رکورد آش نذری شکسته شد / پخت ۱۰۵۰۰ کیلو مواد غذایی

همزمان با ۲۸صفر سالروز وفات پیامبر گرامی اسلام، آش صلواتی به وزن ۷۲تن که در چند روز گذشته مقدمات تهیه مواد آن در خلدبرین شیراز فراهم شده بود، طبخ و بین مردم توزیع شد.

SedayeZarand.IRصدای زرند: به گزارش ایانا، مدیرگروه فرهنگی هنری امام هادی (ع) شیراز روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: ۱۲ سال است که در روزهای ۲۷ و ۲۸ صفر پخت این آش انجام می شود و امسال نیز به پخت و پخش ۷۲ تن آش نذری اقدام کردیم.

ˈمحمد اسدیˈ خاطرنشان کرد: هزینه های این کار را خود مردم تأمین کرده و حتی از دیگر استانها و شهرهای بزرگ همچون مشهد مقدس نیز در پخت این آش سهیم شده اند.

وی گفت: به مناسبت ۲۸ صفر و در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و برای نخستین بار در جهان اسلام، آش صلواتی به وزن ۷۲ تن در شیراز طبخ و توزیع شده است.

اسدی اظهار داشت: در آیین فرهنگی و مذهبی امسال ۶۰۰ مرد و زن دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت با ۴۵ دیگ، کار پخت آش صلواتی را انجام دادند.

وی میزان کمک های مردمی برای طبخ آش صلواتی را شامل سه هزار و ۸۰۰ کیلو برنج، یکهزار و ۸۰۰ کیلو لوبیا چیتی، یکهزار و۱۰۰ کیلو عدس، یکهزار و ۱۰۰ کیلو نخود، ۴۸۰ کیلو روغن، دو هزار و ۵۰۰ کیلو پیاز، سه هزار کیلو تره، ۶۰ کیلو ترخون، ۴۰۰ کیلو ادویه جات و ۱۲۰ گوسفند به ارزش ۸۰۰میلیون ریال عنوان کرد.

مدیر گروه فرهنگی هنری امام هادی(ع) شیراز تصریح کرد: خیرانی که تمایل دارند در سالهای آینده در این امر شرکت کنند می توانند وجوه نقدی خود را به حساب ۳۷۲۴۴۷۵ در شعب بانک رفاه کارگران واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس می خواهیم که برای به ثبت رساندن این حرکت که بی نظیر است، تلاش کند، افزود: مسوولان کتاب ˈگینسˈ سال گذشته برای به ثبت رساندن این رکورد جهانی تقاضای ۱۴ میلیون تومان کرده بودند، که این میزان در سالجاری به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته و با توجه به بالا بودن این رقم از تقاضای به ثبت رساندن آن در این کتاب منصرف شدیم.