فرصتی برای مقابله‌ی عملی با امواج ماهواره

گروه بیان زرند چهره‌ای متفاوت از روحانیون به رخ شهروندان زرند نشان می‌دهد؛ طلبه‌هایی که با بچه بازی می‌کنند خنده حلال می‌کنند و علوم جدید و تجربی را به جوانان یاد می‌دهند و مهم‌تر از همه محصول فعالیت فرهنگی را به خانواده‌ها نشان می‌دهند.

با نماز جماعت شروع می‌شود هرچند دوربین، تاس بزرگ هم دارند شاید این توصیف مختصر گروه بیان زرند در نگاه خوانندگان نامانوس باشد ولی اگر این روزها بعد از غروب به پارک شهید زرند سری زده باشید قابل درک است.

 

bayangroup_sz352sd

 

صدای زرند: اساس کارشان بر نماز بنا نهاده شده است شاید همین آغار موجب برکت کارهایشان شده است جمعیت زیادی که برای بازی مار پله اسلامی دور بنر بزرگی که شکل و شمایل صفحه بازی مار و پله دارد جمع هستند. از تاس شماره ۶ شروع می‌شود و در هر خانه با شماره تاس جلو می‌روند و برای بالارفتن از نردبان بازی یک سئوال شرعی پرسیده می‌شود و اگر جواب درست بدهند از نردبان بالا می روند و گرنه در جای خود می‌مانند و در آخر به برنده بازی یک بستنی جایزه می‌دهند.

 

تلسکوپ ۶ اینچی هم دارند که خانمی در حال تنظیم افق دید آن است. یکی ازمیان جمعیت که دور آن حلقه زده اند می‌‌پرسد تنها همین دوربین را دارید مدیر گروه می‌گوید تلسکوپ ۱۲ اینچی هم داریم ولی چون حمل و نقلش مشکل است از آن استفاده نمی‌کنیم. در گوشه ای دیگر، مجاور تلویزیون بزرگ پارک یک قالی پهن است که عده‌ای روی آن نشسته‌اند و روحانی میان سالی در حال پاسخ دادن به سئوال طب سنتی است که اتفاقا مشتری زیادی هم دارد.

 

اینجا کودکان در حال بازی مارپله ابداعی گروه، جوانان کنجکاوانه در حال رصد کردن آسمان و میان سالان در حال شناخت مزاج خود. اینجا برای هر قشری یک فرصت ایجاد کرده‌اند کودکان فرصت یاد گرفتن مسائل شرعی و بستنی، جوانان فرصت دیدن آسمان پر ستاره زرند و میان سالان هم خود را در برابر آینه طب سنتی اسلامی – ایرانی می‌بینند.

 

شیخ احمد رحمانی کارشناس مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی و نجومی حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی و مدیر گروه بیان زرند درباره‌ی فعالیت‌های این گروه می‌گوید: ماهواره از موقعی توانست در بین خانواده‌ها عرض اندام کند که خلع اوقات فراغت خانواده‌ها برجسته شد. این امر بر می‌گردد به نوع سیاست‌گذاری فرهنگی ما که نتوانستیم اوقات شاد و مفرح در عین حال مهندسی شده‌ای را برای جوانان و خانواده‌ها به منصه ظهور برساند.

 

مدیر خانه نجوم قم و مدیر خانه نجوم زرند هدف گروهش را تبلیغ چهره به چهره که سفارش مقام معظم رهبری است و همچنین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می‌داند و خاطر نشان می‌کند: از آنجا که یکی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری نوع سیاست‌گذاری فرهنگی است به منظور لبیک گفتن به ولی امر مسلمین مبادرت به تشکیل گروه بیان زرند نمودیم و متذکر می‌شود که مقابله با امواج مخرب ماهواره باید عملی باشد وگرنه با شعار هیچ اتفاقی حاصل نمی‌شود.

 

رحمانی فعالیت‌های بیان را به دو بخش تقسیم ‌می‌کند: بخش اول که در زمینه دانش‌افزایی و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی جهت اعضا می‌باشد که شامل: برگزاری کارگاه‌های آموزشی قبل از مناسبت‌های تبلیغی، برگزاری دوره شناخت شیخیه، بابیه و بهائیت. برگزاری جلسات توجیهی برنامه‌های تبلیغی، اطلاع‌رسانی برنامه های آموزش و کارگاهی دفتر تبلیغات به اعضا و توصیه به شرکت در این برنامه ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی شیوه زندگی برای خانواده‌های اعضا، برگزاری جشن میلاد پیامبر (ص) با حضور خانواده های اعضا، برگزاری اردوی خانوادگی زیارتی مشهد مقدس، برگزاری اردوی خانوادگی تفریحی اصفهان.

