رویکرد جشنواره زراوند باید آینده زرند باشد/ برگزاری نخستین جشنواره عکس زراوند در زرند

خنجری فرماندار زرند در جلسه هم اندیشی شورای سیاستگذاری و نشست خبری جشنواره عکس زراوند گفت: رویکرد جشنواره عکس زراوند باید آینده شهرستان زرند باشد.

فرماندار زرند در جلسه هم اندیشی شورای سیاستگذاری و نشست خبری جشنواره عکس زراوند گفت: رویکرد جشنواره عکس زراوند باید آینده شهرستان زرند باشد.

 

img_6649

 

به گزارش صدای زرند، “حبیب الله خنجری” فرماندار زرند با بیان اینکه ادارات و دست اندرکاران باید تلاش کنند تا جشنواره عکس زراوند به صورت آبرومند و در خور شهرستان برگزار شود، گفت: ادارات باید از هم اکنون اعلام آمادگی نمایند و کار را به لحظات آخر موکول نکنند.

 

وی با بیان اینکه صرفا عکس گرفتن ملاک نیست، تصریح کرد: معرفی شهرستان زرند به میهمانان بسیار مهم است و باید از ظرفیت، توانمندی و پتانسیل موجود شهرستان استفاده کرد تا به خوبی پیش برویم و این کار، همکاری و تعامل مسئولین شهرستان را می طلبد.

 

فرماندار زرند همچنین از علویان دبیر تخصصی و اجرایی جشنواره که ایده برگزاری جشنواره را عملیاتی کرده است خواست تا پیگیر مسائل بوده و تمام توان خود و تیم اجرایی را برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی به کار گیرد.

 

 

مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند نیز در این نشست با تقدیر از بانیان برگزاری این رویداد ارزشمند هنری، اظهار داشت: در دنیای هنر و تاثیر ابزار هنری یک عکس میتواند به اندازه یک کتاب و یا متن کامل یک سخنور ماهر، تاثیر گذار باشد.

 

وی ادامه داد: ما در بخش معرفی زیبایی های زرند با استفاده از هنر عکاسی تاکنون ضعیف عمل کرده ایم که امیدوارم با برگزاری این جشنواره، مسیری روشن در جهت شناخت، تاثیر و اهمیت این هنر شکل گیرد.

 

محمدی در پایان تصریح کرد: شهرداری زرند برای برگزاری این برنامه فرهنگی از تمام پتانسیل خود استفاده خواهد کرد.

 

 

“محمدحجت علویان” دبیر تخصصی و اجرایی جشنواره عکس زراوند نیز در این نشست، ضمن معرفی دبیرخانه و تیم اجرایی جشنواره اظهار داشت: با توجه به ایجاد زیر ساخت آموزش تخصصی عکاسی در شهرستان زرند و تاسیس آموزشگاه فنی وحرفه ای تماشا توسط مرضیه برهانی نژاد، ایشان به عنوان مسئول دبیرخانه جشنواره انتخاب شدند.

 

علویان در ادامه معرفی تیم اجرایی جشنواره، گفت: به منظور افزایش تخصص و توان این جشنواره، از دکتر علیرضا مهدیزاده استادیار دانشگاه باهنر، دعوت کردیم تا به عنوان مشاور عالی جشنواره همراه ما باشند.

 

وی افزود: با توجه به حضور فعال کانون بسیج هنرمندان و توان خوب اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری زرند در برپایی رویدادهای فرهنگی و هنری، سجاد منصوری، به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شدند.

 

علویان ادامه داد: در بخش کمیته آموزش از حضور محمد علیزاده از اساتید دانشگاه و مسئول انجمن عکس بسیج هنرمندان استان، استفاده خواهیم کرد. در بخش کمیته هنری مجتبی مولایی، در بخش کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی محسن عزیزاللهی و در بخش تدارکات و پشتیبانی محمدرضا چراغی عهده دار این مسئولیت ها خواهند بود و همکاری صمیمانه ای را با ستاد جشنواره خواهند داشت.

 

وی با اشاره به حضور کانون عکاسان ایران و انجمن عکاسان استان کرمان در این جشنواره، افزود: در ۴ ، ۵ و ۶ آذر ماه یک اردوی عکاسی با حضور عکاسان مطرح استان کرمان و کشور برگزار خواهیم کرد.

 

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: داورهای این جشنواره مسعود زنده روح کرمانی عکاس به نام استان کرمان، مهدی جعفری مدیر انجمن عکاسان استان کرمان، افضلی از اساتید برجسته استان کرمان داوری جشنواره را برعهده دارند.

 

وی  با اشاره به اینکه این جشنواره در سه بخش آثار و بناهای تاریخی، صنعت و معدن و فضاهای شهری برگزار می شود، افزود: اختتامیه جشنواره عکس زراوند روز جمعه ۲۶ آذر ماه سال جاری در تالار مروارید زرند برگزار می شود.

 

علاقمندان برای اطلاع از کارگاه های آموزشی و ارسال آثار می توانند به نشانی دبیرخانه تماشا – شهرستان زرند بلوار جمهوری بعد از میدان فردوسی روبروی خیابان شمس تبریزی آموزشگاه تماشا مکاتبه و یا با شماره های ۳۳۴۳۹۱۹۳- ۰۹۱۳۲۹۸۹۸۴۴ تماس حاصل کنند.

 

از جمله برنامه های مهم جشنواره اردوهای آموزشی، نشست های تخصصی و نمایشگاه عکس و چاپ کتاب است.

 

گفتنی است، در این جلسه، ادارات فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، صنعت و معدن، نیروگاه برق، نیروی انتظامی، کارخانجات فولاد، سنگ آهن و شرکت طلای سبز  آمادگی خود را برای همکاری به منظور هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره اعلام نمودند.

 

انتهای پیام/