رونق گردشگری به توسعه زرند کمک می‌کند/ آغاز تور گردشگری معادن در شهرستان زرند در هفته گردشگری

فرماندار زرند گفت: رونق گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه این شهرستان کمک ارزشمندی کند.

فرماندار زرند در آیین نواختن زنگ گردشگری در مدرسه شاهد گفت: رونق گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه این شهرستان کمک ارزشمندی کند.

 

zank-kardeshkeri

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، “حبیب‌الله خنجری” در دبیرستان شاهد زرند با اشاره به قابلیت‌های گردشگری شهر زرند اظهار داشت: زرند دارای جاذبه‌های گردشگری ارزشمندی است.

 

فرماندار زرند بیان داشت: از جاذبه‌های تاریخی زرند نظیر مسجد ۷۰۰ ساله قلعه، چهار برج یزدان‌آباد، بازار، برج‌ها و قلاع متعدد، بزرگترین روستای خالی از سکنه کشور گرفته تا جاذبه‌های طبیعی چون روستای زیبا و خوش آب و هوا و نیز معادن است که گردشگری می‌تواند به رشد و توسعه شهرستان کمک ارزشمندی کند.

 

فرماندار زرند خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند سفیران گردشگری باشند.

 

مهدی برهانی رئیس شورای شهر زرند گفت: شهرستان زرند در  عرصه ژئوتوریسم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این ظرفیت باید با حمایت‌های همه‌جانبه دستگاه‌ها به شایستگی معرفی و به‌کار گرفته شود.

 

حسین کاظمی مدیر آموزش و پرورش زرند با اشاره به نقش دانش‌آموزان در صنعت گردشگری عنوان کرد: خداوند در قرآن انسان را به گردشگری در زمین امر کرده که  نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.

 

محمد اسلامی رئیس نمایندگی میراث فرهنگی زرند گفت: امروزه صنعت گردشگری سومین صنعت بزرگ جهانی است و به‌دلیل ویژگی‌هایی از جمله زود بازدهی، نیازمندی حداقلی به سرمایه، فراگیر بودن آن، نداشتن آلایندگی و خطرات زیست محیطی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین صنایع برای سرمایه‌گذاران است.

 

وی از آغاز تور گردشگری معادن در شهرستان زرند در هفته گردشگری خبر داد و افزود: در این ایام برنامه‌هایی از قبیل افتتاح سه واحد بومی‌گردی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش و افتتاح نمایشگاه بزرگ و تخصصی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی داریم.

 

انتهای پیام/