گذری بر نگاه متفاوت مدیران شهرستان زرند طی یکسال در تجلیل رتبه‌های برتر کنکور! / چه چیزی تغییر کرده است؟

عمدی برای این بی‌تفاوتی در کار بوده است؟؟ وقتی برای اولین بار در شهر چنین تحولی صورت می‌گیرد و دو رتبه ی تک رقمی منطقه نصیبمان می‌شود اما همه‌ی مسؤولین در سکوت مطلق بی‌اعتنایی فرو می‌روند و امسال در کمال حیرت وقتی شاهدیم از رتبه‌های دو رقمی نیز در کنار تک رقمی‌ها تجلیل می‌شود، بهتمان درحد کما پیش می‌رود چه رازی در آن عملکرد و این عملکرد نهفته است؟! اما هرچه هست تفاوت نازیبایی و زیبایی است؛ قدرناشناسی و قدر شناسی است بدرود بر آن نگاه و درود بر این نگاه!

خوشبختانه وضعیت کنکور شهرستان زرند به سوی رتبه‌های تک رقمی و دو رقمی منطقه طی سال‌های گذشته رشد چشمگیری یافته که بررسی این روند خود در خور یک مقال جداگانه است؛ اما آنچه سبب نگارش این مقاله گشت، نگاه زیبا و متفاوت و صد البته در خور تحسین مدیران کنونی شهرستان است که طی یکسال به طرز شگفت‌انگیزی رو به تعالی است!

 

Ebham_Soalصدای زررند؛ یک شهروند فعال فرهنگی – آموزشی: از روزی که رتبه‌های برتر کنکور اعلام شده‌اند؛ هر روز در روزنامه‌ها، شبکه‌های اجتماعی بویژه شبکه اجتماعی محبوب شهرستان یعنی صدای زرند صفحه‌ای به تجلیل از تلاشگران عرصه‌ی دانایی حتماً اختصاص یافته؛ آغازگر این حرکت ستودنی، مدیریت محترم و نواندیش آموزش و پرورش جناب آقای کاظمی به همراهی مدیر کل خوش فکر و اندیشمند استان جناب دکتر محسن‌بیگی و فرماندار از جان گذشته‌ی شهرمان جناب خنجری و حضور در خانه های رتبه های تک رقمی که تشویق همگان را برانگیخت و گروهها و دسته‌جات متعدد از تشویق هیات امنای امامزاده عبدالله منطقه‌ی بهشت وحدت گرفته تا شورای شهر با ریاست جناب برهانی‌نژاد و حضور امام جمعه‌ی دانشمندمان حاج آقا ابراهیمی و سرآمدان شهر، همه و همه نویدبخش همراهی مسؤولین با این صنعت مؤثر در شهرستان می باشد.

 

اهمیتی که مسؤولین برای دانش و تلاش رتبه‌ها و خانواده‌هایشان قائلند جای بسی مباهات است، اما این همه ارزش‌گذاری برای رتبه‌های برتر امسال از طرف سروران، بهت همگان را نسبت به بی‌تفاوتی ایشان به رتبه‌های برتر سال گذشته که در واقع برای اولین بار زرند حائز دو رتبه‌ی تک رقمی (خانم‌ها زینب زمانی باب‌گهری رتبه یک و فاطمه اسدی جرجافکی رتبه سه «منطقه» در رشته علوم انسانی) شده بود، برانگیخت و در واقع در کنار خرسندی از نگاه ستایش‌آمیز کنونی، انگشت حیرت به دندان گزیده چگونه ظرف مدت یکسال نگرش بزرگوارن به مسأله‌ی رتبه‌های برتر رونق گرفته است؛ زیرا سال گذشته یک پیام کوتاه تبریک به دارندگان رتبه‌های ناب یک و سه دریغ شد و امروز در کمال ناباوری در هر صفحه‌ی اجتماعی و رسانه‌ای شهر مراسمی از تجلیل از عزیزان امسالی که در واقع تداوم دهنده‌ی راه پارسالی‌ها بوده‌اند از طرف ارگان‌ها در حال برپایی است!!

 

آیا همه‌ی این عملکردها وابسته به تفاوت نگاه دو مدیر قبلی و فعلی آموزش و پرورش وابسته است؟ وگرنه امام جمعه و فرماندار و اعضای شورای شهر و… همان قبلی‌ها هستند و یا خیر؟؟!

 

عمدی برای این بی‌تفاوتی در کار بوده است؟؟ وقتی برای اولین بار در شهر چنین تحولی صورت می‌گیرد و دو رتبه ی تک رقمی منطقه نصیبمان می‌شود اما همه‌ی مسؤولین در سکوت مطلق بی‌اعتنایی فرو می‌روند و امسال در کمال حیرت وقتی  شاهدیم از رتبه‌های دو رقمی نیز در کنار تک رقمی‌ها تجلیل می‌شود، بهتمان درحد کما پیش می‌رود چه رازی در آن عملکرد و این عملکرد نهفته است؟! اما هرچه هست تفاوت نازیبایی و زیبایی است؛ قدرناشناسی و قدر شناسی است بدرود بر آن نگاه و درود بر این نگاه!

 

چرا که این بچه‌ها سوای از تفکر خانواده‌هایشان، خودشان و همان خانواده‌های مغضوبشان در راه رسیدن به این جایگاه چشمگیر و ستودنی سال‌ها تلاش نموده‌اند و صرف هزینه‌ی مادی و معنویشان شده است تا به این رتبه‌ها دست یابند و آنچه تقدیر از دو رتبه‌ی تک رقمی سال گذشته را ستودنی‌تر می‌نماید تداوم تلاش این دو عزیز نخبه است در دانشگاه تهران و آنهم در رشته‌ی حقوق ما بین رتبه‌های برتر کشوری و مناطق یک و دو و سه که همچنان باشکوه به پیش می‌تازند و طی دو ترم گذشته از تحصیلشان در ردیف نه نفر اول رشته‌ی تحصیلی‌شان قرارگرفته‌اند و همچنان نامشان در بنیاد نخبگان درج است و این روند یعنی نام‌آوری زرند و زرندی در عرصه‌ی ملی است که اینهمه بی‌تفاوتی خللی در ارده‌ی این دو عزیز وارد ننموده است!!

 

گرچه سال قبل جز این دو رتبه‌ی تک چندین رتبه‌ی دو رقمی (ازجمله آقای عسکرزاده «۱۵» و خانم فاطمه سادات پورحسینی «۵۶» تجربی و…) نیز نمی‌بایست مورد چنین بی‌تفاوتی واقع شوند؛ اما خواستم بگویم آن بی‌مهری‌های سال گذشته و این همه نثار مهر و مهرآوری امسال همه بسته به تفاوت نگاه مدیران قبلی و فعلی آموزش وپرورش است، آن یکی همه را شایسته‌ی تقدیردسته جمعی دید (تک رقمی و سه رقمی یکبار و خلاصه و بی اهمیت) و این یکی باشکوه و خیره کننده!!

 

درپایان تشکر خاصمان نثار مدیر کنونی آموزش و پرورش که نگرش زیبایشان سرمشق همه‌ی مسؤولین تنها برای تعالی زرند نخبه پرور! باشد اجرش راخداوند ارج نهد!!!!

 

از طرف فعال فرهنگی – آموزشی شهرستان زرند

 

انتهای یادداشت/