صنایع تبدیلی کوچک راهی به سوی اقتصاد مقاومتی / سوهان‌پزی می‌تواند انتخابی مناسب برای اقتصاد زرند باشد

سردار نقدی در این جلسه اظهار داشت: راه حل این مشکل افزایش تولید از طریق سرمایه‌ها و کارگاه‌های کوچک امکان‌پذیر است و بسیج این روش را انتخاب کرده و با همین روش کارهای بزرگی را صورت داده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه نشست اخلاقی تربیتی و بصیرتی بسیجیان شرستان زرند بازار فروش محصولات را بسیار مهم دانست و بر ایجاد صنایع تبدیلی کوچک روستایی‌ تاکید کرد.

 

SardarNaghdi_SZ6532sdبه گزارش صدای زرند،‌ سردار محمدرضانقدی برای پیگیری و عملیاتی کردن طرح‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری به شهرستان زرند سفر کرد و در جریان این سفر جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی و تصویب قطب‌های صنایع تبدیلی در این شهرستان برگزار شد.

 

سردار نقدی در این جلسه اظهار داشت: راه حل این مشکل افزایش تولید از طریق سرمایه‌ها و کارگاه‌های کوچک امکان‌پذیر است و بسیج این روش را انتخاب کرده و با همین روش کارهای بزرگی را صورت داده است.

 

وی ابراز داشت: بحث ایجاد واحدهای تولیدی کوچک سه سال است که به بار نشسته و در ۱۲ عنوان از جمله تولید زعفران، قارچ، ماهی‌های سردابی و گرم آبی‌ بوده که علاوه بر افزایش تولید، موجب شده حدود ۳۰ هزار شغل در سه سال گذشته ایجاد شود.

 

نقدی با بیان اینکه در مواردی شاید تولیدکننده‌ مجبور باشد محصول خود را سریعاً به بازار عرضه کند تا از بین نرود و به همین دلیل بازار اشباع شده و قیمت پایین می‌آید، افزود: اگر برای فرآوری این محصول صنعت تبدیلی ایجاد شود، با ارزش افزوده بیشتری در زمان دیگری به بازار عرضه می‌شود.

 

وی پیدا کردن بازار فروش محصولات را بسیار مهم دانست و با تأکید بر ایجاد صنایع تبدیلی کوچک روستایی‌ عنوان کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری راه‌اندازی صنایع تبدیلی کوچک در روستاها است چراکه این صنایع می‌توانند میلیون‌ها تن ثروت در حال از دست رفتن را احیا کنند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: طرح‌های اقتصاد مقاومتی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند، چرا که اقتصاد مقاومتی بر پایه تکیه بر نیروهای داخلی طرح‌های متنوع اقتصادی را اجرا می‌کند.

 

وی یکی از برنامه‌های دیگر را بسیج همگام با کشاورز دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح بحث علمی کردن کشاورزی و رساندن به سطح کشاورز نمونه است تا به بیشترین تولید دست یابد.

 

سردار نقدی گردهمایی‌های جهادی صنعتی را از دیگر برنامه عنوان کرد و ابراز داشت: این اقدام از امسال آغاز شده و افراد فعال و آموزش دیده ورود کرده‌اند تا برای فعال کردن صنایع راکد در سطح کشور اقدام مؤثر را داشته باشند.

 

وی گفت: بحث صنایع تبدیلی هم از دیگر برنامه‌ها است که در بسیاری از شهرهای کشور آغاز شده و در حال پیاده سازی است، به طور مثال الگوی سوهان قم، گز اصفهای، گلاب قمصر و … باید ببینیم در هر شهری چه عنوان تبدیلی بتوان در سطح استان، کشور و حتی جهان ایجاد کرد.

 

نقدی عنوان کرد: با حضور مسؤولان و کار‌آفرینان به توافق رسیدیم در بحث تولید و صادرات سوهان زرندی فعالیت صورت گیرد و در یک چشم‌اندازی سال‌های آتی شاهد راه‌اندازی چنین کارخانه سوهان‌پزی با طعم‌های مختلف پسته، زعفران و… باشیم.

 

وی ادامه داد: بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی پیشتاز است و با برگزاری نشست‌های مختلف و راه‌های عملیاتی و سیاست‌های کلی را پیدا و به دولت‌های قبلی و فعلی مطرح کردیم.

 

سردار نقدی عنوان کرد: در بحث تولید قارچ اقدامات ارزشمندی صورت گرفته به طوری که از سال ۹۲ تا ۹۴ تولید قارچ در کشور ۴۲ در‌صد افزایش یافته و در بحث تولید انگور ۳۷ درصد افزایش داشیم.

 

وی افزود: در بحث تولید سیب متوسط تولید ۱۴ تن در هکتار است، اما کشاورز بسیجی ۲۰۰ تن در سمیرم، ۱۸۰ تن در مراغه سیب برداشت کرده است.

 

نقدی بیان داشت: اگر این داشته‌ها و اطلاعات به دیگر کشاورزان منتقل شود، تولید هم به دو برابر افزایش می‌یابد.

 

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه، حبیب‌الله خنجری فرماندار و جمعی از حاضران به بیان دیدگاه‌های خود درباره روند اجرایی و هم افزایی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف‌ با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/