 

مدیر موسسه امام صادق علیه السلام سربنان، بخش دوم فعالیت های گروه بیان را به این شرح توضیح می‌دهد:

برگزاری جلسات هماهنگی در مناسبات مختلف با امام جمعه، مدیر اداره تبلیغات، فرماندار، شهردار، مدیر آموزش و پرورش، مدیر کمیته امداد و دادگستری و دادستان زرند.
انعقاد قرارداد با آموزش و پرورش و حضور و تدریس در مدارس و مراکز آموزشی.
انعقاد قرارداد با دادگستری برای کاهش آسیب‌های اجنماعی از جمله طلاق.
انعقاد قرارداد با کمیته امداد جهت آموزش برای فرزندان کمیته.
انعقاد قرارداد با شهرداری جهت برنامه های فرهنگی در شهر.
حضور گروه در ندامتگاه و برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های متنوع.
ایجاد مرکز مشاوره در محل دادگستری زرند.
تشکیل ستاد استهلال با همکاری خانه نجوم زرند و برگزاری استهلال رمضان و شوال.
برگزاری کلاس نجوم در شهرستان زرند.
برگزاری طرح “نماز بخوانید جایزه بگیرید” که کودکان و نوجوانانی که در نماز جماعت شرکت می‌کنند مورد تشویق قرار می‌گیرند.
برگزاری راهپیمایی روز قدس در روستاها توسط اعضای گروه.
برگزاری یادواره شهدا در روستاهای مختلف با کمک بنیاد شهید شهرستان.
برگزاری نمایشگاه کتاب در روستاها.
جلسات مهارت های زندگی جهت جوانان و بانوان.
برگزاری حلقه ‏های معرفت.
برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در روستاهای و مساجد شهرستان.
برگزاری مسابقات ورزشی جهت جوانان مسجدی با رویکرد اخلاقی.
برگزاری جلسات حل اختلاف محلی.
برگزاری اردوهای مختلف استانی و خارج از استان جهت شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اعضای گروه.
دیدار با خانواده ‌های معظم شهدا.
برگزاری برنامه‌های شادی آفرین عمو روحانی در بوستان‌های شهرستان.
برگزاری خیمه‌های معرفت، پرسش و پاسخ‌های مذهب، طب اسلامی در پارک‌ها و بوستان‌های شهر.
برگزاری رصد عمومی با تلسکوپ در پارک‌ها و توضیح آیات نجومی.
برگزاری برنامه پرندگان خوشحال علیه اسرائیل در جمع راهپیمایان روز قدس برگزاری جشن تعبد در روز عید فطر و اهدای جوایز زیاد به کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در نماز عید فطر زرند.
برگزاری مراسم خلوت سحرگاهی در شب‌های ماه مبارک رمضان.
برگزاری نماز جماعت در پارک‌ها و شهربازی زرند.
راه‌اندازی سایت و کانال تلگرامی برای گروه.
تولید نرم‌افزار پله پله تا خدا با موضوع احکام و نماز.
حضور و اجرای برنامه در مراکز فرزندان بی‌سرپرست و کمپ‌های ترک اعتیاد بهزیستی.
برگزاری دوره‌های سبک زندگی اسلامی و تربیت فرزند در روستاها و شهر زرند.

 

رحمانی اضافه می‌کند: ما از مسئولان شهر بخصوص دادستان شهرستان زرند خواسته‌ایم بر کارهایمان نظارت کنند و ادامه می‌دهد هرچند از طرف دفتر تبلیغات (جدا از سازمان تبلیغات) که زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری اداره می‌شود بازرسانی بر فعالیت‌های گروه نظارت دارند.

 

گروه بیان زرند چهره‌ای متفاوت از روحانیون به رخ شهروندان زرند نشان می‌دهد؛ طلبه‌هایی که با بچه بازی می‌کنند خنده حلال می‌کنند و علوم جدید و تجربی را به جوانان یاد می‌دهند و مهم‌تر از همه محصول فعالیت فرهنگی را به خانواده‌ها نشان می‌دهند.

 

شیخ احمد رحمانی در پایان از کارهای عمرانی سخن می‌گوید که در روستاهای مختلف با کمک مسئولین و همت اعضا گروه بیان صورت می‌گیرد و از مسئولین شهرستان بخصوص حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه، جناب آقای حبیب الله خنجری فرماندار، جناب آقای قویدل دادستان و رییس دادگستری حجت‌الاسلام محمدی بابت حمایت‌هایشان از گروه بیان زرند تشکر می‌کند.

 

انتهای پیام/