درس بزرگ غدیر تجدید عهد و پیمان با ولایت است

امام جمعه زرند با بیان اینکه درس بزرگ غدیر تبعیت از مقام ولایت است، گفت: در حقیقت غدیر، روز تجدید عهد و پیمان با ولایت است.

امام جمعه زرند با بیان اینکه درس بزرگ غدیر تبعیت از مقام ولایت است، گفت: در حقیقت غدیر، روز تجدید عهد و پیمان با ولایت است.

 

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام “علی ابراهیمی” امام جمعه زرند اظهار کرد: عید غدیر مهم ترین عید از نظر شیعیان جهان است و اهمیت آن از عید فطر و قربان والاتر و بالاتر است.

 

وی بیان کرد: همانطور که نبوت از جایگاه بالایی برخوردار است ولایت هم از این جایگاه بالا برخوردار است و پیامبر خدا مأمور شد تا حضرت علی(ع) را از جانب خداوند به عنوان وصی و جانشین خود معرفی کند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: اهمیت و جایگاه غدیر تنها به منصوب بودن حضرت علی(ع) از جانب خداوند نیست، بلکه تعیین رهبری امت اسلام  و انسانها از زمان رسول خدا تا قیامت است و  وظیفه ما شیعیان است که این روز را بسیار گرامی بداریم.

 

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: نگذاریم عید غدیر مظلوم بماند و اگر از ابتدا غدیر به فراموشی سپرده نمی شد، وضعیت مسلمانان به این شکل نبود، و جهان وضع دیگری داشت.

 

وی ادامه داد: ولایت فقیه قدرت الهی است و ما هر چه داریم از ولایت فقیه است بنابراین با بیداری و بصیرت مردم، آینده از آن شیعه و اسلام ناب است.

 

امام جمعه زرند افزود: باید در اطلاع رسانی مسأله غدیر کار شود و اهمیت آن را برای جوانان بازگو کنیم و همچنین خطبه غدیر یک گنجی مهجور و پنهان و میراث ما شیعیان به شمار می رود؛ اما متأسفانه مهجور و متروک است و باید در برگزاری مجالس جشن عید غدیر بر این خطبه تأکید کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: تمام تلاش منافقین و دشمنان در این بود که غدیر پا نگیرد و امامت حضرت علی(ع) بر زمین بماند و اگر به این هدف نرسیدند اکنون در تلاشند تا مسأله غدیر به فراموشی سپرده شود، بنابراین باید بر مسأله مهم غدیر سرمایه گذاری کرد تا این امر مهم به فراموشی سپرده نشود.

 

امام جمعه زرند عنوان کرد: توبه حضرت آدم(ع) در روز عید غدیر پذیرفته شد و در چنین روزی آتش بر ابراهیم (ع) سرد و گلستان شد، حضرت موسی(ع) حضرت یوشع(ع) را به عنوان جانشین و وصی خود انتخاب کرد و پیامبر خدا(ص) نیز عقد اخوت و همدلی را بین مسلمانان جاری کرد و از نظر تاریخ ۱۸ ذیحجه از جایگاه والایی برخوردار است و دلیل آن هم انتصاب حضرت علی(ع) از طرف خدا به عنوان امامت و ولایت و رهبری امت اسلامی است.

 

وی درس بزرگ غدیر را تبعیت از مقام عظمای ولایت و لبیک به ایشان دانست و گفت: عید غدیر روز تجدید عهد و پیمان با ولایت است.

 

انتهای پیام/