ضد سرطانی که در آشپزخانه‌ شماست

عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع با اشاره به مقالات متعددی که درباره پیاز منتشر شده است گفت: وجود کورسیتین که یک آنتی اکسیدان قوی است پیاز را تبدیل به یک ماده ضد سرطانی کرده است.

پیاز دارای ترکیبی آنتی اکسیدانی است که خاصیت ضد سرطانی دارد.

صدای زرند: کامکار جانمیه عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع گفت: پیاز به دو شکل قرمز وسفید در بازار موجود است که یکی از خاصیت‌های آن ضد سرطانی بودن است.

کارشناس تحقیقات گیاهان دارویی افزود: ترکیبی به نام کورسیتین در پیاز وجود دارد که مقدار آن در پیاز قرمز سه برابر پیاز سفید است.

وی با اشاره به مقالات متعددی که درباره پیاز منتشر شده است گفت: وجود کورسیتین که یک آنتی اکسیدان قوی است پیاز را تبدیل به یک ماده ضد سرطانی کرده است.

استادیار پژوهش موسسه درباره ارتباط مصرف همزمان گوشت با پیاز گفت: در بدن همه ما سلول‌های سرطانی وجود دارد که با خوردن گوشت فعال می‌شوند و هنگامی که پیاز همراه آن مصرف می‌کنیم با ماده‌ای که دارد خون را از این سلول‌ها تصفیه می‌کند.

وی گفت: قدیمی‌ها حتماً همراه غذاهای گوشتی و آبگوشت پیاز مصرف می‌کرده‌اند که متاسفانه در حال حاضر کمتر کسی به این صورت غذا می‌خورد.

جانمیه در پایان گفت: یکی از عوامل “سرطان استرس” به خصوص هنگام غذا خوردن است وبهتر است غذا را با آرامش و همراه پیاز مصرف کنیم.

انتهای پیام/

منبع: عصر ایران