بیانیه در پی تصویب طرح الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک

ما دانش آموزان بسیجی شهرستان زرند الحاق لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران را به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد بکارگیری کودکان در منازعه مسلحانه را نقشه و نفوذ شوم دشمنان انقلاب می دانیم و این لایحه را توطئه استکبار و عده ای ساده لوح دانسته که به خاطر ترس از رویش های انقلاب در خیل عظیم دانش آموزان عاشورایی، با آنها هم صدا و هم سو شده اند.

Bayanie

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران و سازمان بسیج مستضعفین، جای خالی بسیج دانش آموزی با هدف تربیت دانش آموزانی انقلابی با روحیه جهادی و آمادگی دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی احساس مى شد که این احساس نیاز منجر به تشکیل چنین تشکل انقلابی شد که اعضای آن در همان سال های اول با شروع جنگ تحمیلی به ندای ولی امر خود لبیک گفتند و در میدان نبرد حق علیه باطل رشادت ها نشان دادند که حاصل آن تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز به انقلاب و میهن عزیزمان ایران بود.

 

و بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز این تشکل انقلابی فعالیت های خود را در عرصه های مختلف  ادامه داد که در زمان حال نیز یکی از تشکل های امین از دیدگاه امام خامنه ای (مدظله العالی) می باشد
دولت محترم طی لایحه ای خواستار پیوستن جمهوری اسلامی ایران به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به کارگیری کودکان در منازعات مسلحانه شده است که یکی از نکات این پروتکل این است که سن کودکان را تا ۱۸ سال بیان کرده که با دین اسلام که سن بلوغ فکری و عقلی را کمتر از این سن بیان کرده در تضاد هست و ایران با قبول این پروتکل خود را از تربیت دانش آموزانی با روحیه جهادی منع کرده است  و نهایتا با دست خود بسیج دانش آموزانی را محدود می کند و از این پس گذشته پرافتخار خود را که حاصلش ۳۶ هزار شهید دانش آموز زیر ۱۸ سال هست را به علت غیر قانونی بودن به فراموشى بسپارد.

 

ما دانش آموزان بسیجی شهرستان زرند الحاق لایحه پیوستن دولت جمهوری اسلامی ایران را به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد بکارگیری کودکان در منازعه مسلحانه را نقشه و نفوذ شوم دشمنان انقلاب می دانیم و این لایحه را توطئه استکبار و عده ای ساده لوح دانسته که به خاطر ترس از رویش های انقلاب در خیل عظیم دانش آموزان عاشورایی، با آنها هم صدا و هم سو شده اند.
ما دانش آموزان ضمن محکومیت اعلام می داریم ما همان امیدهایی هستیم و خواهیم بود که حضرت امام (رحمت الله علیه) و رهبری نوید رویش روز افزونش را به یمن برکت انقلاب به جهان اسلام داده بود که الحمدلله امروز بیشتر از دیروز آرزوی خواب شیرین مشتی کودک کش را آشفته و تلخ تر از هر زمان کرده است.

 

ما از پیمان نسل های ماندگار عاشورا و دفاع مقدسیم که با افتخار بی مثال پرچم عزت و اقتدار و پیشرفت انقلاب را با تاسی از قاسم بن الحسن ها (علیه السلام) و حسین فهمیده ها و علی عرب ها  با کوله باری از تجربه و اعتماد و اعتقاد عاقلانه و عاشقانه در همه عرصه ها برای حفظ و گسترش و جهت دهی گفتمان انقلاب اسلامی بدست گرفته ایم و در سایه فرهنگ غنی اسلامی با عضویت در نهاد مقدس بسیج تمدن ناب اسلام محمدی (صل الله علیه وآله وسلم) را محقق خواهیم ساخت و از نمایندگان آگاه، متعهد، متخصص و بصیر در خانه ملت اقدام و عمل به تکلیف انقلابی گری را در پاسخ به نقشه نفوذ دشمن مبنی بر حذف بسیج دانش آموزی را مطالبه گر هستیم و به نفوذی های کج فهم و نا اهل و ذلت پذیر هشدار می دهیم اجازه تصمیم گیری و تصمیم سازی در مکتب عاشورا و انقلاب را به نا اهل نداده و نخواهیم داد و رسواگر به توطئه گر خواهیم بود.

