حرکت شورای شهر زرند که آموزش و پرورش را غافلگیر کرد اما کمتر دیده شد!!

اقدام شورای اسلامی شهر زرند حرکتی بود که توسط تمامی دانش‌آموزان رتبه برتر حاضر در این مراسم مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت. این اقدام و در این سطح کمتر در سال‌ها اخیر انجام شده بود. اما ای کاش این مراسم در سطحی بزرگ‌تر و با حضور دیگر افراد به ویژه دانش‌آموزان سال آخر دوره متوسطه دوم برگزار می‌شد تا تجربیات دانش‌آموزان برتر امسال با دیگر افراد به اشتراک گذاشته می‌شد و سال آینده با رتبه‌های بیشتری می‌توانستیم اینگونه مراسم را داشته باشیم.

هرچند تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سال ۹۵ توسط شورای شهر زرند با حواشی جزئی همراه بود اما نباید فراموش کرد که شورای شهر زرند خارج از امور روزمره خود اقدام به تجلیل از دانش‌آموزان برتر شهرستان نمود تا ضمن روحیه‌دهی به این عزیزان موجب تشویق و ایجاد روحیه امید و انگیزه برای دانش‌آموزانی دیگری که قصد شرکت در کنکور سال‌های آینده دارند، شود.

 

konkor-zarand-950623_-33

 

صدای زرند: اقدام شورای اسلامی شهر زرند حرکتی بود که توسط تمامی دانش‌آموزان رتبه برتر حاضر در این مراسم مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت. این اقدام و در این سطح کمتر در سال‌ها اخیر انجام شده بود. اما ای کاش این مراسم در سطحی بزرگ‌تر و با حضور دیگر افراد به ویژه دانش‌آموزان سال آخر دوره متوسطه دوم برگزار می‌شد تا تجربیات دانش‌آموزان برتر امسال با دیگر افراد به اشتراک گذاشته می‌شد و سال آینده با رتبه‌های بیشتری می‌توانستیم اینگونه مراسم را داشته باشیم.

 

حسین کاظمی مدیر آموزش و پرورش زرند نیز در این مراسم با تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر زرند برای برگزاری این آیین، این حرکت شورای اسلامی شهر زرند را یک اقدام ارزشمند دانست و گفت: شورای شهر با این اقدام ما را نیز غافلگیر کرده است.

 

می‌توان گفت که سخن مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند بسیاری از جنبه‌های این اقدام و مسائل پیرامون آن را به خوبی بیان می‌کند. یعنی این اقدام شاید اصلاً مورد توقع مردم شهر زرند نبود که از سوی شورای اسلامی شهر زرند انجام شود اما آنچه که مشخص است هیات رئیسه شورای اسلامی شهر زرند در سال چهارم قصد دارد توجه ویژه‌ای به برخی مسائل نظیر این مراسم داشته باشد تا شاید بتواند بخشی از سنگینی جو حاکم شده بر این شورا را از دوش آن بردارد.

 

مهندس مهدی برهانی‌نژاد رئیس شورای اسلامی شهر زرند در مورد این اقدام در گفتگو با نگارنده متن حاضر گفته بود: متاسفانه هیات رئیسه کنونی شورای اسلامی شهر زرند وقت چندانی برای ارائه برنامه‌های بلندمدت و اقدامات عظیم و یا ارائه برنامه‌های خاص و ریشه‌ای را ندارد. تنها هدف ما همراهی با شهردار برای اجرای اهداف کوتاه و بلند مدت ایشان است و تنها دوست داریم در کنار آن با برخی اقدامات نظیر همین جشن تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور حرکتی مناسب و بدعتی به یاد ماندنی در شورای شهر زرند ایجاد کنیم تا در سال‌های آینده نیز شاهد بخشی از این مراسم یا همه‌ی آن‌ها باشیم و این اقدامات از این هیات رئیسه در سال‌های آینده نیز به یادگار باقی بماند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر زرند گفت: مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال ۹۵ در شهرستان زرند شروعی بود بر برنامه‌های هیات رئیسه جدید شورای شهر زرند که متاسفانه با برخی حواشی همراه شد، اما این شروع با مراسم تجلیل از اعضای سابق شورای اسلامی شهر زرند در مهر ماه و نیز مراسم دیگر از این دست ادامه خواهد یافت و با گفتگوهایی که با مهندس محمدی شهردار محترم شهر انجام شده است این مراسم با قدرت بیشتری برگزار خواهند شد؛ مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری حرکت اولیه شورای اسلامی شهر زرند در سال پایانی عمر این شورا است و در حقیقت می‌توان این برنامه را ارتباط مجدد شورا با شهر و شهروندان دانست و من این مراسم را سلام دوباره شورا شهر به شهروندان می‌دانم.

 

رتبه‌های برتر حاضر در مراسم روز سه‌شنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۵ در شورای اسلامی شهر زرند تماماً توکل به خدا، حمایت خانواده، برنامه‌ریزی هدفمند و تلاش مجدانه را مهمترین دلیل موفقیت خود در این رقابت می‌دانستند و هر چند اکثر این افراد از خانواده‌های فرهنگی بودند اما بودند در بین آنان افرادی که والدینی با سطح تحصیلات پایین و معمولی داشتند، اما همت و تلاش آنان برای رسیدن به هدف بزرگ‌شان آنان را در این مسیر موفق و پیروز کرده بود.

 

خوب است از برخی از سخنان افراد برتر در این مراسم نیز به صورت خلاصه در این یادداشت آورده شود تا شاید تجربه‌ای باشد برای دیگر عزیزانی که در سال‌های آتی قصد شرکت در این رقابت سنگین و کسب رتبه برتر را دارند.

 

مصطفی یزدان‌پناه رتبه ۹ تجربی در منطقه ۳ و رتبه ۱۱ زبان انگلیسی در کنکور سراسری، گفت: من به طور متعادل روی تمامی درس‌های به یک میزان وقت گذاشته‌ام و با استفاده از امکانات داخل شهرستان و معلمین و کلاس‌های همین شهر توانستم موفق به کسب این رتبه شوم و هیچگاه برای شرکت در کلاس‌های تقویتی و کنکوری به خارج از شهرستان نرفته‌ام و فکر می‌کنم تمرکز جدی روی کتاب‌های درسی می‌تواند برای دانش‌آموزان کافی باشد.

 

علی سماواتی رتبه ۳۰ ریاضی فیزیک در منطقه ۳ نیز گفت: به نظر من هر کسی روش خود را برای مطالعه در کنکور دارد، هر چند باید از تجربیات افراد دیگر نیز استفاده شود اما فکر می‌کنم با توجه به هدفی که هر دانش‌آموز دارد باید با توکل به خدا در مسیر کنکور قدم بردارد و ان‌شاالله موفق خواهد شد.

 

فائزه السادات مسعودی رتبه ۴۶ ریاضی فیزیک نیز در این مراسم اظهار داشت: من تمرکز بیشتری روی درس‌های تخصصی رشته خودم مانند ریاضی و فیزیک داشتم و مهمترین دلیل موفقیت خود را در این آزمون توکل به خدا، همراهی پدر و مادر و تلاش خودم می‌دانم که به نظرم هر شخصی می‌تواند با این شرایط به یک نتیجه مطلوبی دست یابد.

 

انتهای پیام/