زرند از شهرستان های فرهنگی و پویا است/ جذب مردم و جوانان به مسجد، یکی از اهداف مهم شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد است

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، جذب مردم و جوانان به مسجد را یکی از اهداف مهم شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: اگر توانستیم این فرهنگ را در کانون های مساجد پیاده کنیم، موفق می شویم.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، جذب مردم و جوانان به مسجد را یکی از اهداف مهم شکل گیری کانون های فرهنگی هنری مساجد دانست و افزود: اگر توانستیم این فرهنگ را در کانون های مساجد پیاده کنیم، موفق می شویم.

 

به گزارش صدای زرند، “محمد ابدالی تکلو” سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان، همزمان با روز روستا و در آستانه ۱۹ مهر سالروز بیانات مهم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد، امروز (۱۵ مهر) در گردهمایی مدیران مسئول و رابطین کانون های فرهنگی هنری شهرستان زرند در سخنانی گفت: برای موفقیت، نخست باید خود و جایگاهی که در آن مشغول کار هستیم را بشناسیم زیرا کسی ما را به کار فرهنگی که در واقع یک عشق و علاقه است؛ مجبور نکرده و کسی به شما (مسئولان کانون ها) حقوق نمی دهد.

 

وی با بیان اینکه حرمت امامزاده را متولی آن باید نگه دارد، اظهار داشت: هر یک از شما در بحث فرهنگی مساجد، متولی منطقه ای هستید که در آن کار می کنید؛ آیا جایگاه مساجد هم اکنون مانند اول انقلاب و دفاع مقدس هست؟ و آن جایگاه مهم را در فرهنگ سازی هنوز هم دارد؟ ما نباید بگوییم جنگ و انقلاب که دیگر در کار نیست؛ هر زمانی به نوبه خود(باید نقش مسجد پررنگ باشد).

 

ابدالی تکلو، یکی از اهداف شکل گیری کانون های مساجد را جذب مردم و جوانان به مسجد دانست تا نقش مساجد کم رنگ نشود و علت شرط گذاشتن برای استفاده از مسجد به عنوان فضایی که کانون فرهنگی هنری در آن قرار می گیرد را همین جذب مردم به مسجد ذکر کرد و افزود: مدیران مسئول، بسیج و… همه در این مسئله نقش دارند لذا بعد از شناخت خود و توانمندی خود، شناخت کاری که انجام می دهیم برای رسیدن به موفقیت مهم است.

 

وی گفت: هر مسئول کانون فرهنگی هنری باید خود را در برابر استقبال کم جوانان به مسجد، مسئول بداند و معرفی کانون های فرهنگی هنری باید قوی تر باشد و در همین راستا راجع به معرفی کانون ها، طی دو ماه اخیر (از زمان انتصاب به این مسئولیت) به همه همکارانم در خصوص اطلاع رسانی از فعالیت های انجام شده تأکید کردم.

 

ابدالی تکلو بیان داشت: هدف اصلی دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد، هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد است و حمایت مادی، موضوع جانبی کار است زیرا هنر ما در مسجدی کار کردن و امام حسین وار کار کردن است.

 

وی با تصریح به اینکه ما نیامدیم دو تا را ۴ تا کنیم (به لحاظ هزینه کردهای مادی) و… خاطرنشان کرد: کار هیئتی یعنی همت کار را داشتن و کار بسیجی یعنی بدون توقع و با حداقل امکانات، بهترین کیفیت را ارائه دادن؛ اگر توانستیم این فرهنگ را در کانون های مساجد پیاده کنیم موفق می شویم.

 

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان در پایان با قدردانی از مسئولین و مسجدی های شهرستان زرند اظهار داشت: زرند از شهرستان های فرهنگی و پویا است و در دروان دفاع مقدس حتی از روستاهای کوچک آن، شهید داده و حرف برای گفتن در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

 

 

masolin-canon-masajed-zarand-950715_-1

masolin-canon-masajed-zarand-950715_-2

masolin-canon-masajed-zarand-950715_-3

masolin-canon-masajed-zarand-950715_-4

masolin-canon-masajed-zarand-950715_-5

masolin-canon-masajed-zarand-950715_-6

masolin-canon-masajed-zarand-950715_-7

masolin-canon-masajed-zarand-950715_-8

 

انتهای پیام/