سجاد منصوری» در هنر تئاتر خبر دارد؟ میدانیم چقدر از وقت و زندگی‌اش را صرف رشد این هنر کرده؟

 

آیا هیچکس روح بزرگ «مجتبی مولایی» هنرمند دوستداشتنی و بی ریا را کشف کرد؟ او به گردن هنر این شهر حق دارد. آیا کسی سال‌ها تلاش و تحصیل «علی امیری» در هنرهای تجسمی، عکاسی و موسیقی را فهمید؟ آیا توانستیم استعداد درخشان «مرتضی کردی» را درک کنیم و برای رشد او کسی کاری کرد؟ آیا مجاهدت سرافرازانه تنها بانوی هنر عکاسی شهرمون خانم «مریم علیزاده» در عکاسی هنری درک شد؟ از سالها تلاش، صبوری و خدمات «مسعود لشکری» در تاتر چیزی نمی‌گویم.

 

دستمزد این هنرمندان در یک دوره ۳۰ ساله را کسی محاسبه کرد؟ امتیاز ویژه ای به آنان تعلق گرفت؟

 

به تعبیر مرتضی کردی هنرمند شاعر، در جشن هنرمندان زرند، برای اولین بار نه در شعار که در عمل هنرمندان در صدر نشستند. امیدوارم این کار سرآغاز توجه جدی به هنرمندان بشود. تا هستم و توان دارم این تجلیل‌ها ادامه خواهد داشت. هنوز هنرمندان زیادی هستند که باید دیده شوند…

 

انتهای پیام/