بسیجیان همت کنند تا در جبهه اقتصاد حرف ولی فقیه بر زمین نماند / با این فرهنگ استفاده از آب زرند در آینده قابل سکونت نیست

حجت اسلام ابراهیمی گفت: شهرستان زرند محصول پسته خوبی دارد ولی در بعضی از باغات از جهت آبیاری اسراف می‌شود و راندمان مصرف آب مناسب نیست و آب به مقدار بهینه استفاده نمی‌شود. اکنون ۸۰ درصد از آب زیرزمینی را مصرف کردیم در صورتی حدمجاز ۳۰ درصد است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا چند سال آینده دیگر این شهر قابل سکونت نخواهد بود و میراث پدران ما از بین می رود.

جلسه شورای اداری فعالان اقتصادی و صنایع تبدیلی شهرستان زرند با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور و جمعی از مسئولین شهرستان زرند در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

 

EmamJome_Zarand56ssبه گزارش صدای زرند، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی ضمن عرض خیرمقدم به سردار نقدی گفت: قطعاً ورود بسیجیان در اقتصاد تحول عظیمی ایجاد می‌کند و امام علی (ع) فرمودند: خداوند بنده کارآفرین و امین را دوست دارد و به اندازه‌ای که دین اسلام به کارآفرینی دعوت نموده، هیچ مذهبی دعوت نکرده است.

 

امام جمعه زرند با اشاره به آیات و روایات متعدد در این باره اظهار داشت: بسیجیان همت کنند تا در جبهه اقتصاد حرف ولی فقیه بر زمین نماند.

 

وی بیان داشت: ما هیچ امیدی به بانک‌ها که کمک کار اقتصاد مقاومتی باشند نداریم و باید در داخل همین پایگاهای مقاومت صندوق قرض‌الحسنه تشکیل شود و به بسیجیان وام قرض‌الحسنه با درصد پایین داده شود که با این کار هم به جوانان کمک می‌شود و هم اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی رونق پیدا می‌کند.

 

حجت اسلام ابراهیمی گفت: شهرستان زرند محصول پسته خوبی دارد ولی در بعضی از باغات از جهت آبیاری اسراف می‌شود و راندمان مصرف آب مناسب نیست و آب به مقدار بهینه استفاده نمی‌شود.  اکنون ۸۰ درصد از آب زیرزمینی را مصرف کردیم در صورتی حدمجاز ۳۰ درصد است و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند تا چند سال آینده دیگر این شهر قابل سکونت نخواهد بود و میراث پدران ما از بین می رود.

 

وی افزود: سرمایه ملی ما که قناتها هستند و مردم هزاران سال از آن استفاده می‌کردند از بین رفته است و متاسفانه فرهنگ چاه‌زنی وارد کشور شد ولی استفاده صحیح از آب چاه فرهنگ‌سازی نشد و ما هنوز به ضورت غرقابی آبیاری انجام می‌دهیم.

 

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: در بحث صنایع داخل شهرستان ما کارخانه واگن‌سازی را داریم که باید مسئولان توجه ویژه‌ای نسبت به این کارخانه داشته باشند چرا که هر واگن از هزاران قطعه تشکیل می‌شود که ما می‌توانیم در قالب کارگاه‌های کوچک و خانگی در جهت تامین این قطعات فعالیت کنیم تا اقتصاد داخل شهر رونق پیدا کند، البته تمام این شرایط به شرطی است که واگن را از ما بخرند و پول را به موقع  به کارفرما پرداخت کنند و از خارج واردات نداشته باشیم.

 

انتهای پیام/