تاخیر ۸۰ دقیقه‌ای حرکت قطار زرند – مشهد، مسافران را حیران و سرگردان نمود

به رغم این که شهرستان زرند دارای ایستگاه بین‌المللی (!!) راه آهن کشور است، اضافه دریافت پول قطار از کرمان تا زرند از مسافرانی که از ایستگاه بین المللی زرند بلیط تهیه و مسافر قطار می‌شوند و نیز دریافت ۴۰۰۰ هزار تومان هزینه خدمات برای هر مسافر، دور از انصاف و ظلم به مردم زرند است.

صدای زرند: قطار شرکت بنیاد پس از ورود به زرند به علت نقص فنی و حیران شدن مسافران، با ۸۰ دقیقه تاخیر حرکت کرد.

 

ghatar

 

ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه ظهر روز سی و یکم اردیبهشت ماه ۱۳۵۲ (۴۳ سال پیش) زمانی که سوت اولین قطار ورود خود را به اولین ایستگاه جنوب شرق کشور، به مردم زرند، بشارت داد و اولین دسته گل توسط دوشیزه خردسال ماریا قبادیان دختر مختار قبادیان (اولین رئیس راه آهن زرند) با حضور مسئولین ادارات و اهالی زرند، به مهندس یحیوی (معاون فنی ناحیه) تقدیم گردید، مسئولین راه آهن و مردم زرند از ساختمان اولین ایستگاه جنوب شرق کشور، به عنوان بهترین ایستگاه یاد کردند. ساختمانی که عملیات اخداث آن از تیر ۵۱ شروع گردید و۱۰ ماه بعد افتتاح گردید.

 

اینک بعد از گذشت سال ها و مقاومت و استحکام ساختمان ایستگاه در برابر دو زلزله (آذر ۵۶ و اسفند ۸۳ ) به جهت بازسازی و تعمرات داخل سالن، چندین ماه بلاتکلیف خودنمایی و در انتظار بازسازی به سر می‌برد.

 

به رغم این که شهرستان زرند دارای ایستگاه بین المللی راه آهن کشور است، اضافه دریافت پول قطار از کرمان تا زرند از مسافرانی که از ایستگاه بین المللی زرند بلیط تهیه و مسافر قطار می شوند و نیز دریافت ۴۰۰۰ هزار تومان هزینه خدمات برای هر مسافر، دور از انصاف و ظلم به مردم زرند است.

 

قطار شرکت بنیاد پس از ورد به زرند به علت نقص فنی و حیران شدن مسافران، با ۸۰ دقیقه تاخیر حرکت کرد.

 

حرکت قطار فوق از ایستگاه زرند که در روز پنجشنبه اول مهر ماه، ساعت دو سی و پنج دقیقه بعد از ظهر اعلام شده بود، پس از آن که از ایستگاه کرمان به ایستگاه بین المللی (!!) زرند رسید، به علت نقص فنی در سیستم برق رسانی از دیزل به واگن‌ها، بیش از ۸۰ دقیقه مسافران را دچار بلا تکلیفی و حیرانی نمود.

 

istgahghatar_sz65s23d

 

مسئولین ایستگاه زرند، پس از مواجه شدن با اعتراض و انتقاد مسافران از بروز نقص در قطار و بی‌نظمی و تاخیر در ساعت حرکت و نیز شدت گرما در کوپه‌ها، از مسافران خواستند تا رفع مشکل برق‌رسانی به سالن ها ی قطار، به نمازخانه ایستگاه  بروند.

 

این در حالی بود که تعدادی از مسافران ضمن اعتراض و انتقاد از مسئولین راه آهن و مدیران قطار های زرند، به رغم این که شهرستان زرند، دارای ایستگاه بین المللی (!!) راه آهن کشور است، اضافه دریافت کرایه کرمان به زرند و عدم ذکر نام زرند به عنوان مبداء نام کرمان در بلیط ها می آید (به همین دلیل کرایه کرمان – زرند اضافه از مسافران این شهر دریافت می‌گردد.) و نیز دریافت ۴۰۰۰ تومان (چهار هزار تومان) ازهر مسافر که از ایستگاه زرند، عازم شهرهای دیگر هستند، به عنوان ارایه خدمات به مسافران، و از طرف دیگر مواجه شدن با نقص قطار و حیران و سرگردان شدن، این موارد را نوعی اجحاف و بی انصافی در حق مردم زرند، دانستند.

 

تعدادی از مسافران که افراد کهنسال بودند و به سختی از پله های داخل سالن موقت، خودرا به نمازخانه و سالن انتظار، رسانده بودند، ضمن انتقاد از نبودن آسانسور و حتی عدم احداث (رامب) جهت معلولین، خواستار توجه مسئولین شهرستان و استان در جهت رفع اجحاف، بی‌نظمی در حرکت قطار و ارایه خدمات و امکانات بیشتر مسافران این شهر شدند.

 

انتقال مسافران معلول که مجبور به استفاده از (ویلچر) هستند، از داخل سالن به قطار، با بلند کردن ویلچر که برخی از این عزیزان معلول، بانوان هستند، به لحاظ نبودن آسانسور و یا رامب توسط جند نفر مرد صورت می‌گیرد که این امر، باعث نارضایتی و نگرانی، نه تنها معلولین، بلکه مسافران کهنسال را فراهم نموده است.

 

جا دارد مسئولین شهرستان، ضمن بازدید از سالن (موقت) و مشکلات تردد مسافران معلول و کهنسال، از روند تعمیر و بازسازی سالن (ایستگاه بین المللی) راه آهن زرند، که گویا بودجه تعمیرات آن در سال گذشته در سفر معاون وزیر راه و ترابری از محل فوق، تامین و ارسال گردیده است، نسبت به تسریع عملیات  بازسازی سالن فوق، دستورات مقتضی صادر فرمایند.

 

مسافران قطار بنیاد روز پنج شنبه اول مهر که قرار بود، ساعت ۲:۳۵ بعدازظهر ایستگاه بین‌المللی (!!) زرند را به قصد مشهد مقدس ترک کند، پس از رفع نقص، در ساعت سه و پنجاه و پنج دقیقه و با تاخیر ۸۰ دقیقه عازم مشهد مقدس گردیدند.

 

انتهای پیام/ مهدی سهرابی زرندی