مشکل زمین و تسهیلات پیش‌ روی سرمایه‌گذاری در زرند

فرماندار زرند گفت: ۲ مشکل عمده که گریبان‌گیر سرمایه‌گذاران این شهرستان شده، مشکل واگذاری زمین و تسهیلات بانکی است.

فرماندار زرند گفت: ۲ مشکل عمده که گریبان‌گیر سرمایه‌گذاران این شهرستان شده، مشکل واگذاری زمین و تسهیلات بانکی است.

 

eghtesad

 

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، “حبیب‌الله خنجری” فرماندار زرند در ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان به ارائه گزارشی از عملکرد ستاد اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: در این مورد ۱۹ دستگاه اجرایی درگیر هستند و دستگاه‌های دیگر نیز در حد توان فعال بوده‌اند.

 

وی یادآور شد: علاوه بر جلساتی که در مرکز استان پیرامون اقتصاد مقاومتی برگزار شده، این جلسه یازدهمین جلسه ستاد مذکور در شهرستان زرند است و برش‌هایی استانی که به شهرستان ابلاغ شده به ادارات و دستگاه‌های مربوطه ارسال شده و در برخی موارد عقد تفاهم‌نامه صورت گرفته است.

 

فرماندار زرند افزود: در شهرستان زرند روستاهای مطهرآباد، بهاء‌آباد، عبدل‌آباد و فتح‌آباد علیا به دلیل نزدیکی به فعالیت شرکت میدکو به عنوان روستاهای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی انتخاب شده‌اند و در شهرستان کوهبنان نیز روستای خامکان انتخاب شده است.

 

خنجری گفت: شهرستان زرند از نظر زیرساخت‌های آب، برق، راه و گاز برای همکاری با سرمایه‌گذاران مشکل چندانی ندارد، اما دو مشکل عمده که در بعضی موارد گریبان‌گیر سرمایه‌گذاران شده، مشکل واگذاری زمین و تسهیلات بانکی است.

 

وی عنوان کرد: در بحث واگذاری زمین، یک سرمایه‌گذار باید ۱۶ استعلام از ۱۶ دستگاه و اداره در استان دریافت کند و چرخه اداری طولانی باید طی شود که این امر  موجب دلسردی و عدم انگیزه سرمایه‌گذار می‌شود و اگر بخواهیم وضعیت اقتصاد بهبود پیدا کند و شاهد رونق اقتصاد مملکت باشیم باید با حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، تولید داخلی را افزایش دهیم.

 

فرماندار زرند در بحث تسهیلات بانکی بیان داشت: صندوق کارآفرینی امید که مجری پرداخت تسهیلات به کارآفرینان است با مشکل کمبود اعتبار مواجه است  و در شهرستان زرند با وجود ۱۳۲ هزار نفر جمعیت میزان اعتبار اختصاص یافته بسیار ناچیز و اندک است که به دلیل وجود این مشکلات برخی کارآفرینان با ۵۰ درصد پیشرفت کار، فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

 

خنجری با تأکید بر وجود مشکلات واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران از سوی استان از مسؤولان خواست نسبت به رفع این مشکل پیگیری شود.

 

فرماندار زرند از تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی که با همدلی و انسجام کارهای بزرگی در زمینه اقتصاد مقاومتی که دغدغه مقام معظم رهبری و رویکرد دولت است، انجام داده‌اند، تقدیر کرد.

 

وی اظهار داشت: ادارات و سازمان‌های اجرایی با همکاری، هماهنگی و وحدت و یکدلی نسبت به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی اقدام کرده تا در پایان سال خروجی قابل قبولی داشته باشیم و در این زمینه قصور و کوتاهی هیچ دستگاهی پذیرفته نیست و همه ادارات باید در حد توان خود تلاش کنند تا در شش ماهه دوم سال با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی شاهد کاهش بیکاری و  رونق تولید داخلی باشیم.

 

انتهای پیام/