 

– ما دانش‌آموزان بسیجی ضمن توطئه دانستن این قضیه برای هدف قرار دادن بسیج دانش‌آموزی و فرهنگ بسیجی اعلام می‌داریم که بسیج دانش‌آموزی هویت ماست و حذف بسیج دانش آموزی گرفتن هویت ۵ میلیون دانش‌آموز بسیجی است. مبادا با گول خوردن و بی‌بصیرتی در این دنیا و آن دنیا بیش از این شرمنده شهید محمد حسین فهمیده علی عرب ها و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز شوید. ما دانش آموزان بسیج شهرستان زرند، ضمن یادآوری کلام امام خمینی (قدس سره الشریف) که فرمودند «شما جوان‌ها امید من هستید، نوید من هستید. من امید این را دارم که مقدارت مملکت ما، بعد از این به دست شما عزیزان بیفتد و مملکت ما را شما عزیزان حفظ کنید» دوباره بر ارزش و جایگاه والای دانش آموز ایرانی تاکید نموده و به همگان یادآور می‌شویم هدف قرار دادن بسیج دانش‌آموزی یعنی هدف قرار دادن مهم ترین و بزرگترین بخش پرورشی و تربیتی نظام آموزش عمومی کشور.

 

– ما دانش آموزان بسیجی این شهرستان  ضمن اعلام این موضوع به اعضای این پروتکل و سازمان ملل متحد که نهاد بسیج دانش‌آموزی نه تنها نظامی نیست بلکه نهادی فرهنگی و علمی است، از آن ها می‌پرسیم اگر می‌خواستند از حقوق کودکان دفاع کنند چرا زمانی که مدارس ما در زیر بمباران های عامدانه و هوشمندانه و آگاهانه رژیم بعث بود کاری برای ما نکردند و حالا دلواپس ما شده‌اند؟ به آنها پیشنهاد می‌کنیم که بروند و فقط عکس‌های مدرسه بهبهان و مدرسه خرمشهر را ببینند و بعد حرف از حقوق بشر و حقوق کودکان بزنند. اما اگر واقعا میخواهند به کودکان کمک کنند بهتر بروند و وضعیت گروهان‌ها و گردان‌های دانش‌آموزی گروهک تروریستی داعش را ببینید و با آن مبارزه کنند، بهتر است فکری به حال کودکان مظلوم یمنی و فلسطینی بکنند.

 

– ما دانش آموزان بسیجی همگام با ۵میلیون دانش آموز کشور اعلام می کنیم ما قرار نیست در سیستم سکولار فرزندانمان را پرورش دهیم. اینکه غرب می گوید سن قانونی برای کودکان ۱۸ سال است براساس چه منبع و مرجعی این را گفته اند؟  واصرار مسئولان برای پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک بدون در وصندوق جمعیت، یونیسف و یونسکو چیست ، مگر یونیسف و یونسکو برای ایران دل می سوزانند.

 

نکته پایانی اینکه مقام معظم رهبری  امام خامنه ای مد ظله العالی این دیده بان بیدار و هوشمند انقلاب در سه ماه اخیر دو مرتبه از بسیج دانش آموزی نام بردند و تعبیری همچون «تشکل متدین و امین» را درباره بسیج دانش آموزی به کار بردند و به مسئولین امر در جهت تقویت این تشکل دستور دادند  و در اشاراتی حکیمانه فرمودند:«آمریکا از رشد انقلابی دانش آموزان ما بیمناک است» و «سربازان حقیقی انقلاب شما دانش آموزان هستید و انقلاب چشم انتظار شماست».که این اقدام دولت و پاره ای از نمایندگان مجلس مخالفت صریح با فرمایشات رهبر معظم انقلاب می باشد که به شدت محکوم می نماییم.و دولت و مجلس شورای اسلامی را به کسب بصیرت و حرکت با چشمان باز در کارها و فعالیت های خود توصیه می نماییم هرچند معتقدیم که به مصداق آیه شریفه قرآن کریم که می فرماید: «فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَاءً  وَأَمَّا مَا یَنْفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الْأَرْضِ» این افعال نیز مانند کف روی آب کنار می رود و آنچه به مردم سود می رساند باقی خواهد ماند.

 

والعاقبه للمتقین
بسیج دانش آموزی شهید فهمیده وحضرت زینب سلام الله علیها سپاه شهرستان زرند ۱۰/۶/۱۳۹۵