درخواست تامین ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای خرید پسته/ به راحتی می‌توانیم بازار جهانی پسته را احیا کنیم

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت خواسته ایم که ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای خرید پسته تامین کند.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت خواسته ایم که ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای خرید پسته تامین کند.

 

Amiri-Zarand

 

به گزارش صدای زرند، دکتر “حسین امیری خامکانی” در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان زرند در تب و تاب جمع آوری پسته است افزود: پسته یکی از محصولات استراتژیک کشور و شهرستان زرند است.

 

وی در خصوص قیمت پسته گفت: همکاری و همدلی بین مسئولان، کشاورزان و تعاونی ها باید باشد تا قیمت پسته افت نکند.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در خانه ملت تصریح کرد: با توجه با چالش اقتصادی که در کشور به وجود آمده پسته نیز همانند همه بخش ها دچار چالش اقتصادی شده است.

 

وی افزود: در دوران تحریم بازار پسته ما متضرر شد و آمریکا رقیب سرسخت ما در پسته، تولید پسته خود را در این چند سال افزایش داد.

 

امیری با اشاره به اینکه آمریکا برنامه های را برای گرفتن بازار جهانی پسته دارد افزود: ما خیلی راحت می توانیم بازار پسته را به نفع خود احیا کنیم که لازمه آن همکاری همه دستگاه ها و کشاورزان است.

 

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از دولت خواسته ایم که ۵۰۰ میلیارد تومان نقدینگی برای خرید پستی تامین کنند تا خرید و فروش پسته به واسطه گری نیفتد.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان با اشاره به انتخاب استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی نیز گفت: اکنون فضای جدید در استان کرمان ایجاد شده است که باید از این فرصت استفاده کرد زیرا مقام معظم رهبری چندین سال به بحث اقتصاد مقاومتی عنایت دارند لذا باید همه در این بحث سهیم باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در تامین زیرساخت های اقتصاد مقاومتی سهیم باشند افزود: مسئولان استان و شخص استاندار از پیگیری ها و رفت و آمدهای مکرر شما برای مسایل اقتصاد مقاومتی در استانداری و ادارات کل نه تنها ناراحت نمی شوند بلکه خوشحال می شوند.

 

امیری ادامه داد: این فرصت استثنایی که در قالب پایلوت اقتصاد مقاومتی بوجود آمده حتما باید استفاده کرد.

 

نماینده مردم زرند وکوهبنان در خانه ملت افزود: از مسئولان کارخانجات و واحدهای صنعتی شهرستان زرند می خواهیم که به بخش ورزشی ورود کنند و
فضای ورزشی ایجاد کنند.

 

امیری با اشاره به هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه امیدواریم که در این هفته بتوانیم یادآور دوران دفاع مقدس و از خود گذشتگی های شهدا باشیم، ادامه داد: به برکت ایثارگری تجربه دفاعی بالایی را در کشور داریم و با الگو گرفتن از دفاع مقدس امنیت خوبی داریم که این امنیت زبان زد دنیاست.

 

انتهای پیام/