اختصاص حداقل ۲۴۱ میلیارد تومان تسهیلات برای پسته استان تا کنون / برگزاری نشست ستاد پسته استان با حضور مسوولان کشور در کرمان

دکتر حسین امیری گفت: تاکنون حداقل مبلغ ۲۴۱ میلیارد تومان تسهیلات به صورت اورژانسی و کوتاه‌مدت برای خرید پسته پیش بینی شده است تا در اختیار تعاونی‌ها و صادرکنندگان پسته قرار گیرد.

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: تاکنون حداقل مبلغ ۲۴۱ میلیارد تومان تسهیلات به صورت اورژانسی و کوتاه‌مدت برای خرید پسته پیش بینی شده است تا در اختیار تعاونی‌ها و صادرکنندگان پسته قرار گیرد.

 

amiri_peste

 

صدای زرند: به گزارش روابط عمومی مجمع نمایندگان استان کرمان حسین امیری خامکانی روز چهارشنبه گفت: همزمان با تشکیل ستاد پسته استان در دفتر استاندار کرمان، جلسه‌ای نیز ظهر امروز در تهران با حضور نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، معاونین ارشد وزارت اقتصاد و دارایی، مدیرعامل و هیئت مدیره بانک کشاورزی کشور، معاون بانک توسعه تعاون و کارشناسان مربوطه تشکیل شد.

 

وی افزود: پس از بررسی راهکارهای مختلف در نهایت با توجه به همکاری و نظر مساعد مسوولان حاضر در جلسه و مسوولان صندوق توسعه ملی مقرر شد که در حال حاضر ۱۲۱ میلیارد تومان از طرف بانک کشاورزی و صندوق توسعه ملی که تا کنون ۸۳ و نیم میلیارد تومان آن به بانک کشاورزی استان ابلاغ شده و ۲۰ میلیارد تومان از طرف بانک توسعه تعاون اختصاص داده شود.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: همچنین با پیگیری انجام شده در داخل جلسه، صندوق توسعه ملی پذیرفت که حداقل یکصد میلیارد تومان دیگر از طریق بانک کشاورزی اختصاص دهد که احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

 

امیری تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ تلفیقی ۱۶ درصد توافق شده همچنین بانک کشاورزی برای وثائق نیزپذیرفت که ۵۰ درصد وثیفه ملکی و ۵۰ درصد چک یا زیرکلید پسته قبول کند.

 

وی از سفر مدیرعامل بانک کشاورزی به همراه مسئول اعتباری بانک کشاورزی و ریاست یا یکی از معاونین صندوق توسعه ملی به کرمان خبر داد و گفت: ضمن هماهنگی انجام شده با استاندار کرمان از داخل جلسه، مقرر شد ساعت ۱۲ روز یکشنبه هفته آینده ستاد پسته استان جلسه ای را با حضور این افراد در دفتر استاندار تشکیل شود.

 

رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: همچنین در این نشست  ضمن مطرح نمودن مشکلات مربوط به کشاورزان جنوب استان و خرما مقرر گردید که بانک کشاورزی با هماهنگی استانداری کرمان مشکلات را پیگیری نمایند.

 

انتهای پیام/